Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

K&S

SSL skriver:

Hej piger

Jeg har ofte tænlt over noget som jeg selv ikke forstår.. Det er jo ingen hemmelighed at specielle navne er blevet et hit!

Jeg har 3 tætte veninder med børn, to af børnene har MEGET specielle navne (vil ikke udpensle dem her).. Men jeg undre mig over hvorfor man vælger de specielle navne?

Jeg hedder selv Stina, og da jeg var barn var det ikke et navn man hørte ofte, lærerne spurgte altid "Et eller to N'er?", jeg blev kaldt for Stine, min mor udtalte mit navn som om det er to N'er i, men det er der ikke, så det skabte faktisk en del forvirring hehe..

Mij kæreste og jeg har valgt to meget simple navne til vores kommende bebs, Frederik eller Nikoline Godt gammel dansk

Men jeg dømmer nok ikke de specielle navne, men jeg tænker ofte bare hvorfor? Om det er for at gøre barnet specielt med et specielt navn?

Hjælp mig til at forstå Og ha en dejlig søndag! Og jeg skal huske at sige at jeg holder jo bestemt ikke mindre af min veninders børn fordi de har specielle navne

Vores søn er blevet døbt Anton - dels fordi det var det ENESTE drengenavn, vi kunne blive enige om, del fordi at hans/vores efternavne er meget specielle og næsten altid skal staves, så vi ville ikke have, at han også skulle stave sit fornavn

Jeg synes nogle gange, at navne kan blive FOR specielle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

SSL

BigBabyWish skriver:

Glemte at skrive at jeg selv hedder Filippa - hvilket også er et lidt specielt navn...  

Eeeeej, hvor pudsigt! Det er faktisk et navn jeg har prøvet at overtale min kæreste til at vores datter skulle hedde.. Han synes det er for specielt ;p haha.. Jeg synes nu det er som Liva, det er hørt før men sjældnere hehe..

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Secrets skriver:

Altså vi har haft et par specielle navne oppe at vende, men ikke fordi de var specielle i sig selv, men bare fordi vi synes de var rigtig fine. Så det var egentlig den eneste årsag At de var specielle var vidst mere en tilfældighed end noget nøje udvalgt. Det ender dog vidst med ikke at blive specielle navne alligevel  

Ja, og dét kunne vi også finde på herhjemme hvis vi bare støder på navnet over alle navne og det er specielt, så vælger vi det jo nok alligevel! Men der er jo nogle som vælger at de bare SKAL have et specielt navn til deres barn.. Inkl. min ene veninde!

Anmeld

15. maj 2011

SSL

STN skriver:

Tror det er fordi man gerne vil have at ens eget barn skal hedde noget specielt, så han/hun ikke bare er "en af de andre Nikolin'er" eller "en af de andre Christian'er"... Men efterhånden vil der jo være flere der hedder noget specielt, og derfor også det samme, og så starter det nok forfra med, at man kalder sine børn noget "almindeligt" igen....

Jamen, det tror jeg netop du har helt ret i! Jeg tænker nemlig også at man tænker at ens eget barn er jo ikke bare et almindeligt barn i børnehaven, ens barn er jo en ener! hehe.. Og ja - så starter møllen forfra! Mange gamle navne er jo også blevet moderne igen! Og vores Frederik får da nok også kaldenavn "Frede".. Det er hurtigt og let.. Og lidt kælenavnsagtigt af kærlighed.. Hvem ved..

Anmeld

15. maj 2011

Filippa & Liva

SSL skriver:

Eeeeej, hvor pudsigt! Det er faktisk et navn jeg har prøvet at overtale min kæreste til at vores datter skulle hedde.. Han synes det er for specielt ;p haha.. Jeg synes nu det er som Liva, det er hørt før men sjældnere hehe..

Nu må din kæreste liiiige stramme ballerne engang, hi hi.  

Ej, jeg driller... Synes jo selv navnet Filippa er rigtig sødt.

men ja, det er lidt specielt og især da jeg var barn var det ikke et navn man hørte så ofte, det er blevet lidt mere "normalt" nu.

Anmeld

15. maj 2011

slettet_7530

Hvad er din egen opfattelse af hvorfor forældre giver deres børn specielle navne???  jeg har mine ideer men vil ikke skrive dem her

Anmeld

15. maj 2011

SSL

SanneBoe skriver:

Tja, specielle er de måske lidt, men jeg elsker dem og mine drenge skulle ikke hedde noget som alle hed, derfor var vi læææææænge om at finde navne til dem og som vi jo også selv syntes om, hvad andre så syntes, kan vi ikke tage os af

Så her blev det til Lauge og Hjalte

Hjalte er også bare VILDT KÆRT! Elsker faktisk dét navn! Lauge hørte jeg første gang da der blev sendt "borgen", på dr1 heheh.. Så det er nok lidt specielt.. Og ja, som du ærligt skriver - har jeg også mistænkt at det var pga. ens børn ikke skulle hedde de normalt navne at man vælger de specielle..

Anmeld

15. maj 2011

SSL

BigBabyWish skriver:

Nu må din kæreste liiiige stramme ballerne engang, hi hi.  

Ej, jeg driller... Synes jo selv navnet Filippa er rigtig sødt.

men ja, det er lidt specielt og især da jeg var barn var det ikke et navn man hørte så ofte, det er blevet lidt mere "normalt" nu.

Hehe, jeg brugte alverdens kvindelist på ham! Men han er af samme 'holdning' som mig med navne, og synes det var for specielt, og det synes jeg så ikke at det er! SÅÅ specielt som han udtrykker det.. Men han synes det var pænt nok, men ikke hørt før! hehe.. Meget streng mand!

Anmeld

15. maj 2011

Maja88

altså jeg har jo en Aprilla... og valgte det egentlig ikke fordi det var specielt, men havde haft en i vuggestuen som hed det og har så sagt siden..

at får jeg en pige skal hun hedde Aprilla..(synes det er så sødt)

vi havde så 4 navne i fald det nu ikke lignede en aprilla.

vi havde blandt andet; Aprilla. Karoline, Isabella og Sophie.

men hun kan bare ikke være andet end en Aprilla.

det eneste jeg så er lidt. er at nu skal det næste barn også hedde noget specielt

Anmeld

15. maj 2011

Filippa & Liva

SSL skriver:

Hehe, jeg brugte alverdens kvindelist på ham! Men han er af samme 'holdning' som mig med navne, og synes det var for specielt, og det synes jeg så ikke at det er! SÅÅ specielt som han udtrykker det.. Men han synes det var pænt nok, men ikke hørt før! hehe.. Meget streng mand!

he he...  ja, det er ikke altid sådan med de mænd selvom man bruger alle kneb og tricks man kender for at få dem overtalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.