Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

sne190810

N&J skriver:

Hvis et barn bliver drillet, så bliver det drillet uanset hvilket navn det har, jeg er aldrig blevet drillet (har haft kælenavne), men jeg tvivler på at det har noget med mit navn at gøre, det handlede om hvem jeg var i skolen, dem der blev drillet var dem hvor der i forvejen var andre ting der kunne drilles med.

Eksempelvis havde vi en pige i klassen (hun blev drillet med sit tøj (hun gik i aflagt), hendes udseende (hun var egentlig en pæn pige), hendes væremåde, hendes navn (som faktisk er et dronningenavn) osv. alt sammen fordi hendes mor drak og hun personlighedsmæssig bag enormt meget præg af det - hun var voksenkontakt søgende, for os på hendes alder klistrende og det gjorde hende endnu mere irreterende.

Jeg gik selv i aflagt tøj og var stolt og åben omkring det, mine forældre havde ikke mange penge (tror vi en overgang ville have blevet betegnet som fattige), jeg havde et stort akneproblem, men jeg har aldrig lidt under det hverken i form at drillerier, veninder, drenge eller ligende - og det havde nok noget at gøre med min opvækst. Dermed ikke sagt at man bliver drillet fordi man ikke har fået den rigtige balast med hjemmefra, men ofte så har børn der udsættes for mobning og lign. et dårligt selvværd - og det er et sted hvor vi som forældre kan gøre en forskel, det kan godt være vi ikke kan forhindre det fuldstændigt og det afhænger så sandeligt også af barnets personlighed, men hvis barnet hjemmefra og gennem sine omgivelser er vokset op med at føle at det er i orden som det er (om det så er et stille barn der elsker bøger eller heste eller hvad det må være) og mor og far er tilfredse med sig selv, og opfører sig ordentligt -  så vil det barn sandsynligvis ikke reagerede så stærkt på evt. drillerier eller mobning og derfor vil barnet heller ikke blive set som et nemt offer og dermed formentligt ikke blive mobbet - fordi reaktionen udebliver, det er jo netop derfor børn bliver ved med at drille fordi de får en reaktion, eller det vil sige de driller fordi de ikke er blevet opdraget ordentligt hjemmefra og bliver så ved fordi de får en reaktion ud af det og sikkert også fordi de inderst inde har det svært med dem selv. 

Et barn spejler sig i mor og far, derfor vil et barn se mor der er ked af sin vægt, sandsynligvis selv få det svært med sin vægt eller høre mor og far snakke grimt om andre og derfor snakke grimt om andre. Vores børn er et resultat af os selv og deres omgivelser, men at de skulle blive drillet udelukkende pga. deres navn er usansynligt efter min mening. 

Jeg skulle lige til at skrive noget lignende!
Jeg er rørende ENIG!  

Mit datter hedder Sne, Sne Melua hvis du vælger at tage hendes mellemnavn med.

Her er det faderen i huset som tager creditten derfra.
Han har valgt navnet, og hvis i vil have en længere, dybere og meningsfyldt begrundelse hvorfor valget faldt på Sne, så må i få hans mail/tlf nummer og få historien fra hans mund.  OOORRRKER ikke at skrive den hele igen.
Men kort fortalt er det et navn han altid havde haft i tankerne at hans førstefødte datter skulle hedde. Lidt ligesom de piger som allerede fra barnsben af, ved hvad deres børn skal hedde.

Jeg havde slet ingen idéer om hvad fanden vi skulle kalde hende, jeg havde været overbevidst om at jeg skulle have en dreng, og det var planlagt hvad han skulle hedde osv .. Men øhm, så kom der en PIGE!  I starten syntes jeg det var alt for ... underligt!! Men vænnede mig langsomt til tanken, og efter en 2-3 måneder syntes jeg det var helt perfekt og det passede bare til os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

karina pigen

MedRogn skriver:

Jessabel..

I min familie er det noget vi driller hinanden med (kvinderne imellem) hvis vi er skrappe eller onde for sjov, selvfølgelig..

Så er man en jessabel.. 

Ligesom hende den onde dronning.. 

Sjovt som man oplever navne forskelligt.. FELIX er super sødt forresten!!!

jeg kan godt li navnet jessica og bella.. så jessabel var en god blanding.. heh meeen nu har vi en Felix og hvis barn nr 2 bliver en pige skal det helst passe.. og da jeg synes carla/karla er sødt men ik som fornavn og ik lige passer til felix.. synes jeg Frida er fedt .. 5 bogstaver og starter med F og så karla som mellem navn-  Felix Bo S og Frida karla S

Anmeld

15. maj 2011

Københavnermor

Det er også super søde navne du har fundet! Er vild med Karla!! :-)

Anmeld

15. maj 2011

Lisbeth85

Min søn hedder Linus - det er der ikke ret mange, som hedder i Danmark. Dog er det ikke grunden - langt fra. Bio.far og jeg snakkede om at søge efter navne på svenske og norske hjemmesider, og der fandt vi en del søde navne, som er mere specielle herhjemme.

Linus var vi begge vilde med, efter at have set det først. Der er også en del i USA etc. som hedder det. Linus er af græsk afstamning, og er Apollos musiske søn - og så betyder det også HELD på græsk Vi var heldige at have fået ham, selvom vi ikke er sammen mere, så har vi ham altid

Anmeld

15. maj 2011

K&S

SSL skriver:

Jeg fik jo slet ikke svaret dig, jeg beklager! Men Anton er også bare så sødt, det hedder min venindes dreng! Og før i tiden synes jeg at når man sagde "Anton", så rungede "dine bukser er revnet" i baghovedet, fra den gode gamle kendte julekalender (eller hvad det var?) Men nej, når først man lære en Anton at kende, så glemmer man helt at nynne resten af sætningen i hovedet hehe.. Sødt navn

Hehe, vi siger tit "Anton, du har revnet dine bukser"

Anmeld

15. maj 2011

SSL

karina pigen skriver:

jeg ville gerne ha haft mit barn hvis det var en pige skulle hedde Jessabel, hvilke ik er godkendt i dk.

gad ik alle de almindelge danske navne som alle hedder.. og nu er jeg stor fan af amerkanske navne..

min mand er dog slet ik enig!!! hehe

vi fik en søn og han får sit navn FELIX den 5 juni.

og får vi en pige mere er vi ude i noget Frida Karla

Hehe, det er da altid noget at din mand og dig kom tl enighed med navnet Ved du hvorfor det lige er amerikanske navne? Det kan selvf. være svært at begrunde, men dét er også noget jeg har tænkt på hvis jeg har stødt på en barn der hedder "Jessica", det kan jo ikke udtales mere dansk, end som amerikanerne udtaler det.. Det blev en tand rodet, dét jeg prøver at formulere, håber du forstår

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Maja88 skriver:

jamen det udtales egentlig bare lige ud af landevejen.

vil jo sige når man siger april så er trykket på ri.

så trykket i hendes naven er nok på pr.

men ja ved det ikke. synes ikke det er noget tryk som sådan. det er virkelig bare lige ud af landevejen.

Jeg sad bare og sammenlignede lidt med måneden april, der ligger man ligesom tryk på PR hehe, men jeg tror jeg kan nynne navnet nogenlunde korrekt nu

Men jeg kom faktisk i tanke om at jeg engang passede en Cayenna (pige), udtales Kaj-enna, men fordi hun bare var SÅ KÆÆR synes jeg automatisk at navnet blev SÅÅ sødt, og legede med tanken om at min fremtidige datter skule hedde dét.. Men sådan bliver det dog ikke, men navnet fangede mig pga. hun var noget af det sødeste

Anmeld

15. maj 2011

SSL

N&J skriver:

Jeg gad ikke have et barn der hed det samme som bedsteveninden nede i bh eller skolen, jeg havde nogle meget specielle navne oppe at vende - især drengenavne, men endte med Nikita til min datter, som er specielt, nemt at stave hvilket var vigtigt da vores efternavn er sådan et der skal staves HVER gang og jeg ville have et navn der passer både til en lille pige, pige, stor pige og voksen. 

Jeg valgte det ud fra statestikken over hvor mange der hedder det i Danmark (jeg ville ikke over 600)

Jeg syntes også de mere traditionelle navne er pæne, de er bare en tand for kedelige og brugte til min smag, heldigvis er vi alle ikke ens. 

Ej hvor vildt faktisk at der ikke er flere der hedder Nikita i DK.. Det er alligevel ret vildt, for synes da man har hørt det før, mere end f.eks mit navn, Stina.. Og der er vi da en del Men ja, jeg tænkte også det var noget med at alle børn hedder det samme, så jeg forstår godt synspunktet på at man finder en mere sjældent navn, men jeg får nok de typisk traditionelle børn hehe..

Anmeld

15. maj 2011

Maja88

SSL skriver:

Jeg sad bare og sammenlignede lidt med måneden april, der ligger man ligesom tryk på PR hehe, men jeg tror jeg kan nynne navnet nogenlunde korrekt nu

Men jeg kom faktisk i tanke om at jeg engang passede en Cayenna (pige), udtales Kaj-enna, men fordi hun bare var SÅ KÆÆR synes jeg automatisk at navnet blev SÅÅ sødt, og legede med tanken om at min fremtidige datter skule hedde dét.. Men sådan bliver det dog ikke, men navnet fangede mig pga. hun var noget af det sødeste

altså var egentlig ikke fordi jeg synes hun bare var sååååååå sød men navnet.

ej kunne da godt lide pigen, kunne ikke så mange ord, men mit navn kunne hun.

men man har vel en tendens til at hvis man kender en person som man absolut ikke kan lide så kommer ens barn ikke til at hedde det.

og omvendt, så kan det komme på tale

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Turtles skriver:

Mit navn udtales som det staves og på dansk..

Nin ja.. men de fleste siger det som på Amerikanske film hehe

Så det er ligesom Nina, men med J i? jeg bliver enorm klog på navne idag, har aldrig hørt det før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.