N&J skriver:
Hvis et barn bliver drillet, så bliver det drillet uanset hvilket navn det har, jeg er aldrig blevet drillet (har haft kælenavne), men jeg tvivler på at det har noget med mit navn at gøre, det handlede om hvem jeg var i skolen, dem der blev drillet var dem hvor der i forvejen var andre ting der kunne drilles med.
Eksempelvis havde vi en pige i klassen (hun blev drillet med sit tøj (hun gik i aflagt), hendes udseende (hun var egentlig en pæn pige), hendes væremåde, hendes navn (som faktisk er et dronningenavn) osv. alt sammen fordi hendes mor drak og hun personlighedsmæssig bag enormt meget præg af det - hun var voksenkontakt søgende, for os på hendes alder klistrende og det gjorde hende endnu mere irreterende.
Jeg gik selv i aflagt tøj og var stolt og åben omkring det, mine forældre havde ikke mange penge (tror vi en overgang ville have blevet betegnet som fattige), jeg havde et stort akneproblem, men jeg har aldrig lidt under det hverken i form at drillerier, veninder, drenge eller ligende - og det havde nok noget at gøre med min opvækst. Dermed ikke sagt at man bliver drillet fordi man ikke har fået den rigtige balast med hjemmefra, men ofte så har børn der udsættes for mobning og lign. et dårligt selvværd - og det er et sted hvor vi som forældre kan gøre en forskel, det kan godt være vi ikke kan forhindre det fuldstændigt og det afhænger så sandeligt også af barnets personlighed, men hvis barnet hjemmefra og gennem sine omgivelser er vokset op med at føle at det er i orden som det er (om det så er et stille barn der elsker bøger eller heste eller hvad det må være) og mor og far er tilfredse med sig selv, og opfører sig ordentligt - så vil det barn sandsynligvis ikke reagerede så stærkt på evt. drillerier eller mobning og derfor vil barnet heller ikke blive set som et nemt offer og dermed formentligt ikke blive mobbet - fordi reaktionen udebliver, det er jo netop derfor børn bliver ved med at drille fordi de får en reaktion, eller det vil sige de driller fordi de ikke er blevet opdraget ordentligt hjemmefra og bliver så ved fordi de får en reaktion ud af det og sikkert også fordi de inderst inde har det svært med dem selv.
Et barn spejler sig i mor og far, derfor vil et barn se mor der er ked af sin vægt, sandsynligvis selv få det svært med sin vægt eller høre mor og far snakke grimt om andre og derfor snakke grimt om andre. Vores børn er et resultat af os selv og deres omgivelser, men at de skulle blive drillet udelukkende pga. deres navn er usansynligt efter min mening.
Du har så evig ret
Det er jeg ikke spor i tvivl om! Jeg er ikke et sekund i tvivl om at børn ofte bliver ofre pga. de har svært ved at "klare" sig mod mobberne! Dog tror jeg ikke det har sååå meget at sige om børnene er opdraget ordenligt at de mobber, selvfølgelig ved de at det er forkert osv, men jeg tror ikke man kan generalisere på dét punkt.. Men ellers er jeg enig med dig, med at det ikke udelukkende er pga. et navn at der mobbes, MEN - jeg tror at det kan være den nemmeste form for at mobbe, eller begynde på det, jeg husker tydeligt vores første uge i børnehaveklasse, der blev den ene Charlotte i klassen drillte med "Charlotte går på potte"
Og jeg husker at hun blev så ked at hun sad i frikvarteret og græd
Men som jeg skrev til en anden, så er det måse fordi det var på dén måde fra den tid hvor jeg gik i skole, vi gik på en mobbefri skole som gik meget ind for det, og det var nok lette ting der blev mobbet med, folk blev heller ikk mobbet ud osv, så det kan være det var lette mobbe ting, såsom navnet 
Men spændende deabt mht. det mobberne, men det er jo en anden snak