Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
SSL skriver:

Var det fordi det var specielle navne at de tiltaler Jer? Eller er det bare selve navnet, specielt eller ej?

Min mand og jeg er begge vilde med Dune og der er der en der hedder Chani... Jeg synes det er et rigtig flot navn....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Cris

Turtles skriver:

Der er en historie bag

Mit navn kommer faktsik fra den Spanske Niña, som betyder lille pige.
Da jeg blev født boede mine bedste forældre i spanien, og da jeg var meget lille i forhold til min store søster da hun blev født, sagde min bedstemor jeg lignede en Niña.. Så det syntes mine forældre at jeg skulle hedde.. Men da vi ikke har ~ i det danske alfarbet, måtte det staves med J.. De skulle dengang søge kirken om af få lov til at døbe mig dette.. Idag står det i de fleste navnebøger

Er glad for det staves med J og lige ud af landevejen

Dejlig historie, så nu kan jeg bedre forstå, hvordan din mor udtaler dit navn   

Anmeld

16. maj 2011

Cris

Bavianis skriver:

Jessabel er en bøjning af Jezebel, som var en hebraisk dronning. Navnet forbindes med associationer som "prostitueret" eller "svag karakter". Dette blot info, som man måske bør tage med i sine overvejelser... Vi overvejede selv Calvin, men fandt ud af at det betød "skaldet" på fransk. Ift at navnet idag ofte læses "internationalt", synes jeg det er værd at tage disse opfattelser med i sine overvejelser, når man skal give sit barn sit navn...

Jezabel er et navn fra bibelen. Hun var den ondeste af den ondeste af allesammen. I kan finde historien på nettet (eller i Bibelen self. hvis I har en ligende) Bare for info

Anmeld

16. maj 2011

Bavianis

Cris skriver:

Jezabel er et navn fra bibelen. Hun var den ondeste af den ondeste af allesammen. I kan finde historien på nettet (eller i Bibelen self. hvis I har en ligende) Bare for info

Igen: Info man burde tage med i sine overvejelser!  

Anmeld

16. maj 2011

netdaddy

Et hvert barn er specielt og unikt og resultatet af noget smukt og unikt mellem to mennesker og fortjener derfor deres eget "unikke" navn. Det er så op til forældrene at afgøre hvad de synes er unikt i forhold til deres helt specielle og unikke barn. Derfor dømmer jeg ikke hvad andre vælger at kalde deres børn.

Anmeld

16. maj 2011

Cris

Bavianis skriver:

Igen: Info man burde tage med i sine overvejelser!  

Ja....

Anmeld

16. maj 2011

Worldwide

Cris skriver:

Lorelai er et tysk navn (Lorelei)   Det er meget flot navn

Det ved jeg godt Vi diskuterede også længe om det skulle staves med e eller a - men kæresten vandt

Anmeld

16. maj 2011

Chamomile

SSL skriver:

Ej, det er jo egentlig bare ret simpelt at sige! Flør Jeg troede det var mere a la Flor/flur agtigt... Jeg bliver klog på navne, gør Jeg

Ja, man kan let tænke at der skal udtales lidt kreativt- men nej.

Anmeld

16. maj 2011

hilma

Her hedder jeg Hilma Sofia( Sofia fordi jeg er født en søndag, det er islandsk. Min søster hedder Hansy, det er en kombi mellem betsy og hansias... Min søn hedder Villads Joel(Joel er kombi mellem jon og juul, min bio. far og ste-far) Villads(som betyder viljefast stridsmand) det navn blev valgt fordi jeg havde fået at vide at jeg ikke ku få børn, og da lillemanden nu var en der heldigvis blev  maven, sku han da have det navn

Anmeld

17. maj 2011

komodo

SSL skriver:

Okay, det er da ret imponerende at navnene bare er kommet til dig, jeg tænkte om de betød noget bestemt siden du nævnte symbolik Men havde i så en plan B, da I endnu ikke vidste om Jeres navn blev godkendt?

jep, Arthur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.