hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

132319

CamillaRH skriver:

okay

- uh. jeg kan ikke undværre sæbe eller olie for den sags skyld.

Olie er meget misforstået og jeg ved at mange bruger det i håb om dejlig blød babyhud. 

Det får børnene sikkert også af det (jeg ved det ikke da jeg aldrig har brugt det) men det er noget værre skidt da det kan være skyld i at huden ikke selv kan genfugte sig når de bliver større.

Sæbe er generelt bare noget skidt for huden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Kb

nannanadja skriver:

Det er simpelhen ulækker hvis man kun bader sine børn en gang om ugen... de er u bh og vuggestue-ude og lege osv.. man går jo heller ikke selv i bad en gang om ugen.. man skal da vaskes forneden osv hver dag eller hver 2. makkss.. mine unger kommer i bad hverdag og rent tøj på hver dag.

Ej nu må du da holde op....

For det første er det under INGEN omstændigheder meningen at børn skal vaskes med sæbe hver dag. En våd ren klud i ansigtet og for neden er MERE end rigeligt - de bliver sku ikke mere rene af at du står og skrupper med sæbe og har dem liggende i blød i et par timer...

For det andet, så ved de fleste voksne kvinder at sæbe og underlivet er en rigtig dårlig kombi, da det kan give svamp og gener i det hele taget. Af samme grund skal min datter altså ikke vaskes mellem benen med andet end vand.... 

Børn og ulækker hører efter min mening ikke til i samme sætning, uanset hvad 

Anmeld

28. marts 2011

slettet_7530

CamillaRH skriver:

haha. smiler

Jeg vasker tøj 3 gange om dagen  så der bliver vaskede en del herhjemme.

- nej, det må du gerne uddybe???

salver og cremer, som kan tilstoppe hudens porer og besværliggøre hudens ”selvrensende” funktion.

Anmeld

28. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her kommer de aldrig i bad.. vi går ikke ind for vand og sæbe...

Ej... den store på 11, kommer i bad hver dag, da hun er begyndt at lugte forneden... dog kun en hurtig vask og nogle af dagene er det med sæbe over det hele...

Mellemste på 6år, kommer i bad ca hver anden dag, men den kan smutte... rent tøj på hver dag...

Den lille på 9mdr 1-2 gange om ugen med lidt sæbe.... Og skulle det smutte med lidt mos, ja så er vaskekluden da heldigvis opfundet... Creme er no go....Her altså...

Begge mine drenge er født for tidlig, så på sygehuset går de meget ind for at fortælle, at de skal ikke bades hver dag, da huden tørre ud og de kan ikke tåle det... creme er no go, men en dråbe olie er ok engang imellem...

Men må indrømme jeg ikke bruger så meget energi på det.. Jeg falder ikke død om, hvis vi springer en dag over.. De ser alle dejlige lækre ud...

Anmeld

28. marts 2011

miinimeal

albert kommer i bad hver 3 dag, bliver vasket hver dag! med en ren klud, er i rent vand uden sæbe!

syntes ikke der er grund til at fylde den stakkels lille fyr med dvs olier og sæber når vand Sagtens kan tage det, også selvom han har svedt!(;

og børn har slet ikke godt af at bade hver dag og slet ikk med sæbe,,

min holdning(;

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

Kb skriver:

Ej nu må du da holde op....

For det første er det under INGEN omstændigheder meningen at børn skal vaskes med sæbe hver dag. En våd ren klud i ansigtet og for neden er MERE end rigeligt - de bliver sku ikke mere rene af at du står og skrupper med sæbe og har dem liggende i blød i et par timer...

For det andet, så ved de fleste voksne kvinder at sæbe og underlivet er en rigtig dårlig kombi, da det kan give svamp og gener i det hele taget. Af samme grund skal min datter altså ikke vaskes mellem benen med andet end vand.... 

Børn og ulækker hører efter min mening ikke til i samme sætning, uanset hvad 

måske er det lige at overdrive at skrive at de lægger i badekaret et par timer

det er fra 2. min til max et kvater. så det er lige at overdrive lidt. men salt og peber, for det altid til at se værre ud selvf

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

alberts mor<3 skriver:

albert kommer i bad hver 3 dag, bliver vasket hver dag! med en ren klud, er i rent vand uden sæbe!

syntes ikke der er grund til at fylde den stakkels lille fyr med dvs olier og sæber når vand Sagtens kan tage det, også selvom han har svedt!(;

og børn har slet ikke godt af at bade hver dag og slet ikk med sæbe,,

min holdning(;

dejligt med lidt foskellige holdninger.

jeg har dog stadig den holdning. at børn min. skal i bad hver anden dag. og med sæbe, shampo og olie loooove it.

og derefter smøres ind i en lækker fed cream.. mums.. også i noget rent nattøj..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.