hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Laulund87

MHK skriver:

Børn "skal da" ikke noget som helst fordi du siger det 

Og hvad andre gør, er da ikke "for dårligt".

Synes godt nok din kommentar var under bæltestedet.

Min søn er 3 år og han sveder nærmest aldrig, derfor kommer han ikke i bad hver dag OVERHOVEDET. Det kunne jeg simpelthen ikke drømme om da han har børneeksem og ekstrem tør hud.

Det kan godt være at nogle børns hud klarer frisag men jeg tør i hvert fald ikke lege med skæbnen og derfor kommer min datter på ½ år i bad en gang om ugen og bliver naturligvis vasket i numsen ved hvert bleskift og i ansigtet efter hvert måltid.

Den der ramte også lige mig

Maria kommer bestemt ikke i bad hver dag! Det gør hun et par gange om ugen..Det er for nylig vi er begyndt med sæbe, som selvfølgelig er uden parfume, parabener osv!

Man kan da slet ikke sammenligne med voksne

Maria lugter aldrig! Jeg kan se på hendes hår når hun skal i bad

Hendes hud ville blive endnu mere tør hvis jeg smed hende i bad hver dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Klumpe-dumpe

birthee skriver:

Frederik bliver 4 år her til maj, og han kommer i bad hver dag, og bliver vasket med sæbe på kroppen... Han får vasket hår ca. 3 gange om måneden, men det er fordi hans hovedbund begynder at klø, hvis det er for tit - til trods for at vi bruger shampoo der både er svanemærket og godkendt af astma-allergi-forbundet... jeg vasker heller ikke selv hår hver dag, da det bliver fedtet... det er ca. 2 gange om ugen...

Faldt lige over dit indlæg, og jeg havde samme problem som din dreng, og jeg fandt ud af, at jeg ikke kunne tåle citrus i hårshampoo, og det er der også i de svane-allergimærket produkter.

Anmeld

28. marts 2011

Lisbeth85

MHK skriver:

Problemet er jo desværre bare at det meget hurtigt kan blive kronisk med den tørre hud 

Aaaah, okay...

Jeg skal til læge i morgen med min søn, og så tager jeg lige en bette snak med læge-damen

Anmeld

28. marts 2011

nannanadja

det er sådan jeg ser på det.. jeg synte det er for dårligt med 1 gang bad om ugen... men godt vi er forskellige alle sammen.

Anmeld

28. marts 2011

Tvillingemor80

Mine tvillinger på 10 mdr kommer i bad ca hver 2. dag.. Mine ene datter har problemer med sin hud, primært i ansigtet og på halsen, når hun kommer for ofte i bad så kan man se det bliver værer..

Anmeld

28. marts 2011

Tip!

Min søn har ret volsom børneeksem... Hudlægens dom var at han kun måtte komme i bad én gang om ugen... Jeg syns det var liige lidt nok, så da hans eksem var værst, var det kun to gange om ugen..

Nu er hans eksem næsten væk, og han kommer i bad hver hveranden dag...

Men det er overhovedet ikke sundt for små børn at komme i bad hver dag... 

Anmeld

28. marts 2011

skønneunger

nannanadja skriver:

det er sådan jeg ser på det.. jeg synte det er for dårligt med 1 gang bad om ugen... men godt vi er forskellige alle sammen.

bad en gang om ugen er jo ikke det samme som at sige de kun bliver vasket en gang om ugen

mine drenge er i bad 2-3 gange om ugen og ellers hvis der er akut behov og ja de kan også sagtens have det samme par jeans på 2 dage i træk

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

BinaMor skriver:

enig.

og desuden hvis man vasker dem ordentlig med en klud efter bleskift eller mad så blir de ikke ulækre

desuden i et badekar sidder de i deres eget skidt.

nå men bortset fra det så kommer min ældste ca hver 2 dag i bad. nogle gange hver dag. men jeg syntes bestemt ikke at det er sådan det bør være. det er mest fordi hun elsker det og blir så dejlig træt.

min datter på 7 måbeder en gang I UGEN

vi bruger vådservietter til malik - ved bleskift.

og det er heller ikke der jeg mener han bliver ulækker.

det er under halsen, imellem fingerne, og ved alle der folder. Malik sidder ikke 2minutter stille det resultere i, at han hverdag sveder helt vildt. Plus nu hvor han spiser selv, for han mad overalt og der synes jeg ikke en varm klud er nok der skal et bad til.

Det er foskelligt om jeg tager brusebad sammen med ham, eller om han kommer i badekar.

der er vi dybt uenige.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

nannanadja skriver:

jeg har den samme holdning som dig. men, selvf er der forskel på børn. jeg mener os af det MAX. må være vær anden dag.

Anmeld

28. marts 2011

Laulund87

skønneunger skriver:

bad en gang om ugen er jo ikke det samme som at sige de kun bliver vasket en gang om ugen

mine drenge er i bad 2-3 gange om ugen og ellers hvis der er akut behov og ja de kan også sagtens have det samme par jeans på 2 dage i træk

Samme jeans to dage i træk??

Puha føler du dig ikke som en skidt mor??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.