hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Sees

Jeg har overhovedet ikke læst de andre indlæg (Der er dælme mange!!) men Emil bliver vasket hver dag, og kommer i bad, hver anden aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Maja88

herhjemme bliver prinsessen vasket hver dag med vand og kommer i bad 1 gang om ugen. Hun er 4 uger på torsdag.

kan også godt genbruge hendes tøj.

vasker mig selv hverdag og går i bad hver anden til tredje dag- lige nu. Hver dag når jeg træner.

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

N&J skriver:

Hov glemte helt, det kunne være spændende med en afstemning, så vi procentvis kan se hvor mange der egentlig bader deres børn hver dag, hveranden dag, hver 3. osv.. 

den er oprettede nu

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Maja88 skriver:

herhjemme bliver prinsessen vasket hver dag med vand og kommer i bad 1 gang om ugen. Hun er 4 uger på torsdag.

kan også godt genbruge hendes tøj.

vasker mig selv hverdag og går i bad hver anden til tredje dag- lige nu. Hver dag når jeg træner.

et lidt sent tillykke med hende

okay. overasker mig lidt

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Sees. skriver:

Jeg har overhovedet ikke læst de andre indlæg (Der er dælme mange!!) men Emil bliver vasket hver dag, og kommer i bad, hver anden aften

ja. der er et par sider ihvertfald

. okay..

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

N&J skriver:

Jamen Nikita kommer i bad 3 gange om ugen tror jeg - nogle gange flere gange - og selvom jeg har et yderst aktiv vuggestue barn så lugter min unge sku dejlig, børn sveder ikke på samme måde som voksne, hvis de gør kunne det tyde på at porene er tilstoppet, jeg ville nok hvis det var mig spørge ind til det næste gang ved lægen - også fordi det jo evt. kunne være et tegn på en forøget svedproduktion som måske vil genere når barnet kommet i teenageralderen og for alvor begynder at "lugte" (udskille hormoner) 

Men vi har selvfølgelig alle vores ret til at gøre hvad vi syntes er bedst for vores børn - men må indrømme at jeg syntes det er vildt og ret trist at du vasker så meget tøj, jeg vasker selv en gang om ugen og forsøger selv at spare på miljøet ved lokale varer, økologi, vandforbrug, varme, elektricitet osv. så det er en smule demotiverende at der findes familier derude som slet ikke tænker over det overhovedet men det vidste jeg selvfølgelig godt at der var.. var måske bare en smule naiv på det punkt. 

at vasketøj engang om ugen er umligt her - vi har som sagt 2-3 vaske om dagen, og der er maskinen proppede så engang om ugen - kan slet ikke lade sig gøre.

vi spare på så mange andre områder.

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

JulieE skriver:

Rigtig godt skrevet! Du rammer rigtig mange af mine tanker om denne debat,

Mine to kommer "kun" i bad 2gen og får kun vasket hår med sæbe en gang om ugen. Jeg har aldrig oplevet de lugter af sved

hvis det er pga. hvad jeg skrev - så lugter malik ikke af sved. har skrevet forkert så..

men af madrester også er han bare et varmt barn som hurtig for varmen

Anmeld

29. marts 2011

slettet_7530

så er det da slået fast - et bad hverdag skader ikke.

og vi bruger altså også svane mærkede produkter til ham - sæbe og lotion - ? de skriver jo ikke noget om at det er skadeligt, når man bruger de rigtige mærker. De skal bare at man ikke skal bruge ret meget, men jeg bruger jo heller ikke en hel håndfuld sæbe til lillemanden ..

så der er vidst mange som har taget fejl

- tak for links.

Hvordan du kan konkludere det ud fra de link jeg har smidt har jeg svært ved at få øje på

Pusle og bade
For det lille nyfødte barn er lige har forladt den trange, lune livmoder, er det en stor omvæltning at komme til verden. Derfor har spædbørn det egentlig også bedst hvis de bare får lov til at ligge trygt svøbt i mors eller fars arm. Det drejer sig altså om, i hver fald i den første tid, at minimere forstyrrelser i form af bad og bleskift mest muligt. Nå du skifter den lille, så lad barnet beholde så meget tøj på som muligt.
Det burde ikke være nødvendigt at bade det lille spædbarn. Afdæk og vask i stedet med klud en lille del af kroppen af gangen, og dæk den til igen, inden du går videre til næste kropsdel. Husk at gå alle de små folder efter..
Hvis du finder det nødvendigt med et bad, kan du svøbe barnet og bade barnet med svøbet. Rummet, der bades i, skal være lunt og uden træk. Badevandet skal være 35-36 grader. Det kan måles med et badetermometer, men I vil også kunne mærke hvorvidt badet er for varmt eller koldt, ved at føle badevandstemperaturen på håndleddet eller albuespidsen.
Når du bader barnet i karet skal barnets nakke hvile på din underarm og du skal have et fast greb i barnets modsatte arm, så du har din ene arm fri. Sænk forsigtigt barnet ned i det lune vand og snak beroligende til barnet hvis du fornemmer anspændthed.
I løbet af anden og tredje måned vil barnet have mere mod på at blive pakket ud og mere mod på at blive badet. At blive badet kan endda gå hen og blive noget at det barnet kan blive allermest begejstret for...

Bad dit barn med omtanke
Du passer bedst på dit barns hud ved at udsætte den for så få påvirkninger som muligt og det er som regel ikke nødvendigt at bruge hverken sæbe og shampoo til spædbørn - rent vand er ofte nok. Mange ugentlige bade og brug af sæbe kan resultere i udtørring af barnets hud, så husk..
● at små børn kun behøver at bade 1-2 gange om ugen.
● at det ikke er nødvendigt at putte sæbe i vandet.
● at vælge en miljømærket sæbe, men undgå dog produkter med methyldibromo glutaronitrile.
● at vælge produkter uden parfume.
● at bruge fast sæbe frem for flydende.
● at skylle barnet i rent vand efter karbad, hvis der er brugt sæbe

Anmeld

29. marts 2011

JulieE

CamillaRH skriver:

hvis det er pga. hvad jeg skrev - så lugter malik ikke af sved. har skrevet forkert så..

men af madrester også er han bare et varmt barn som hurtig for varmen

Nej.. det en generel betragtning! Har set flere skrive at de mente børnene lugtede, hvis de ikke kom i bad hver dag

Anmeld

29. marts 2011

Kb

Honnie's Wife:) skriver:

Det var lige dit indlæg jeg gerne ville kommentere på!

Hvad er spilde vand i dine øjne?? 2 maskiner om dagen? Bad hver dag??

Jeg har 2 katte, som drikker fra vandhanen, og der lader jeg da gerne vandet løbe i en halv time. Vi har også et "skide" akvarie på 400 liter, som bliver skiftet hver 10 dag, det er 200 liter der bare løber ud i kloarken, GISP!?!

Vi mennesker bruger rigtig meget vand, og det bliver der først lavet om på når der ikke er mere tilbage!

Jeg ved at Camilla er en super dejlig mor over for Malik,og jeg ville selv gøre som hende hvis jeg havde børn, ingen tvivl om det..

Uha lige et indlæg efter min smag, ÆÆÆÆÆÆLSKER go diskution... For lige at slå det helt og adeles fast, så har jeg ikke på noget tidspunkt sagt at Camilla skulle være en dårlig mor

Jeg har spekuleret i, om der lå noget dybere til grund for hendes - EFTER MIN MENING - lidt hysteriske vask af barn, men det har da ikke noget med om hun er en dårlig mor eller ej....

Derudover har jeg sagt at hun har et uhørt stort vandforbrug, som er egoistisk, da jeg mener man må tag et medansvar for den verden man lever i..... MEEEEEEN HOLD NU OP, her er hendes overmand da alligevel. Camilla fremstår jo som en sparepære i forhold til det du fortæller...OMG En halv time for at en kat kan drikke af hanen, det alene burde man state en ny diskussion om - det er fandme flot

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.