CamillaRH skriver:
Hej tøser.
læste et fra et andet indlæg, af et barn kun fik vaskede hår to gange om måneden. det overrasker mig lidt.
Malik er 11 måneder og kommer i bad hverdag(med sæbe og shampo, og han for vaskede hår hverdag) (ligesom mig og min mand) jeg synes han lugter hvis jeg springer endag over. Også synes jeg også det er lækkert at bade ham, rent nattøj, sengetøj også ind og putte. Og han elsker simpelthen at komme i bad.
Fra han var en månede har det været sådan.
Jamen Nikita kommer i bad 3 gange om ugen tror jeg - nogle gange flere gange - og selvom jeg har et yderst aktiv vuggestue barn så lugter min unge sku dejlig, børn sveder ikke på samme måde som voksne, hvis de gør kunne det tyde på at porene er tilstoppet, jeg ville nok hvis det var mig spørge ind til det næste gang ved lægen - også fordi det jo evt. kunne være et tegn på en forøget svedproduktion som måske vil genere når barnet kommet i teenageralderen og for alvor begynder at "lugte" (udskille hormoner)
Men vi har selvfølgelig alle vores ret til at gøre hvad vi syntes er bedst for vores børn - men må indrømme at jeg syntes det er vildt og ret trist at du vasker så meget tøj, jeg vasker selv en gang om ugen og forsøger selv at spare på miljøet ved lokale varer, økologi, vandforbrug, varme, elektricitet osv. så det er en smule demotiverende at der findes familier derude som slet ikke tænker over det overhovedet
men det vidste jeg selvfølgelig godt at der var.. var måske bare en smule naiv på det punkt.
Anmeld