hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Kb

CamillaRH skriver:

selvf. men, derfor skal du da ikke begynde at skrive at vi måske har problemer i familie fordi jeg går op i at vi er rene (ikke fordi man ikke er ren hvis man går i bad. hvad 3 dag, forstå mig ret)

- jeg forsætter som vi gør nu da det er min holdning til tingene.

Fint du har din holdning, det respektere jeg. Vær venlig også at respektere min.

Mvh Camilla

Har skam fuld respekt for dine holdninger, bare forbi jeg ikke er enig er ikke det samme som ikke at respektere. 

Jeg provokere dig, sådan er det når man diskutere og er ueninge og det glæder mig det virker, ellers ville vi altså have nogle dødsyge debatter herinde...."Jeg syntes det er helt fint I bade jeres lille dreng i diverse sæber og olier hver eneste dag. Og jeg respektere i vasker tøj 3 gange om dagen, selvom det nærmest ikke har været brugt, men sådan gør vi ikke her hjemme, så vi er uenige" Efterfulgt af knus og kram og smileys i massevis.... Kan du ikke se at det ville blive temmelig kedelig i længden, hvis det hele skulle være så stuerent 

SPAR PÅ VANDET PIGEBARN, lige på det punkt har jeg ikke meget respekt. Men du er ung og har ikke betalt mange vandregninger endnu, du skal nok få lært at skrue ned for forbruget...

Knua og klem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kb skriver:

Nu er det jo dig selv der starter en debat, som handler om hvor ofte du bader din søn med sæbe og olie, skifter hans tøj og sengetøj...

Du fortæller at både din mand og dig selv bader hverdag, og fred nu med det, men at I ikke genbruger håndklæder. At du ALDRIG kunne finde på at gå i det samme tøj to gange og det samme gælder din mand og barn. 

Al den info medfører en reaktion fra mig om du kan li det eller ej, ellers skulle du ikke have offenlig gjort informationen.

Al den vand du bruger er et sand spild og det kan du altså ikke modsige. Alle ved at en fremtid uden rent drikkevand ikke ligger langt ude i fremtiden og det er nu engang vores ALLESAMMENS fælles ansvar at spare på det.

Det kan godt være du syntes jeg er en dum kælling der blander mig i noget, som ikke kommer mig ved, men jeg ønsker altså at der skal være vand nok til mine børnebørn og oldebørn osv og derfor blander jeg mig altså, for det er også MIT vand. 

Nu kan det være at næste gang du smider 4 håndklæder i vaskemaskinen, så vil du tænke på hende kællingen på Baby.dk og måske genoverveje om det her håndklæde ikke godt kan bruges en enkelt gang mere

Fedt man kan få sindene lidt i kog - længe leve KLIMAET....

Nu er det jo ikke en klimadebat denne her, men en debat omkring hvor ofte man bader sit/sine børn.

Det er naturligvis al ære værd, at du holder på at skåne miljøet, men jeg synes, du skal oprette en tråd omkring det emne i stedet, og så kan folk debatere miljøhensyn i den.

Og NEJ det er IKKE fedt at få sindene i kog, hvis det gør folk kede af det, og de føler sig trådt over tæerne.
Det er ikke baby.dk's politik, at folk skal føle sig stødte og nedgjorte, blot fordi de ikke er enige med en.
Så debatér med respekt, så ingen bliver kede af det.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

29. marts 2011

Ni-ko-li-ne

birthee skriver:

Jeg har lige været ude og kigge på den shampoo jeg bruger til ham (kids fra neutral), og den indeholder faktisk også det der citric acid... faktisk alt det shampoo vi har herhjemme, indeholder citric acid

det er citron syre, de bruger det til at regulere PH

Anmeld

29. marts 2011

Klumpe-dumpe

birthee skriver:

Jeg har lige været ude og kigge på den shampoo jeg bruger til ham (kids fra neutral), og den indeholder faktisk også det der citric acid... faktisk alt det shampoo vi har herhjemme, indeholder citric acid

Ja sådan er de fleste shampooer, jeg bruger selv Green Kids (fra Aldi) til min  datter, og den er også mærket med Astma-allergi forbundet. men der er der også citrus i.

Men jeg vil forslå at du prøver MATAS Carmidshampoo. 

Anmeld

29. marts 2011

mor_sabina

Ni-ko-li-ne skriver:

Kan det være det samme i vaskepulver? Du lyder lidt vidende på området. Vi klør nemlig som bare pokker, måske det istedet er vaskepulveret og ikke tør hud pga den hårde vinter?

Det skal altså siges at det er allergimærket vaskemiddel.

(og undskyld jeg spammer tråden med sådan et sidespring)

Anmeld

29. marts 2011

Klumpe-dumpe

Ni-ko-li-ne skriver:

Jeps, men det giver jo desværre så også en masse eksem/irriteret hovedebund....

Anmeld

29. marts 2011

Stefanie

CamillaRH skriver:

Tak for ordenligt svar, smiler

Selv tak

Jeg synes ikke man har grund til andet,

alle har hver sin menning og måde at opdrage på

Anmeld

29. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Rose <3 skriver:

Jeps, men det giver jo desværre så også en masse eksem/irriteret hovedebund....

ja, desværre.... men sæben i sig selv er også med til det...

Anmeld

29. marts 2011

Ni-ko-li-ne

mor_sabina skriver:

Kan det være det samme i vaskepulver? Du lyder lidt vidende på området. Vi klør nemlig som bare pokker, måske det istedet er vaskepulveret og ikke tør hud pga den hårde vinter?

Det skal altså siges at det er allergimærket vaskemiddel.

(og undskyld jeg spammer tråden med sådan et sidespring)

jeg har bar læst tyndt der hvor jeg kan og så er jeg laborant... så jeg kan ikke lade være med at vide noget om kemi...

jeg tror det er et andet problem mht. vaskepulveret, der er ofte rester i tøjet når det er vasket, så brug mindre vaskepulver hvis det er...

Anmeld

29. marts 2011

Klumpe-dumpe

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, desværre.... men sæben i sig selv er også med til det...

Jæs jæs, men jeg bruger ikke at vaske håret så ofte, da det jo bestemt ikke er sundt.

Men citrus gør aboslut ikke noget godt for hovedebunden.

(ved ikke om læste længere oppe, der hvor jeg skriver hvad min frisør fortalte)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.