hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

4xGreve

Daniella kommer i bad hver 2-3dag og det er uden shampoo osv. da jeg ikke syntes jeg vil proppe det på min lille pige da hendes hud i forvejen er tør og af og til døjer med eksem. Har dog haft brugt shampoo et par få gange f.eks i forbindelse med at hun har kastet op og har haft det udover det hele, så syntes jeg der skal lidt mere end vand til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Violamusensmor

SIKKE en debat. Helt ærligt. Alle har forskellige behov. Personligt ville jeg ikke kunne leve uden et bad HVER eneste morgen. 

Min datter elsker at komme i badekar og sidder faktisk og leger der længe. Hun er i bad HVER eneste aften og får vasket hår hver anden aften. Hun går i børnehave og i en institution er der altså meget snavs. 

Jeg har det bedst med at ligge hende i seng hver aften ren og dejlig UDEN bakterier og snavs. 

Det er mit behov og jeg står gerne ved det. Jeg kan ikke have, hvis hun er nusset og det BLIVER børn sku hurtige med så mange ting de rører ved i løbet af en hel dag. Jeg ville selv blive sindsyg hvis jeg ikke fik mit morgenbad HVER eneste dag.

Så synes man skal huske på, at det er forskellige behov vi har både for os selv og vores unger. Og Violas hud tager bestemt ikke skade af et aftenbad hver aften!

SÅ vi bades ved ;-)

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

WiitrioeN skriver:

Daniella kommer i bad hver 2-3dag og det er uden shampoo osv. da jeg ikke syntes jeg vil proppe det på min lille pige da hendes hud i forvejen er tør og af og til døjer med eksem. Har dog haft brugt shampoo et par få gange f.eks i forbindelse med at hun har kastet op og har haft det udover det hele, så syntes jeg der skal lidt mere end vand til...

det forstår jeg godt synes heller ikke "lugten" forsviner uden sæbe. nu gylber malik ikke rigtig - men, når han selv spiser, kommer der jo alle mulige madrester overalt

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Violamusensmor skriver:

SIKKE en debat. Helt ærligt. Alle har forskellige behov. Personligt ville jeg ikke kunne leve uden et bad HVER eneste morgen. 

Min datter elsker at komme i badekar og sidder faktisk og leger der længe. Hun er i bad HVER eneste aften og får vasket hår hver anden aften. Hun går i børnehave og i en institution er der altså meget snavs. 

Jeg har det bedst med at ligge hende i seng hver aften ren og dejlig UDEN bakterier og snavs. 

Det er mit behov og jeg står gerne ved det. Jeg kan ikke have, hvis hun er nusset og det BLIVER børn sku hurtige med så mange ting de rører ved i løbet af en hel dag. Jeg ville selv blive sindsyg hvis jeg ikke fik mit morgenbad HVER eneste dag.

Så synes man skal huske på, at det er forskellige behov vi har både for os selv og vores unger. Og Violas hud tager bestemt ikke skade af et aftenbad hver aften!

SÅ vi bades ved ;-)

- er meget enig med dig.

Anmeld

29. marts 2011

Brams

Lærke kommer i bad hver 2. eller 3. dag. Hendes hår bliver vasket efter behov (hvis hun f.eks. har kørt spaghetti i hele håret )

Vi kommer aldrig sæbe i vandet, men en lille smule olie, for små børns hud har ikke godt af at blive badet for tit eller for meget sæbe.  Synes ikke hun lugter af ikke at komme i bad hver dag.

Hun bliver selvfølgelig vasket med rent vand i hovedet hver morgen

Anmeld

29. marts 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi kan let blive enige om, at vi alle er forskellige, vi har forskellige normer og rutiner, og derfor vil den enkeltes families værdier på flere punkter ofte adskille sig fra andres.

Men lad os blive enige om, at vi er forskellige, og at det er ok. Hvad den ene gør, er ikke nødvendigvis bedre end det, den anden gør.

Husk den gode tone og respekten for andres værdier og valg

Bedste hilsner

Karoline, redaktør

Anmeld

29. marts 2011

Corn

Lullaby skriver:

Hver 2, 3 dag alt afhængig af hvor beskidte de er

Og det gælder alle min tre unger

Anmeld

29. marts 2011

Meliora

Kb skriver:

Hvad er det dog I prøver at "vaske væk" hjemme hos jer?

Er det fordi at andre mennesker endelig ikke må få den opfattelse, at der ikke er styr på tingene hjemme hos jer. At I ikke er ordenlige mennesker, med overskud og problemfri tilværelse..... Vi er rene og pæner og lugter konstant af blomster og violer, så hjemme hos os er alting godt?

Man får næsten den tanke at du prøver, bevidst eller ubevidst, at dække over noget som ikke kan vaskes væk....

Børn får pletter på tøjet, that is life. Sveder, jo det gør de måske, men det lugter fandme ikk og slet ikke så meget at man behøver køre 3 vaske om dagen - tag dog lidt ansvar for den verden du lever I, og ikke mindst dine børns fremtid, og spar lidt på vandet og strømmen.

Jeg tænker det samme. Læste et sted i tråden at hun vasker hår hver dag pga. hun ryger... Men ens hår lugter jo kun af røg hvis man ryger indenfor, så det burde man måske bare droppe, i stedet for at indhylle ens barn i usund sæbe pga. ens egen last....

Bare min mening...

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

MHK skriver:

Skifter I også håndklæder hver gang I har været i bad?

Hold da op et vand/varme/elforbrug I må have 

vi bruger ikke tøretumbler - så nej. også kan man spare på så mange andre områder du kender jo ikke til mine regninger - så det er slet ikke så slemt som du måske forstiller dig

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

Jeg tænker det samme. Læste et sted i tråden at hun vasker hår hver dag pga. hun ryger... Men ens hår lugter jo kun af røg hvis man ryger indenfor, så det burde man måske bare droppe, i stedet for at indhylle ens barn i usund sæbe pga. ens egen last....

Bare min mening...

ja - jeg vasker mit hår hverdag som skrevet, føler jeg ikke at jeg har været i bad, hvis mit laaaaange tykke hår ikke bliver vaskede

og du er vidst ikke ryger.

vi ryger KUN udenfor - og jo, håret lugter af røg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.