hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

millesofie

vi har ikke haft en ordenlig rytme i det, men det er vel ca 3 gange om ugen og den store flere gange fordi han altid er fyldt med jord

men nu får vi nyt badeværelse (nyt hus) med badekar og nemmere tilgang så nu bliver det hver dag

men jeg kunne aldrig drømme om at vaske min datters hår med sæbe medmindre at der var synligt snavs i.

der kommer olie i begges bade og den store får vasket hår i baby shampoo, han er 5 år.

engang i mellem får den store skumbad men det høre til sjældenhederne

børn og voksensæbe (eller børnesæbe med parfume) høre ikke sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Mor til L&S

Sikke en debat, men vil da lige svare efter at ha læst alle de sider...

Min datter på 1 år (på torsdag) kommer i bad 2-3 gange om efter - helt efter behov!

Enten i rent vand eller med lidt derma shower i vandet.. Hun får vasket hår (da hun har langt hår og har haft det siden fødslen)

Efter badet bliver hun tørret og ca 1 gang i mdr blir hun smurt ind i LIDT babyolie..

Går IKKE ind for at man smører ens baby/barn ind i alt for meget creme mm.

Hun får en ren undertøjsbody samt tøj på hver dag og blir vasket forneden, i hovedet, hænder hver dag!

Anmeld

29. marts 2011

Charlotte Wberg

CamillaRH skriver:

hejsa.

jeg er da ked af hvis du har misforstået mine svar, har på intet tidspunkt ville nedgører nogle som helst. Jeg synes det er fint at folk er forskellige. Jeg fortæller blot min holdning til det - og jeg for derimod af vide at jeg har en rengøringsforstyrelse osv  sidder jeg lidt og små griner af. da jeg synes det er at overdrive det helt vildt.

Synes bare jeg ramlede ind i forskellige svar med et ugentlig bad til små poder var ulækz agtigt, lagde ikke mærke til hvem der skrev hvad... Men det føler man sig da lidt stødt over, da de ikke er beskidte og forsømte af den grund...

Anmeld

29. marts 2011

hekran

Jeg har ikke lige gidet læse alle indlæggene, da de er blevet ret mange efterhånden. Jeg er mor til to drenge på snart 2 og 3 år. Vi har altid været meget opmærksomme på deres huds tilstand, da begge drenge har haft tør hud og den lille ovenikøbet har haft meget tør hud i hårbunden. De kommer kun i bad én gang om ugen, hvor de bliver vasket godt igennem. Resten af ugen står den på vaskeklud og vand. Da de var 2-6 mnd kom de i bad så godt som dagligt, da gylp ikke er det lækreste stads, men efterhånden er det blevet færre og færre gange pga deres hud.

De går altså ikke rundt og lugter og er uhygiejniske. De er skønne, rene drenge, som har fået meget bedre hud. Jeg har ALDRIG hørt en fornuftig grund for at bade børn dagligt og blev faktiskt overrasket over nogle af reaktionerne her, hvor folk nærmest er blevet stødt af, at andre ikke bader børn hver dag. Jeg er overrasket over, at nogle bader 3 årige hver dag  

Vi er vist bare meget forskellige, men mon ikke alle vores børn er sunde og raske trods alt?

Anmeld

29. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er mildest talt lidt chokeret over at du bader dit barn med sæde og shampoo hver dag. Det er ekstremt usundt for baby'ers hud, men det er du vel ikke klar over siden du bader hende hver dag?!

Frederikke - min den mindste - er knap 9 mdr. og hun kommer max. i bad 2 gange i ugen, hvilket jeg synes er passede. Tilgengæld kommer den store på 6 år i bad hver anden dag, men hun bliver også snavset på en anden måde.

Anmeld

29. marts 2011

B&J

Nyfødt 1gang om ugen

2mdr 3gange om ugen ca

4-5mdr blev det til 2 gange om ugen nogle gange uden sæbe han elskede bare af være i det lune vand

Min dreng på 1år kommer i bad hver anden dag så trænger han også fordi han har så langt hår og hvis den er helt slem så er det hverdag....

Anmeld

29. marts 2011

signe.

Albertesmor skriver:

orkk jo, de ældre på plejehjemmene skla være heldige hvis de får bad 1 gang om måneden

lidt som om det er mere de voksnes behov, at barnet SKAL i bad hver dag.. herhjemme er det 1-3 gange om ugen, men vask med klud hver dag forneden, hænderne og halsen... UDEN sæbe og cremer og alt sådan noget... jeg synes det er lækkert at smøre mig selv ind, men ikke bette purk, som i øvrigt er 11 mdr

Anmeld

29. marts 2011

Shibby

Gjorde det samme som dig camillaRHda Mikkel var lille. Han gylpede meget,svinede meget med maden som børn skal gøre!   Jeg syntes det var ulækkert at have ham tæt på hvis ikke han var ren og velduftene. Sådan her havde jeg det til Mikkel var nået den alder hvor gylp og det at tage bad i sin mad eller grød var overståede kapitler! I dag kommer han i bad alt efter behov-han er 5 år,3 mdr

Anmeld

29. marts 2011

signe.

lidt som om det er mere de voksnes behov, at barnet SKAL i bad hver dag.. herhjemme er det 1-3 gange om ugen, men vask med klud hver dag forneden, hænderne og halsen... UDEN sæbe og cremer og alt sådan noget... jeg synes det er lækkert at smøre mig selv ind, men ikke bette purk, som i øvrigt er 11 mdr

jeg tror ikke min dreng ville tænke mums ved at blive smurt ind i creme, så det lader jeg vær med - han er åhh så dejlig baby-blød-lækker alligevel hmm sengetøj bliver skiftet ca. hver 14 dag måske oftere.. lidt forskelligt... han kommer i ren tøj hver dag, men mest fordi han savler helt vildt, og er begyndt at kaste rundt med maden.. det mad han så får ind i folderne på sig selv under et måltid bliver fint taget med en klud, og han dufter stadig dejlig af baby

Anmeld

29. marts 2011

kiwilouise

CamillaRH skriver:

hold da op. du går mig på!

MIN SØN, KOMMER IKKE I BAD FORDI AT HANS SVED LUGTER, søde 

han kommer i bad fordi han har svedt, og fordi at han selv spiser og for mad overalt det er ikke sveden der lugter, men alle madresterne OG, fordi vi hygger os med det.

hold da op for en debat du har lavet her  har lige siddet og læst alle indlæggende igennem og jeg er noget chokeret. mest over at folk giver dig "skylden" for at jorden ikke eksisterer om 20 år pga tøjvask og sæbe. som om du er den eneste i hele verden der sviner miljøet til  hehe

jeg ville tage en tur til lægen med din søn angående med at han sveder meget, for det er ikke normalt for sådan en lille purk. og jeg tror at det har noget at gøre med at du bruger sæbe hver dag.

bare lige få det tjekket for en sikkerheds skyld  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.