hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Henriette1973

CamillaRH skriver:

det tror jeg nu ikke.

malik for også skiftede ble selvom den ikke er fyldt. og det har også resulteret i at han aldrig har haft rød numse eller noget lign. synes skam også det er syndt for barnet at vente med at skifte til bleen er fyldt!? jeg ville ihvertfald aldrig rende rundt med et bind som var fyldt med blod

Det lyder da også fint Altså, nu hvor du skriver at du vasker hende hver morgen - der jo igen forskel på børn.

ok dårligt formuleret

Jeg mener hun bliver skiftet når hun trænger til det, ikke når den er ved at flyder over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

henh01

Det der nu bliver debateret over at hvorvidt det er sundt eller ikke sundt at bade sine babyer i sæbe hver dag. Det jeg personligt bliver irrieteret over når jeg læser debatten er at du/TS overhovedet ikke vil se realiteten og konsekvenserne af brug af sæbe dagligt. Det er som om du går totalt i forsvarsposition, uden grund. Der bliver kun fortalt at det ikke er sundt for barnets hud At du giver ham slik ofte, der er vi også meget forskellige -Man er i et forum som Baby meget udsat når man skriver debatter om ting der ikke er sundt for sine børn fordi mange herinde ofte pudser glorien og siger at sådan kommer det aldrig til at være herhjemme. Lige med bad der er vi i en situation der er skadeligt for dit barn og for miljøet og derfor reagere folk som de gør.

Jeg synes ikke det er ok at du bliver gjort til en umoden, uansvalig forælder, men den måde hvorpå du svarer på indlæggene er på en måde hvorpå man virker tager sig til hovedet og tænker stakkels barn (jeg ved at du med garanti ikke er sådan i virkeligheden, men det er jo ok at tage ved lære af andre folks erfaringer og videnskablige undersøgelser med stadig påpeger at dagligt bad skader dit barn og miljøet)

Håber ikke jeg lød for hård, for det var ikke min mening. Vi er uenige og det har man lov at være, men det er ikke en skam at tage ved lære

Anmeld

29. marts 2011

Kamulla

CamillaRH skriver:

det er bare hygiejne hvis du spørg mig.

så det du skriver er at jeg er uhygiejnisk??? 

det er ikke sundt for et barns hud at blive vasket med div sæbe hver dag

Anmeld

29. marts 2011

132319

henh01 skriver:

Det der nu bliver debateret over at hvorvidt det er sundt eller ikke sundt at bade sine babyer i sæbe hver dag. Det jeg personligt bliver irrieteret over når jeg læser debatten er at du/TS overhovedet ikke vil se realiteten og konsekvenserne af brug af sæbe dagligt. Det er som om du går totalt i forsvarsposition, uden grund. Der bliver kun fortalt at det ikke er sundt for barnets hud At du giver ham slik ofte, der er vi også meget forskellige -Man er i et forum som Baby meget udsat når man skriver debatter om ting der ikke er sundt for sine børn fordi mange herinde ofte pudser glorien og siger at sådan kommer det aldrig til at være herhjemme. Lige med bad der er vi i en situation der er skadeligt for dit barn og for miljøet og derfor reagere folk som de gør.

Jeg synes ikke det er ok at du bliver gjort til en umoden, uansvalig forælder, men den måde hvorpå du svarer på indlæggene er på en måde hvorpå man virker tager sig til hovedet og tænker stakkels barn (jeg ved at du med garanti ikke er sådan i virkeligheden, men det er jo ok at tage ved lære af andre folks erfaringer og videnskablige undersøgelser med stadig påpeger at dagligt bad skader dit barn og miljøet)

Håber ikke jeg lød for hård, for det var ikke min mening. Vi er uenige og det har man lov at være, men det er ikke en skam at tage ved lære

Jeg tænker præcis det samme. Synes det er så ærgerligt at se at TS til sidst i debatten tager "offerrollen" på sig og gør sig selv til mobbeoffer når det slet ikke er tilfældet.

I øvrigt har du, TS, lige så vidt skudt med skarpt efter andre som der bliver efter dig.

Udfra denne sidelange tråd, kan jeg kun se dig og en anden der synes det er "det rigtigte" at vaske sine børn så meget som I gør. Du som går i forsvarsposition og pure nægter at se realiteterne i øjnene og en anden som direkte sidder og kalder det ulækkert og for dårligt at man ikke bader sit barn hver dag "For det skal man da"   Jeg ved helt ærligt ikke hvad der er værst.

Når man opretter en debat som denne og har så faste holdninger som klart er mod flertallet, så må man også tage de hug der følger med.

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Sallisørøver skriver:

så det du skriver er at jeg er uhygiejnisk??? 

det er ikke sundt for et barns hud at blive vasket med div sæbe hver dag

Hvis du læser min besked igen - så skriver jeg ingen steder at du er det..

diverse sæber?

altså. den baby-sæbe vi bruger kan jeg ikke se skulle gøre noget..

og jeg har jo sagt flere gange, at det er dejligt med forskellige holdninger - fordi jeg ikke er enige med mange af jer - betyder det jo ikke at jeg gør noget forkert.

Anmeld

29. marts 2011

Kamulla

CamillaRH skriver:

Hvis du læser min besked igen - så skriver jeg ingen steder at du er det..

diverse sæber?

altså. den baby-sæbe vi bruger kan jeg ikke se skulle gøre noget..

og jeg har jo sagt flere gange, at det er dejligt med forskellige holdninger - fordi jeg ikke er enige med mange af jer - betyder det jo ikke at jeg gør noget forkert.

jamen sæbe vasker stadig hudens naturlige fedtlag af.. det er hvad jeg skriver.. om det er baby eller andet uden parfume.. skriver abre grunden til min søn ikke bliver vasket med sæbe og shampoo hver dag.

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

MHK skriver:

Jeg tænker præcis det samme. Synes det er så ærgerligt at se at TS til sidst i debatten tager "offerrollen" på sig og gør sig selv til mobbeoffer når det slet ikke er tilfældet.

I øvrigt har du, TS, lige så vidt skudt med skarpt efter andre som der bliver efter dig.

Udfra denne sidelange tråd, kan jeg kun se dig og en anden der synes det er "det rigtigte" at vaske sine børn så meget som I gør. Du som går i forsvarsposition og pure nægter at se realiteterne i øjnene og en anden som direkte sidder og kalder det ulækkert og for dårligt at man ikke bader sit barn hver dag "For det skal man da"   Jeg ved helt ærligt ikke hvad der er værst.

Når man opretter en debat som denne og har så faste holdninger som klart er mod flertallet, så må man også tage de hug der følger med.

skriver jeg nogen steder at du skal blive vosken fordi du bader dit barn engang om ugen?

skriver jeg nogen steder at du er umoden fordi dit barn for mariekisk(ikke fordi dit barn gør det)

skriver jeg nogensteder at din barn er et stakkels barn fordi det har dig som mor? - NEJ!

så derfor er det sku da klart jeg skriver som jeg gør.

Jeg synes da det er fint at vi alle er forskellige, men synes på ingen måde at jeg fortjener "hug" (som du kalder det) fordi jeg bader min søn, hverdag. Bare fordi i er uenige med mig, skal i da ikke begynde at kalde mig en dårlig mor, at at mit barn er et stakkels barn som for skodmad osv. Det var slet ikke det jeg spurgte om! så forstår slet ikke vi skal derud! Tskkk..

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Sallisørøver skriver:

jamen sæbe vasker stadig hudens naturlige fedtlag af.. det er hvad jeg skriver.. om det er baby eller andet uden parfume.. skriver abre grunden til min søn ikke bliver vasket med sæbe og shampoo hver dag.

ja og jeg svarer med min holdning ? kan ikke se problemet.

Anmeld

29. marts 2011

Vidunderligeunger

Alberte ( ti mdr) kommer i bad når vi siger til hinanden " er det ikke ved t være et par dage siden hun har været i bad egentlig?" så det er hver 3-4 dag ca. hun bliver tørret med en vådserviet når hun har tisset ( hun bliver meeega rød hvis vi bruger skumkludene hver gang) og så vasker vi med skumklude når hun har skidt  

når hun kommer i bad er det i vand uden sæbe (det er sket et par gange det har været skumbad, da hun har været ultra beskidt) og så vasker jeg hænder, fødder og hals med sæbe inden hun kommer op. håret får også af og til en lille klat sæbe hvis hun har gylpet eller der sidder en masse havregrød i det hehe..

vi går ikke så højt op i om hun er helt fuldstændig ren, bare hun er tilforladelig og ikke lugter jeg tror ikke det er så sundt for dem at komme i bad hver dag..

ellers en dejlig debat

Anmeld

29. marts 2011

Kamulla

CamillaRH skriver:

ja og jeg svarer med min holdning ? kan ikke se problemet.

har ikke skrevet der er noget problem.. skrev og spurgte om jeg avr uhygiejnisk hvis det er hygiejne at bade sit barn hver dag med sæbe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.