hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Benjamins'mor

Benjamin kommer i bad hver 3 dag, da SP har rådet til han kun kommer i bad 2-3 gange om ugen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Assi

Min pige på snart 4 år kommer kun i bad 1 gang om ugen. Her får hun vasket hår (hun har endda langt hår) og vasket hele kroppen med sæbe. Udover det vasker hun selvfølgelig hænderne med sæbe flere gange dagligt + munden - og andet hvis det er nødvendigt. Men hverken kendes krop eller hår når at blive klam/fedtet selvom det kun er 1 gang om ugen.

Min søn på snart 6 mdr kommer i bad et par gange om ugen - pga gylp.

Om sommeren kan det være oftere pga solcreme.

Men det er jo ikke sundt for huden med bad for ofte.

Jeg selv går i bad hver dag, men vasker kun mit hår hver 3./4. dag - det har jeg "trænet" det til.

Anmeld

29. marts 2011

quar20

Tino er 2 år og Liam er 4måneder.

Tino kommer i bad hver dag - nogle gange hveranden dag - men han er virkelig en krudt ugle..!! Knægten kan jo finde på hvad som helst Det er ikk eet laaaangt bad, men 5-10min..!! Nu døjer han jo så også med maven efter han får movicol junior, så hans afførring er tit tynd, så jeg syntes det er rart at han blir vasket godt og grundigt..!!

Liam kommer i bad hver 2dag..!! Han er DESVÆRRE en rigtig gylper - og en klud under hagerNE - hjælper altså ikke på lugten..!!

Herhjemme bruger børnesæbe, men det er en SÅ lille klat der blir brugt.. En lillefingernegl nok..!! Men vi andre kan jo hellere ikke blive vasket uden sæbe..!!

Jeg syntes man skal have sin sunde fornuft med sig i alt - også er det jo op til den enkelte at finde ud af hvad man vil, er til og hvad man vil bruge..!!

Syntes det er FULDSTÆNDIG forkasteligt sådan som denne debat har taget en drejning som den har gjort - tænk sig at sige børn er ulækre, at man er et milijøsvin osv osv..!!

Vi vasker også tit herhjemme, 2 maskiner hver anden dag  altså 1 maskine om dagen..!! Vi skifter sengetøj hver anden dag, vi tørre ikke vores tøj, det hænger til tørre..!! Vi bruger da også sæbe til ungerne men det er absolut ikke meget.. Vi bruger en fed creme til ungerne og det har VORES SP ALTSÅ SAGT HUN SYNTES VAR BEDST HVILKET jeg også syntes...!!

Anmeld

29. marts 2011

Kb

CamillaRH skriver:

tja. det ved jeg nu ikke.

jeg synes det er vigtigt at hvis han har savlede lidt på sin bluse, at han for en ny på. Hvis han har svedt - at han for nyt på. Vasketøj 3 gange daligt er et must herhjemme da vi alle sammen går i bad hverdag, er det ret mange håndklæder. Og, jeg bruger aldrig tøj to gange, heller ikke min mand eller vores søn - så det bliver hurtigt meget vasketøj.

Hvad er det dog I prøver at "vaske væk" hjemme hos jer?

Er det fordi at andre mennesker endelig ikke må få den opfattelse, at der ikke er styr på tingene hjemme hos jer. At I ikke er ordenlige mennesker, med overskud og problemfri tilværelse..... Vi er rene og pæner og lugter konstant af blomster og violer, så hjemme hos os er alting godt?

Man får næsten den tanke at du prøver, bevidst eller ubevidst, at dække over noget som ikke kan vaskes væk....

Børn får pletter på tøjet, that is life. Sveder, jo det gør de måske, men det lugter fandme ikk og slet ikke så meget at man behøver køre 3 vaske om dagen - tag dog lidt ansvar for den verden du lever I, og ikke mindst dine børns fremtid, og spar lidt på vandet og strømmen.

Anmeld

29. marts 2011

birthee

Rose <3 skriver:

Faldt lige over dit indlæg, og jeg havde samme problem som din dreng, og jeg fandt ud af, at jeg ikke kunne tåle citrus i hårshampoo, og det er der også i de svane-allergimærket produkter.

det vil jeg da lige være opmærksom på - har du fundet en shampooo uden citrus så???

Anmeld

29. marts 2011

Ni-ko-li-ne

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

læste et fra et andet indlæg, af et barn kun fik vaskede hår to gange om måneden. det overrasker mig lidt.

Malik er 11 måneder og kommer i bad hverdag(med sæbe og shampo, og han for vaskede hår hverdag) (ligesom mig og min mand) jeg synes han lugter hvis jeg springer endag over. Også synes jeg også det er lækkert at bade ham, rent nattøj, sengetøj også ind og putte. Og han elsker simpelthen at komme i bad.

Fra han var en månede har det været sådan.

huden har jo bedst af at opbygge sin egen balance og et godt forsvar... derfor er det ikke super godt med alt det sæbe på spædbørn...

vores datter kom i bad hver 3-4 dag da hun var spæd... og faktisk først med lidt baby sæbe da hun begyndte på mos hvis det var over det hele osv...

da hun begyndte i DP badede vi hende hver 2. dag og kun nogen gange med baby sæbe... nu er hun 2 år og kommer i bad hver 3. dag på børnelægens anvining. Han siger at vi endelig ikke må bae hende oftere, hun har børneeksem og huden kan ikke tåle alt det baderi, om i øvrigt er helt unødvendigt.

Anmeld

29. marts 2011

Christina.78

Albertesmor skriver:

orkk jo, de ældre på plejehjemmene skla være heldige hvis de får bad 1 gang om måneden

de gamle sveder jo som sådan heller ikke på samme måde mere grundet lavere aktivitetsniveau..de har en anden holdning til det da det foregik anderkedes i ders tid..når jeg på mit arbejde spørger ind til bad så siger de faktisk selv nej tak af og til, da de ikke har svedt eller lignende, men de bliver jo også vasket forneden og foroven hver dag...

Min 2 årige kommer også i bad ca hveranden til 3 dag, eller efter behov( hvis der er sket uheld) og blivervasket forneden og andre steder hver morgen

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Kb skriver:

Hvad er det dog I prøver at "vaske væk" hjemme hos jer?

Er det fordi at andre mennesker endelig ikke må få den opfattelse, at der ikke er styr på tingene hjemme hos jer. At I ikke er ordenlige mennesker, med overskud og problemfri tilværelse..... Vi er rene og pæner og lugter konstant af blomster og violer, så hjemme hos os er alting godt?

Man får næsten den tanke at du prøver, bevidst eller ubevidst, at dække over noget som ikke kan vaskes væk....

Børn får pletter på tøjet, that is life. Sveder, jo det gør de måske, men det lugter fandme ikk og slet ikke så meget at man behøver køre 3 vaske om dagen - tag dog lidt ansvar for den verden du lever I, og ikke mindst dine børns fremtid, og spar lidt på vandet og strømmen.

hold da helt op - et svar adrk. siger jeg bare.

hør her, synes du skal holde dig væk fra debatten, hvis du kun har negative ting at sige.

du kender mig ikke, du kender ikke min søn - du ved ingenting!

du gætter dig frem, og fordi vi ikke gør som du - og at jeg er dybt uenig med dig! så betyder det ikke at vores familie har problemer . come on.

min søn, bliver skam snavset. har for skam pletter på tøjet, han har et liv jeg gider ikke sidde og forsvare mig selv, fordi du tror sådan om andre folk som du overhovedet ikke kender.

Jeg synes ganske enkelt at du skal få dig et liv ..

lær at lev med at vi alle ikke er ens, at jeg bruger sæbe og bader min søn hverdag, at vi har 2-3 vakse om dagen, at vi IKKE er som dig - gør os ikke til dårlige mennesker. Lev med det, sådan er livet nu engang.

Har du problemer i familie livet? siden dine børn kommer i bad så sjældent, man skulle næsten tror du dækker over noget. (hvordan føles det? )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. marts 2011

Klumpe-dumpe

birthee skriver:

det vil jeg da lige være opmærksom på - har du fundet en shampooo uden citrus så???

Ja fandt en, men den er nu udgået :(

Men Matas egen grønstribet med carbamid den har jeg ingen problemer med, temmelig sikkert fordi carbamiden beroligere huden.

Desværre er der også mange nickname for citrus bla. citric Acid.

Mini Risk og Sanex havde jeg store problemer med :( (og jeg kan måske forstille mig, det er en af disse du bruger til din søn) Troede helt seriøst jeg havde fået lus, da jeg brugte disse, men så sagde min frisør at det ikke var lus, men at min hovedebund var fyldt med tørhud, samtidig fortalte hun at 9 ud af 10 der døjer med tør hovedebund er pga. de ikke tåler citrus.

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

kiwilouise skriver:

hold da op for en debat du har lavet her  har lige siddet og læst alle indlæggende igennem og jeg er noget chokeret. mest over at folk giver dig "skylden" for at jorden ikke eksisterer om 20 år pga tøjvask og sæbe. som om du er den eneste i hele verden der sviner miljøet til  hehe

jeg ville tage en tur til lægen med din søn angående med at han sveder meget, for det er ikke normalt for sådan en lille purk. og jeg tror at det har noget at gøre med at du bruger sæbe hver dag.

bare lige få det tjekket for en sikkerheds skyld  

jeg tror mange af jer har misforstået det. hvis malik knokler rundt i 15min - så er han helt varm - også skifter jeg tøj på ham. altså, han sveder ikke som i sveder - hvis du forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.