hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

ok, så du går tilsyneladende ikke op i hvad du fylder dit barn med eller hvad du udsætter hans hud for. Synd for barnet synes jeg. Især fordi du kan grine af det. Det er meget umodent og virker uansvarligt, efter min mening. Tvivler på din sp anbefaler at bade ham i sæbe hver dag, vaske hans hår hver dag og fodre ham med mariekiks. Det har ingen mennesker jo godt af og det er papmad.

Du er mere hyrstierisk(staves) end mig

Det sjovt som du propper salt og peber på alting jeg skriver ingen steder at han for marekiks HVERDAG (jeg skrev ofte) dvs. hvis vi går en tur med barnevognene og hvis vi fx. skal ned og handle så har jeg altid en kiks eller et stykke frugt med til ham. Jeg synes det er fint. Han for ordenligt mad du kan komme forbi og spise med en dag? haha.

- ja, jeg griner af det. fordi jeg synes du overdriver helt vildt. jeg er ikke umoden bare fordi jeg ikke gør som du ville gøre/gør. Jeg synes slet ikke du kan tilade dig at skrive sådan til mig! Lad vær med at kom ind på min person, når du overhovedet ikke kender mig! bare fordi vi er uenige er det skam ikke ens betydning med at du har rat - det har ingen! da vi alle tænker forskelligt og SELV bestemmer over vores børn.

måske du bare er gammeldags?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Meliora

CamillaRH skriver:

hold da op. du går mig på!

MIN SØN, KOMMER IKKE I BAD FORDI AT HANS SVED LUGTER, søde 

han kommer i bad fordi han har svedt, og fordi at han selv spiser og for mad overalt det er ikke sveden der lugter, men alle madresterne OG, fordi vi hygger os med det.

Jaja, gør som du vil. Man kan jo bare se måbende til, og undre sig over at din første prioritet ikke er barnets tarv.

Håber du blir klogere når du bliver voksen og at dit barn ikke udvikler allergi med alt det sæbe du propper på ham+ skodmad du giver ham.

Held og lykke.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

Jaja, gør som du vil. Man kan jo bare se måbende til, og undre sig over at din første prioritet ikke er barnets tarv.

Håber du blir klogere når du bliver voksen og at dit barn ikke udvikler allergi med alt det sæbe du propper på ham+ skodmad du giver ham.

Held og lykke.

malik har det bedre end så mange andre.

snak i en ordenlig tone til mig - hvem tror du at du er, siden du skriver til mig på den måde?

utroligt man ikke engang kan oprette en debat uden folk som dig, skal ødelægge det hele. Vi alle er forskellige - lev med det!

jeg propper ikke min søn med skodmad, du skulle bare vide. En kiks i ny og næ ser jeg sku ikke noget galt i.

Måske du skulle tag og blive moden, og lade vær med at udtale dig om folk du overhovedet ikke kender -

Anmeld

29. marts 2011

qp

malik har det bedre end så mange andre.

snak i en ordenlig tone til mig - hvem tror du at du er, siden du skriver til mig på den måde?

utroligt man ikke engang kan oprette en debat uden folk som dig, skal ødelægge det hele. Vi alle er forskellige - lev med det!

jeg propper ikke min søn med skodmad, du skulle bare vide. En kiks i ny og næ ser jeg sku ikke noget galt i.

Måske du skulle tag og blive moden, og lade vær med at udtale dig om folk du overhovedet ikke kender -

Folk bliver negative og vrede over, at du ikke handler efter miljø og sundhedsstyrelsen anbefalninger og fordi du står ved, at det er det mest rigtige for dig/ jeres familie Det er brand ærgeligt, at debatterne ofte bliver personlige, nedladende og negative - men sådan er det ofte når noget er rigtig for nogle og urigtig for andre.

Jeg selv er dybt modstander af de skide vådeservietter medmindre vi er ude! Min søn bliver vasket med skumservietter og vand når han har tisset i bleen - og har han skidt, så bliver han vasket med sæbe forneden.

Han er 2,5 år og kommer i bad hver anden dag - det er sket, at der er gået 3 dage men så har jeg det altså rigtig skidt med det, sådan er jeg Jeg bruger sæbe, olie og cremer til ham - og det gør jeg for, at blødgøre hans hud. De dage han ikke kommer i bad bliver han vasket forneden - altid og fødderne kommer også en tur under hanen både med vand og sæbe for han lugter om fødderne

Nogle ville måske mene, at det er fint kun med vand/ med eller uden sæbe - ja hvad ved jeg.... Og det er også fint, men skal vi ikke blive enige om, at vi alle sammen gør det vi føler er bedst for vores børn? .... Og dette med/ uden sæbe, bad hver dag/ hver 2, 3, 4, 7 dag?

Jeg kan mene så meget om hvad i andre gør - men mest af alt er det vigtigst for mig, at jeg føler jeg gør det bedste for mit barn!

Anmeld

29. marts 2011

Stéphanie

WAUW jeg er målløs! Tænk at en harmløs debat skal udvikle sig på den måde?! Jeg har lige siddet og læst HELE tråden igennem, og synes godt nok at der findes nogle spydige kommentarer indimellem. Jeg synes virkelig det er skam!

Alle er forskellige, og det gør ikke en forælder til en god eller dårlig forælder fordi barnet kommer i bad en gang om ugen eller en gang om dagen. Vi er heldigvis forskellige, og voksne(???) mennesker der burde kunne debattere ordentligt!

Søde Camilla, gør det du føler er bedste for DIT barn lige som alle andre gør hvad de synes er bedste for DERES børn

Godaften til alle jer herlige kvinder herinde.

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

qp skriver:

Folk bliver negative og vrede over, at du ikke handler efter miljø og sundhedsstyrelsen anbefalninger og fordi du står ved, at det er det mest rigtige for dig/ jeres familie Det er brand ærgeligt, at debatterne ofte bliver personlige, nedladende og negative - men sådan er det ofte når noget er rigtig for nogle og urigtig for andre.

Jeg selv er dybt modstander af de skide vådeservietter medmindre vi er ude! Min søn bliver vasket med skumservietter og vand når han har tisset i bleen - og har han skidt, så bliver han vasket med sæbe forneden.

Han er 2,5 år og kommer i bad hver anden dag - det er sket, at der er gået 3 dage men så har jeg det altså rigtig skidt med det, sådan er jeg Jeg bruger sæbe, olie og cremer til ham - og det gør jeg for, at blødgøre hans hud. De dage han ikke kommer i bad bliver han vasket forneden - altid og fødderne kommer også en tur under hanen både med vand og sæbe for han lugter om fødderne

Nogle ville måske mene, at det er fint kun med vand/ med eller uden sæbe - ja hvad ved jeg.... Og det er også fint, men skal vi ikke blive enige om, at vi alle sammen gør det vi føler er bedst for vores børn? .... Og dette med/ uden sæbe, bad hver dag/ hver 2, 3, 4, 7 dag?

Jeg kan mene så meget om hvad i andre gør - men mest af alt er det vigtigst for mig, at jeg føler jeg gør det bedste for mit barn!

så godt skrevet.

jeg kunne ikke være mere enig med dig.

tak for et ordenligt svar.

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

momse22 skriver:

WAUW jeg er målløs! Tænk at en harmløs debat skal udvikle sig på den måde?! Jeg har lige siddet og læst HELE tråden igennem, og synes godt nok at der findes nogle spydige kommentarer indimellem. Jeg synes virkelig det er skam!

Alle er forskellige, og det gør ikke en forælder til en god eller dårlig forælder fordi barnet kommer i bad en gang om ugen eller en gang om dagen. Vi er heldigvis forskellige, og voksne(???) mennesker der burde kunne debattere ordentligt!

Søde Camilla, gør det du føler er bedste for DIT barn lige som alle andre gør hvad de synes er bedste for DERES børn

Godaften til alle jer herlige kvinder herinde.

Hej søde.

Ja, det er super ærveligt at man skal nedgøres pga. uenighed desværre, kan man ikke bare oprette en debat og få svar på det man spørger om - det ender stort set altid ud i det modsatte.

Jeg synes personligt ikke der er noget galt i hvad vi gør herhjemme, så sådan forbliver det også

Tak for beskeden smukke

Anmeld

29. marts 2011

Mor Christa

haha hvor er det dog voldsomt, som denne debat har udviklet sig ;D Har lige læst hele debatten.. Wow siger jeg bare! kan slet ikke se hvorfor man skal snakke til hinanden i sådan en tone ;P man kan da være ligeglad med hvor tit naboens søn kommer i bad, så længe man gør hvad man selv føler for.. Herhjemme kommer den bette i bad alt efter behov. Eller dvs hver 2-3 dag og så ellers når der er behov for det
Synes det er fint at folk er forskellige - ellers havde det jo, som så mange andre påpeger, været kedeligt!
Jeg kan også finde på at smøre min søn ind i creme, hvis han har meget tør hud eller noget, men det er dog ikke noget jeg gør efter hvert bad. Bruger også olie i hans hår når han døjer med det der arp..

men som sagt synes jeg man skal gøre hvad man selv føler for, og så må man ligesom passe sin egen have eller hvad man siger

Nå.. Det var så lidt om vores badevaner herhjemme..
God aften, ladies!

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

MissChrista skriver:

haha hvor er det dog voldsomt, som denne debat har udviklet sig ;D Har lige læst hele debatten.. Wow siger jeg bare! kan slet ikke se hvorfor man skal snakke til hinanden i sådan en tone ;P man kan da være ligeglad med hvor tit naboens søn kommer i bad, så længe man gør hvad man selv føler for.. Herhjemme kommer den bette i bad alt efter behov. Eller dvs hver 2-3 dag og så ellers når der er behov for det
Synes det er fint at folk er forskellige - ellers havde det jo, som så mange andre påpeger, været kedeligt!
Jeg kan også finde på at smøre min søn ind i creme, hvis han har meget tør hud eller noget, men det er dog ikke noget jeg gør efter hvert bad. Bruger også olie i hans hår når han døjer med det der arp..

men som sagt synes jeg man skal gøre hvad man selv føler for, og så må man ligesom passe sin egen have eller hvad man siger

Nå.. Det var så lidt om vores badevaner herhjemme..
God aften, ladies!

ja. der er sket lidt - siden start  desværre.

- man er åbenbart en dårlig mor, fordi ens barn kommer i bad hverdag/ hver anden. smiler - eller fordi man vasker meget tøj, så skal man lige tænke på miljøet der skal jo være jord om 15år - smiler

- tak for ordenligt svar

Anmeld

29. marts 2011

MortilMy

Min datter er nu 14 måneder og får et karbad ca hver tredje dag med bobler. Hun bliver vasket med shampoo en gang om ugen og det har vi gjort siden hun blev 1 år ca.

Som helt lille fik hun karbad en til 2 gange om ugen. Hun bliver vasket hver dag med en klud og en badesvamp i håndvasken inden sengetid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.