CamillaRH skriver:
altså. malik sveder jo heller ikke på den måde så der er vådt over det hele. men, når han lige har legede rundt i hele stuen i et kvater - så synes jeg lige du skal komme forbi og mærke ham og hans tøj
.
der er meget forskel fra barn til barn - og jeg kender nok mit eget barn bedst,. og han er inden i en periode hvor fingerne skal suttes på, alt skal samles op fra gulvene, selv spise, savle osv osv. også synes jeg det er syndt ikke at bade ham hver dag/hver anden. malik bliver mega sur når man vasker ham med en klud - og han elsker at komme i bad
så er den jo ikke meget længere. det er en hyggestund for os.
Jeg er ikke i tvivl om han kan blive våd af sved når de løber rundt, men børnesved er noget helt andet end voksen-sved da den er uden hormoner og derfor ikke lugter. Jeg siger jo ikke at du ikke skal ´vaske han hænder eller tørre ham grundigt med en klud når han bliver skiftet eller har spist, selvfølgelig skal man det. Men man kommer lagt med vand og klud, når det gælder små børn.
Og ærlig talt så virker det lidt uansvarligt at du lader en baby diktere om han skal vaskes med klud og vand, eller have lov at komme i bad med sæbe i, som smadrer hans babyhud. Det er jo dig der er den voksne og burde vide bedst. Børn ved jo intet om hvad dere r bedst for dem, de følger udelukkende deres lyster, da de ikke har nogen fornuft i de alder. Derfor skal man jo som forældre kunne sætte grænser.
Hvis han nægter at spise sine grøntsager eller opføre sig pænt i netto, så får han vel heller ikke lov til det vel?
Anmeld