hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

Nu kan børn jo ikke svede ligesom voksne, så de ville jo ikke lugte af sved, bare fordi de ikke kommer i bad her dag. Man kan ikke sammenligne babyhud med sin egen, for derer jo mange ting man udsætter sin egen hud for, som man aldrig ville udsætte et lille barns hud for, f.eks. stærk sol, parfume osv. Som voksen har man jo en hærdet hud der har prøvet ælidt af hvert igennem mange år, det har børn jo ikke. Og børns svedkirtler udvikler sig først rigtigt når de kommer tæt på puberteten, så indtil da er der ingen grund til at bade dem hver dag, det har deres hud jo ikke godt af.

altså. malik sveder jo heller ikke på den måde så der er vådt over det hele. men, når han lige har legede rundt i hele stuen i et kvater - så synes jeg lige du skal komme forbi og mærke ham og hans tøj .

der er meget forskel fra barn til barn - og jeg kender nok mit eget barn bedst,. og han er inden i en periode hvor fingerne skal suttes på, alt skal samles op fra gulvene, selv spise, savle osv osv. også synes jeg det er syndt ikke at bade ham hver dag/hver anden. malik bliver mega sur når man vasker ham med en klud - og han elsker at komme i bad så er den jo ikke meget længere. det er en hyggestund for os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

MaliksMor

Henriette1973 skriver:

Men det er sådan virkeligheden er!!!

Min datter på to er i bad 2-3 gange om ugen. Hun bliver vasket foroven og forneden hver morgen inden turen går til vuggestue. Og ellers når bleen er fyldt.

Hun får rent tøj på hverdag, dog kan nattøjet genbruges, hvis det ikke er snasket.

Vi voksne går i bad hver dag.

Hilsen

Henriette

det tror jeg nu ikke.

malik for også skiftede ble selvom den ikke er fyldt. og det har også resulteret i at han aldrig har haft rød numse eller noget lign. synes skam også det er syndt for barnet at vente med at skifte til bleen er fyldt!? jeg ville ihvertfald aldrig rende rundt med et bind som var fyldt med blod

Det lyder da også fint Altså, nu hvor du skriver at du vasker hende hver morgen - der jo igen forskel på børn.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

du kan da overhovedet ikke sammenligne børn og voksnes svedproduktion, voksne udskiller jo hormoner og har jo en meget større krop end børn. Et lille barn skal ikke i bad hver dag, det får du INGEN gagfolk til at anbefale og de er da også synd for det stakkels barns sarte hud.

et barn i tumlings alderen - bliver næsten lige beskidt som os andre hvis ikke mere.

Anmeld

28. marts 2011

Meliora

CamillaRH skriver:

altså. malik sveder jo heller ikke på den måde så der er vådt over det hele. men, når han lige har legede rundt i hele stuen i et kvater - så synes jeg lige du skal komme forbi og mærke ham og hans tøj .

der er meget forskel fra barn til barn - og jeg kender nok mit eget barn bedst,. og han er inden i en periode hvor fingerne skal suttes på, alt skal samles op fra gulvene, selv spise, savle osv osv. også synes jeg det er syndt ikke at bade ham hver dag/hver anden. malik bliver mega sur når man vasker ham med en klud - og han elsker at komme i bad så er den jo ikke meget længere. det er en hyggestund for os.

Jeg er ikke i tvivl om han kan blive våd af sved når de løber rundt, men børnesved er noget helt andet end voksen-sved da den er uden hormoner og derfor ikke lugter. Jeg siger jo ikke at du ikke skal ´vaske han hænder eller tørre ham grundigt med en klud når han bliver skiftet eller har spist, selvfølgelig skal man det. Men man kommer lagt med vand og klud, når det gælder små børn.

Og ærlig talt så virker det lidt uansvarligt at du lader en baby diktere om han skal vaskes med klud og vand, eller have lov at komme i bad med sæbe i, som smadrer hans babyhud. Det er jo dig der er den voksne og burde vide bedst. Børn ved jo intet om hvad dere r bedst for dem, de følger udelukkende deres lyster, da de ikke har nogen fornuft i de alder. Derfor skal man jo som forældre kunne sætte grænser.

Hvis han nægter at spise sine grøntsager eller opføre sig pænt i netto, så får han vel heller ikke lov til det vel?

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

vil det sige at du overhører sunhedsplejerskens vurdering, fordi din søn godt kan lide at bade? Altså det er vel ikke sagen så vedkommende om baret kan lide det eller ej. Alle børn elsker jo også slik og det kan man også hygge sig med, men det er jo ikke det samme som at små børn bør få det?

Det vigtigste er vel deres ve og vel, eller hvad?

hvis du læser hele debatten igennem - så overhører jeg ikke min sp.

Min sp, sagde at det var fint at han kom i bad hverdag med sæbe osv!

og min søn for skam også slik(lagkage, kage, chips, marie-kiks, skumbananer osv) ofte haha, fordi vi er nogle slik munde herhjemme. Og der er jeg sku ikke skræmt fordi at det er usundt.

Anmeld

28. marts 2011

Meliora

CamillaRH skriver:

et barn i tumlings alderen - bliver næsten lige beskidt som os andre hvis ikke mere.

deres tøj gør måske, men de producerer ikke lugtende sved som voksne, så nej de er ikke mere beskidte. Du giver jo heller ikke børn deo på vel, og det er der jo så en årsag til: de KAN ikke producere rigtig sved der lugter.

Anmeld

28. marts 2011

qp

FruRafn skriver:

deres tøj gør måske, men de producerer ikke lugtende sved som voksne, så nej de er ikke mere beskidte. Du giver jo heller ikke børn deo på vel, og det er der jo så en årsag til: de KAN ikke producere rigtig sved der lugter.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

Jeg er ikke i tvivl om han kan blive våd af sved når de løber rundt, men børnesved er noget helt andet end voksen-sved da den er uden hormoner og derfor ikke lugter. Jeg siger jo ikke at du ikke skal ´vaske han hænder eller tørre ham grundigt med en klud når han bliver skiftet eller har spist, selvfølgelig skal man det. Men man kommer lagt med vand og klud, når det gælder små børn.

Og ærlig talt så virker det lidt uansvarligt at du lader en baby diktere om han skal vaskes med klud og vand, eller have lov at komme i bad med sæbe i, som smadrer hans babyhud. Det er jo dig der er den voksne og burde vide bedst. Børn ved jo intet om hvad dere r bedst for dem, de følger udelukkende deres lyster, da de ikke har nogen fornuft i de alder. Derfor skal man jo som forældre kunne sætte grænser.

Hvis han nægter at spise sine grøntsager eller opføre sig pænt i netto, så får han vel heller ikke lov til det vel?

Jeg propper ikke mad i min søns mund - som han ikke gider at spise. Ingen tvangsfordring herhjemme så JO!

mht. bad. JEG som mor, synes det er helt fint at han kommer i bad hverdag - det gjorde mine forældre og min mands forældre også med deres børn - og jeg ser virkelig intet galt i det. Måske er det bare dig, som lige skal forstå at vi lever i år 2011 - et bad er opfundet ..

- JEG skifter ikke min mening uanset hvad. jeg synes alt andet er forkert. og et barn skal i bad hverdag/hver anden. hvis du spørg mig.

Anmeld

28. marts 2011

Meliora

CamillaRH skriver:

hvis du læser hele debatten igennem - så overhører jeg ikke min sp.

Min sp, sagde at det var fint at han kom i bad hverdag med sæbe osv!

og min søn for skam også slik(lagkage, kage, chips, marie-kiks, skumbananer osv) ofte haha, fordi vi er nogle slik munde herhjemme. Og der er jeg sku ikke skræmt fordi at det er usundt.

ok, så du går tilsyneladende ikke op i hvad du fylder dit barn med eller hvad du udsætter hans hud for. Synd for barnet synes jeg. Især fordi du kan grine af det. Det er meget umodent og virker uansvarligt, efter min mening. Tvivler på din sp anbefaler at bade ham i sæbe hver dag, vaske hans hår hver dag og fodre ham med mariekiks. Det har ingen mennesker jo godt af og det er papmad.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

hold da op. du går mig på!

MIN SØN, KOMMER IKKE I BAD FORDI AT HANS SVED LUGTER, søde 

han kommer i bad fordi han har svedt, og fordi at han selv spiser og for mad overalt det er ikke sveden der lugter, men alle madresterne OG, fordi vi hygger os med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.