nannanadja skriver:
det er sådan jeg ser på det.. jeg synte det er for dårligt med 1 gang bad om ugen... men godt vi er forskellige alle sammen.
Anbefalingen er 1-2 gange om ugen så vidt jeg ved!! Jeg er ret overbevist om at en gang om ugen er bedre end hver dag - altså når du bruger sæbe. Uanset om man bruger miljømærket eller diverse økomærker, så indeholder de unaturlige stoffer, som jeg ikke tror er godt for hverken små børn eller voksne (ikke at jeg ikke selv bruger både shampoo, balsam, shower gel osv. - men synes ikke rigtigt at små børn og sæbe hænger sammen). Vasker dog Thias' hænder med sæbbe, når ikke rent vand er nok til at tage lugten af eksempelvis makrel og leverpostej.
Vores dreng kommer i bad 1-2 gange om ugen, som oftest 2 gange, nu hvor han er blevet ældre. Han er ren og lugter ikke. Man kan sagtens ødelægge hudens naturlige evne til at holde sig ren, ligesom vores hår kan blive fedtet, hvis vi vasker det for ofte, og ligesom miljøet i underlivet bliver forstyrret af for hyppig sæbevask!
Desuden anbefales det, at tøj ikke vaskes hver gang det har været brugt, så længe det ikke ser snavnet ud (det gælder selvfølgelig ikke for undertøj og sokker).
Anmeld