hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Kamulla

Noah kommer i bad 2-3 gange om ugen.. det ikke godt for et barns hud at komme i sæbe bad hver dag.. vasker selv kun mit hår hver 2. dag da du ellers smadre hårdets naturlige fedt og håret bliver tørt og ser fedtet ud på ingen tid... sundere..

måske syntes jeg det er LIDT hysterisk at bade sine små børn hver dag med sæbe og shampoo.. er Noah beskidt kommer han self i bad, og han bliver altså vasket hver dag med vand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

nvm

smukke, tror snart denne her debat kommer op og runder flere sider, end huller i ørene gør hihi

Anmeld

28. marts 2011

Charlotte Wberg

Jeg bader Rosa som er 10 uger ,1 gang i ugen efter rådføring af læge, sp og diverse babybøger. Hun får en lille dråbe babysæbe (Matas alt i alt eller noget).. Hun bliver dog etagevasket med en skumklud og en skål vand på puslebordet hverdag. Og vasket i rumpen efter hver bleskift også blåt med vand... Når hun starter i institution vil hun som sin søster komme i bad 2. dag. Jeg selv bader for det meste også 2. dag. (nogle gange hverdag bare fordi det er lækkert at stå der under bruseren) men vasker aldrig hår hverdag, det er hver 2. dag... Det er fair nok at man smider sine børn i bad hverdag men synes ikke at man kan tillade sig at "nedgøre" os andre for at følge fagpersonernes vejledning om babyers sarte hud.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

Albertesmor skriver:

Da ikke med den adfærd

bare rolig - der er flere tusind mennesker der lever som mig.

Jeg propper også vaskemaskinen, det er ikke 5stk tøj så kan overhovedet ikke se noget forkert i det.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

nvm skriver:

smukke, tror snart denne her debat kommer op og runder flere sider, end huller i ørene gør hihi

hehe smukke.

er virkelig overasket over folks holdninger.

Anmeld

28. marts 2011

nvm

CamillaRH skriver:

hehe smukke.

er virkelig overasket over folks holdninger.

folk er mega forskellige jo, alt andet ville også være kedeligt

høre selv til en af dem der ikke bader ungerne hver dag

Anmeld

28. marts 2011

Meliora

CamillaRH skriver:

vi har ingen problemer med malik. og for helt ondt af ham hvis vi springer en dag over. han sveder helt vildt, fordi han altid fare/kravler rundt overalt. også spiser han også selv og det betyder makral/osv i håret og alle mulige andre steder

Nu kan børn jo ikke svede ligesom voksne, så de ville jo ikke lugte af sved, bare fordi de ikke kommer i bad her dag. Man kan ikke sammenligne babyhud med sin egen, for derer jo mange ting man udsætter sin egen hud for, som man aldrig ville udsætte et lille barns hud for, f.eks. stærk sol, parfume osv. Som voksen har man jo en hærdet hud der har prøvet ælidt af hvert igennem mange år, det har børn jo ikke. Og børns svedkirtler udvikler sig først rigtigt når de kommer tæt på puberteten, så indtil da er der ingen grund til at bade dem hver dag, det har deres hud jo ikke godt af.

Anmeld

28. marts 2011

Henriette1973

CamillaRH skriver:

Det sku også klamt! og fuldstændig forkert.

Jeg ville flippe helt ud hvis det var min mor eller far for den sags skyld. det er fandme ulækkert

Men det er sådan virkeligheden er!!!

Min datter på to er i bad 2-3 gange om ugen. Hun bliver vasket foroven og forneden hver morgen inden turen går til vuggestue. Og ellers når bleen er fyldt.

Hun får rent tøj på hverdag, dog kan nattøjet genbruges, hvis det ikke er snasket.

Vi voksne går i bad hver dag.

Hilsen

Henriette

Anmeld

28. marts 2011

Henriette1973

112233 skriver:

Har pige på 3.5 og dreng på 8. De kommer i bad hvert anden dag, skifter undertøj hver dag, tøj hver dag. Børster tænder morgen og aften
Men... Det kan også sagtens glippe.... Her i huset er faste senge tider højere prioriteret end bad "regler". Fordi søvn er så ufattelig vigtigt for vores børn!!

Vi er presset tidsmæssigt i hverdagen og prioriterer derefter...

Sengetøj bliver skiftet senest efter 14 dage...

At sige det er forkert hvad andre gør og rigtig det man selv gør er da lidt ensidigt. Man gør vel som man gør fordi man har "lært" det eller baserer det på fakta... Eller fordi det er det der passer ind i den pågældende familie. Intet er rigtigt og intet forkert...

At jeg prioriterer søvn over bad er fordi jeg er blevet oplyst om hvad manglende søvn kan gør ved børn...

Så hellere veludhvilede børn end nyvaskede...

Min søn var faktisk 14 dage inden han kom i bad første gang

Anita

Meget enig

Anmeld

28. marts 2011

Meliora

nannanadja skriver:

en gang om ugen....??? det er for sjovt du skriver det ik?

det syntes jeg simpelhen er for dårligt.. de er ude og lege i vuggestue/bh osv... børn skal da i bad hver dag eller hver 2. dag... de sveder da også-lugter og blire urene for neden.. går du også selv i bad en gang om ugen? hvorfor dine børn så?   det er ikke for at svine dig til eller noget, syntes bare det lyder helt vildt i mine øre.

mine børn kommer i bad hver dag-en gang har de tøjet påogså til vask med det.

du kan da overhovedet ikke sammenligne børn og voksnes svedproduktion, voksne udskiller jo hormoner og har jo en meget større krop end børn. Et lille barn skal ikke i bad hver dag, det får du INGEN gagfolk til at anbefale og de er da også synd for det stakkels barns sarte hud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.