hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Gyllibik

Synes det er lidt vildt at du bader ham hver dag, han har jo slet ikke et aktivitets niveau som en voksen, men det er jo noget du selv bestemmer.

Yilmaz på 4.5 kommer i bad hver 2. dag sæbe bruger jeg hver 2. gang (Natusan). Men han bliver vasket med vaskeklud både morgen og aften. Bruger ikke vådeservietter til dagligt, kun når vi er ude, hjemme er det vand og klud.

Jeg kommer Derma olie i hans bad hver gang. Han får ren ny body på hver morgen og ellers efter behov. Tøj skifter jeg også efter behov, nogle dage er det 4 trøjer om dagen og andre dage den samme hele dagen. Sengetøj bliver skiftet 1 gang i ugen ellers efter behov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

slettet_7530

CamillaRH skriver:

Det kommer han aldrig til - han skal i bad hverdag og hver anden, hvis der skulle komme noget i vejen for det. Og det er ligemeget alder

Jeg selv går i bad hverdag, vasker hår hverdag. Bruger alle mulige sæber og shampo og selvf balsam .. Og forneden har jeg en specil sæbe, lige netop for at undgå .. svamp og diveres ting ..

vi skifter også håndklæder hverdag, ved engenlig ikke hvorfor. Det bare blevet en vane

Et godt råd, tænk over dine vaner, for der skal også være en jord den dag din søn bliver voksen

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

henh01 skriver:

Får han makral hver dag?

Næsten - hverdag ja

ellers er det jo bare noget andet mad. kødsovs, mos eller noget lign.

Anmeld

28. marts 2011

henh01

CamillaRH skriver:

Næsten - hverdag ja

ellers er det jo bare noget andet mad. kødsovs, mos eller noget lign.

Men alligevel - jeg kunne godt finde på et alternativ til at undgå bad hver dag. Eller nøjes med bad med vand i og så måske minimalt sæbe de steder hvor han er fyldt med tomatsovs fra makral dåsen. Evt ved at give ham makral hver anden dag - det er jo egentlig nok den eneste lugt der virkelig hænger i og så ku makral dagen være badedag.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

Albertesmor skriver:

Et godt råd, tænk over dine vaner, for der skal også være en jord den dag din søn bliver voksen

der skal nok være jord når han bliver voksen

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

henh01 skriver:

Men alligevel - jeg kunne godt finde på et alternativ til at undgå bad hver dag. Eller nøjes med bad med vand i og så måske minimalt sæbe de steder hvor han er fyldt med tomatsovs fra makral dåsen. Evt ved at give ham makral hver anden dag - det er jo egentlig nok den eneste lugt der virkelig hænger i og så ku makral dagen være badedag.

makral eller ej - bad hverdag/hver anden

knus

Anmeld

28. marts 2011

slettet_7530

CamillaRH skriver:

der skal nok være jord når han bliver voksen

Da ikke med den adfærd

Anmeld

28. marts 2011

tinasmor

Til ts: Altså jeg vil vove at påstå at det du har næsten grænser til en slags rengøringsforstyrelse. Det vil jeg da næsten mene er være for et barn end at det f.eks kun går i bad en gang om ugen når de er små (man kan jo sagtens blive vasket uden at gå i bad)

Men altså at du bader, vasker og giver creme hver eneste dag. Aldrig giver dit barn det samme tøj på to dage i træk og måske skrifter flere gange om dagen, skrifter håndklæder hver dag og sengetøj hver dag så så minder det da om noget man ser i de der programmer hvor folk har en slags forstyrelse (dem som f.eks ikke vil gå ud, uden at røre håndtaget 5 gange, eller at der SKAL gøres mega rent fordi man ellers tror bakterierne næsten kan slå en eller en i ens familie ihjel eller lign) Altså siger selvfølgelig ikke, at du lider af den slags sygdom, men man skal jo også tænke på, at de overdrevne vaner du måske har, kan gå hen og hæmme dit barn i længden.

Mht dit spørgsmål hvor ofte mit barn kommer i bad så kommer det an på hvor ofte hun vil. I gennemsnit er det nok 4 gange om ugen.

Anmeld

28. marts 2011

Hansen97

Har pige på 3.5 og dreng på 8. De kommer i bad hvert anden dag, skifter undertøj hver dag, tøj hver dag. Børster tænder morgen og aften
Men... Det kan også sagtens glippe.... Her i huset er faste senge tider højere prioriteret end bad "regler". Fordi søvn er så ufattelig vigtigt for vores børn!!

Vi er presset tidsmæssigt i hverdagen og prioriterer derefter...

Sengetøj bliver skiftet senest efter 14 dage...

At sige det er forkert hvad andre gør og rigtig det man selv gør er da lidt ensidigt. Man gør vel som man gør fordi man har "lært" det eller baserer det på fakta... Eller fordi det er det der passer ind i den pågældende familie. Intet er rigtigt og intet forkert...

At jeg prioriterer søvn over bad er fordi jeg er blevet oplyst om hvad manglende søvn kan gør ved børn...

Så hellere veludhvilede børn end nyvaskede...

Min søn var faktisk 14 dage inden han kom i bad første gang

Anita

Anmeld

28. marts 2011

Malene84

Drengenes bad ligger fast til tirsdag, torsdag og søndag! Her bliver der brugt babyshower, babyshampoo og babylotion  Men de bliver vasket med klud hver dag (hænder, bag ører, mund osv).

Jeg fik af vide, at de ikke havde godt af at komme i bad hver dag - da deres hud skal opbygge fedt osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.