hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

henh01

CamillaRH skriver:

Det er helt iorden Jeg tager det skam ikke til mig - alligevel.

Synes det er vildt så stor en forskel der er. Også mange forskellige holdninger - maliks sundhedsplejsk sagde dengang hun kom at det var fint han kom i bad hverdag - alt andet er ammestue snak! det sagde hun  så.. jeg ser intet problem i det.

J

Det er ikke blot ammestue snak. Ved ikke hvad din SP har rådført dig ud fra, men det er og vil aldrig blive sundt for et barn/baby at blive badet med SÆBE og CREME hver dag! Kan faktisk blive ret sur over at du forsøger at forsvare dig ved at der ikke sker noget når der er så mange undersøgelser der netop beviser at det skader.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

tobogsylsmor27

min børn kom i bade ca fire gang om uge eller ret sagt alt efter hvor beskidt og om de lugt  men sæbe det brug jeg ikke hver gang for det kan tør deres hud ud og hår blive vaske med sæbe en til to gang om uge men kom an på om de har sand í håret   for den lille bryde sig ikke om få vaske hår 

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

henh01 skriver:

Man kan også se på det pædagogiske aspekt i at han skal være så ren hele tiden - Du kan risikere at han får angst for snavns, hvilket vil hæmme mig voldsomt ift hans udvikling. Man ser ofte piger i BH sidde med en meget fin kjole som de ikke ønsker at snavse til, de er så inaktive i løbet af dagen, tør ikke udfolde sig som de ellers plejer eller som deres alder tillader.

Jeg siger ikke din søn er eller vil blive angst for snavs. Jeg mener bare det er ret "overfladisk"  og ikke barnets behov, at SKULLE i bad, have rent sengetøj på osv HVER dag! Lad børn være børn - det er sgu alligevel sjældent børn der bades og vaskes jævnligt lugter

tro mig han bliver snavset.. Vi er tit på legeplads hvor han for mudder og sand overalt. Fred være med det

Jeg er overhovedet ikke sådan et rengørings monster - som mange af jer måske tror. Jeg elsker selv at komme i bad, rent sengetøj og så bare nyde det. Og Malik elsker at komme i bad, det gør det ekstra hyggeligt. Rent sengetøj er fordi jeg nogle gange bruge den samme dynen til middagsluren og vi kan også godt finde på at tag den med ind i stuen og det resultere oftes i at der er kiks osv overalt på dynebetrækkede. Så synes jeg det er ulækkert ikke at vaske det. Han dyne bliver vaskede 2 gange om måneden

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

Albertesmor skriver:

orkk jo, de ældre på plejehjemmene skla være heldige hvis de får bad 1 gang om måneden

Det sku også klamt! og fuldstændig forkert.

Jeg ville flippe helt ud hvis det var min mor eller far for den sags skyld. det er fandme ulækkert

Anmeld

28. marts 2011

henh01

CamillaRH skriver:

tro mig han bliver snavset.. Vi er tit på legeplads hvor han for mudder og sand overalt. Fred være med det

Jeg er overhovedet ikke sådan et rengørings monster - som mange af jer måske tror. Jeg elsker selv at komme i bad, rent sengetøj og så bare nyde det. Og Malik elsker at komme i bad, det gør det ekstra hyggeligt. Rent sengetøj er fordi jeg nogle gange bruge den samme dynen til middagsluren og vi kan også godt finde på at tag den med ind i stuen og det resultere oftes i at der er kiks osv overalt på dynebetrækkede. Så synes jeg det er ulækkert ikke at vaske det. Han dyne bliver vaskede 2 gange om måneden

Kan godt forstå dig i nogen ting. Jeg ville heller aldrig putte min søn med en dyne fyldt med våde kiks eller andet snava.

Men fordi han godt kan lide at komme i bad, retfærdiggøre jo ikke at du ødelægger hans hud med sæbe og cremer. hvorfor så ikke bare bade ham i vand?

Anmeld

28. marts 2011

henh01

CamillaRH skriver:

Det sku også klamt! og fuldstændig forkert.

Jeg ville flippe helt ud hvis det var min mor eller far for den sags skyld. det er fandme ulækkert

Det er jo noget andet med den generation der er på PH i dag. Som min farmor siger: >Dengang jeg var ung og dengang jeg fik din far, ja der havde man slet ikke bad - der etagevaskede man sig og vi lugtede sgu aldrig. Hun er et dejligt livsbekræftende menneske og hun har så evigt ret! Dengang fyldte man sig ikke med så mange kemikaliere som vi gør i dag.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

henh01 skriver:

Kan godt forstå dig i nogen ting. Jeg ville heller aldrig putte min søn med en dyne fyldt med våde kiks eller andet snava.

Men fordi han godt kan lide at komme i bad, retfærdiggøre jo ikke at du ødelægger hans hud med sæbe og cremer. hvorfor så ikke bare bade ham i vand?

Dejligt - at vi er lidt enige

- fordi, han stadig "lugter" af makral fx. hvis jeg ikke bruger sæbe..

Anmeld

28. marts 2011

henh01

CamillaRH skriver:

Dejligt - at vi er lidt enige

- fordi, han stadig "lugter" af makral fx. hvis jeg ikke bruger sæbe..

Jo men han lugter vel ikke af makral på hele kroppen?

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

henh01 skriver:

Jo men han lugter vel ikke af makral på hele kroppen?

nej, selvf ikke men håret og bag ørene - der lugter han af det. Også er han efter min mening ikke ren det er da ulækkert at gå og lugte af makral

Anmeld

28. marts 2011

henh01

CamillaRH skriver:

nej, selvf ikke men håret og bag ørene - der lugter han af det. Også er han efter min mening ikke ren det er da ulækkert at gå og lugte af makral

Får han makral hver dag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.