Lige nøjagtigt denne debat har også være i gang på et andet forum - så jeg VED, at jeg langt fra er alene, når jeg skriver, at hvis jeg ser et helt lille barn med øreringe, så tænker jeg "white-trailer-trash", altså at de er fra en meget lav social status eller at der ligger en anden etnisk kultur/religion bag - det ser overhovedet ikke sødt ud, faktisk synes jeg, at det fortæller mere om forældrene end om barnet, men det er barnet, der skal "stå for skud".
Jeg ser absolut ingen grund til at påføre sine børn sådan et indgreb........i andre kulturer er omskæring så næste skridt (eller det er måske allerede sket?), uden sammenligning i øvrigt.
Jeg har ALDRIG set videnskabelig dokumentation for, at det gør mindre ondt på små børn at få huller i ørerne, end det gør på ældre børn/voksne - HVIS DER ER NOGEN, DER HAR DOKUMENTATION FOR DETTE, så kom gerne med det - ellers må vi konkludere, at vi lever i 2011, i et civiliseret samfund og at det er godt, at guldsmedene kan finde ud af at beskytte børnenes tarv, når forældrene ikke kan.
Anmeld