huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Diana...

PeruBaby skriver:

Nej præcist! Jeg fik først huller da jeg var 14år, men synes også at kan huske, at det var meget hurtigt overstået...

Jeg synes bare det er lidt skægt at se (både i denne debat men også mine erfaringer herude) hvordan ens syn på huller i ørene i vid udstrækning er kulturelt betinget.

Ja nemlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

AA10

Baagøe skriver:

Ja, men det anfægter jeg jo heller ikke - fremfører blot min

det skam helt i orden

Anmeld

27. marts 2011

Mathilde

Fru Nielsen skriver:

Altså jeg mener jo at hvis man bruger lidt alm logisk tænkning så har man svaret......

Et barn "må" få huller i ørene den dag de selv er gamle nok til at være med til at tage den beslutning. Den dag de selv er gamle nok til at give udtryg for at de godt kunne tænke sig det..... Gør man det før, så er det forældrenes behov man stiller og langt fra barnets! Jeg syntes det er forfærdeligt at nogen vælger at få lavet huller i ørene på sine børn, inden de bliver gamle nok til at kunne give deres egen mening....

Kan jo stille den lidt op. Som voksen, hvem ville så finde sig i at blive tvunget til at få lavet en form for kropsudsmykning?? Det vil man da gerne selv have lidt at sige i.... Og jeg syntes ikke det er anderledes med børn!

Så mit helt klare råd ville være at du vælger at vente til den dag din datter selv kan være med til at bestemme om hun har lyst til at få skudt en genstand gennem ørene.....

Fuldstændig enig med dig!

Anmeld

27. marts 2011

Rockertand

Lige nøjagtigt denne debat har også være i gang på et andet forum - så jeg VED, at jeg langt fra er alene, når jeg skriver, at hvis jeg ser et helt lille barn med øreringe, så tænker jeg "white-trailer-trash", altså at de er fra en meget lav social status eller at der ligger en anden etnisk kultur/religion bag - det ser overhovedet ikke sødt ud, faktisk synes jeg, at det fortæller mere om forældrene end om barnet, men det er barnet, der skal "stå for skud".

Jeg ser absolut ingen grund til at påføre sine børn sådan et indgreb........i andre kulturer er omskæring så næste skridt (eller det er måske allerede sket?), uden sammenligning i øvrigt.

Jeg har ALDRIG set videnskabelig dokumentation for, at det gør mindre ondt på små børn at få huller i ørerne, end det gør på ældre børn/voksne - HVIS DER ER NOGEN, DER HAR DOKUMENTATION FOR DETTE, så kom gerne med det - ellers må vi konkludere, at vi lever i 2011, i et civiliseret samfund og at det er godt, at guldsmedene kan finde ud af at beskytte børnenes tarv, når forældrene ikke kan.  

Anmeld

27. marts 2011

Kay

Rockertand skriver:

Lige nøjagtigt denne debat har også være i gang på et andet forum - så jeg VED, at jeg langt fra er alene, når jeg skriver, at hvis jeg ser et helt lille barn med øreringe, så tænker jeg "white-trailer-trash", altså at de er fra en meget lav social status eller at der ligger en anden etnisk kultur/religion bag - det ser overhovedet ikke sødt ud, faktisk synes jeg, at det fortæller mere om forældrene end om barnet, men det er barnet, der skal "stå for skud".

Jeg ser absolut ingen grund til at påføre sine børn sådan et indgreb........i andre kulturer er omskæring så næste skridt (eller det er måske allerede sket?), uden sammenligning i øvrigt.

Jeg har ALDRIG set videnskabelig dokumentation for, at det gør mindre ondt på små børn at få huller i ørerne, end det gør på ældre børn/voksne - HVIS DER ER NOGEN, DER HAR DOKUMENTATION FOR DETTE, så kom gerne med det - ellers må vi konkludere, at vi lever i 2011, i et civiliseret samfund og at det er godt, at guldsmedene kan finde ud af at beskytte børnenes tarv, når forældrene ikke kan.  

jeg har forsøgt at slå et slag i denne tråd for ikke at folk skal føle sig angræbet uden grund... men dit indlæg der vil jeg nu tolke som et angræb... ikke at jeg er enig i den anden side af sagen... men lige frem at sige at ander er dårlige forældre for deres valg 

Citat: "og at det er godt, at guldsmedene kan finde ud af at beskytte børnenes tarv, når forældrene ikke kan"

det syntes jeg ikke er ok!

Anmeld

27. marts 2011

ZamanogDania

Rockertand skriver:

Jeg synes godt nok du overdriver. Skal du måske komme og fortælle andre om de er gode eller dårlig forældre? Det har du ingen ret til.

En ting er sikkert jeg ved hvordan jeg opdrager mine børn, og hvid jeg vidste det er noget dårlig så havde jeg helt sikkert tænkt mig om igen. Du har ikke ret til angrebe på dette måde bare fordi du er uenige.

Der var heller ingen der spurgte hvad du synes om det. Ts spørger om noget helt andet.

Anmeld

27. marts 2011

norenberg

mange steder vil de ikke lave det på børn....men jeg fandt et sted hvor min datter fik det lavet og dt var på hendes 3 års fødselsdag og der skød de begge to i på en gang...

Anmeld

27. marts 2011

Rockertand

ZamanogDania skriver:

Jeg synes godt nok du overdriver. Skal du måske komme og fortælle andre om de er gode eller dårlig forældre? Det har du ingen ret til.

En ting er sikkert jeg ved hvordan jeg opdrager mine børn, og hvid jeg vidste det er noget dårlig så havde jeg helt sikkert tænkt mig om igen. Du har ikke ret til angrebe på dette måde bare fordi du er uenige.

Der var heller ingen der spurgte hvad du synes om det. Ts spørger om noget helt andet.

Jeg har på intet tidspunkt brugt ordene "dårlige forældre" - det er DIN udlægning.

Hvis du så en overskrift, hvor der stod "Forældre pådrager børn smertende indgreb for egen vinding", ville du så ikke tænke "Hvad? Aij helt ærligt, hvad drejer dét sig lige om?" - her skulle "belønningen" så angiveligt være, at de ser søde ud? HVEM er indgrebet lavet for? Børnene lægger krop til en smerte, der laves for forældrenes skyld, den er ikke længere.

Anmeld

27. marts 2011

ZamanogDania

Rockertand skriver:

Jeg har på intet tidspunkt brugt ordene "dårlige forældre" - det er DIN udlægning.

Hvis du så en overskrift, hvor der stod "Forældre pådrager børn smertende indgreb for egen vinding", ville du så ikke tænke "Hvad? Aij helt ærligt, hvad drejer dét sig lige om?" - her skulle "belønningen" så angiveligt være, at de ser søde ud? HVEM er indgrebet lavet for? Børnene lægger krop til en smerte, der laves for forældrenes skyld, den er ikke længere.

-at det er godt, at guldsmedene kan finde ud af at beskytte børnenes tarv, når forældrene ikke kan.

Det har du skrevet. du mener ikke vi beskytter vores børn. Er det ikke kun dårlig forældre der ikke beskytter sine børn?

Anmeld

27. marts 2011

Kay

Rockertand skriver:

ej men det ligger der jo i ordene at de ikke kan varetage barnets tarv.... en forældre der ikke kan det, er vel en dårlig forældre eller???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.