huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Kay

ZamanogDania skriver:

Som sagt de må gerne være uenige.
Ja man kan tit misforstår hinanden på skrift. Så det må være det jeg gør. Jeg er slet ikke sur. Jeg er her for at have det sjov og også skrive med nogle dejlige tøser

ligenetop og jeg tror i bund og grund at vi alle er her inde for at havde det sjovt og hygge men nogle gange diskutere vi nogle emner som kommer os nært... og så for man skrevet ting lidt hårdt og glememr de dejlig smilyer vi har... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Maja_4000

Jeg har arbejdet i en guldsmed engang , og der var ingen regler .. Men ingen af medarbejderene ville lave huller i ørerne på et barn , som ikke selv kom og bad om det - Så nægtede de 

Anmeld

26. marts 2011

3rollinger

I Spanien og i mange andre lande faar babypiger huller i oerene faktisk saa snart de kommer hjem fra hospitalet.

Jeg er ikke vild med den tradition og mine piger har da heller ikke hul i oerene. Dvs. det har min datter paa 6 aar da hun selv bad om det. Men vel at maerke som 6 aarig.

Det resulterer saa i at jeg gang paa gang hoere om min lille pige klaedt i lyseroedt fra top til taa, med lyseroedt taeppe eller lignende "sikke en soed lille dreng". Det er saa indgroet hernede at hvis barnet ikke har oereringe, saa er det en dreng.

En hel anden ting er at man ofte ser voksne med hul i oerene hvor hullerne ligesom sidder helt forkert. For naar de faar hullerne saa smaa, saa er det ikke alitd de ender med at sidde i midten af oereflippen.

Anmeld

26. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Jeg kan godt lide når min datter har øreringe. Så er det smag og behag. Du må bare lad være med gør det. Det er dit valg.
Desuden jeg havde os ørering på da jeg var lille, og jeg synes ikke på nogen måder min mor har gjord noget dÅrlig. Og hun er ikke den eneste.

Man har ikke engang lov til sige hvad man vil her i baby.dk. Så bliver man bare overfaldet. Det sku da ikke sjov. Jeg har aldrig i mit liv oplevet sådan en situation. Kun her i baby.

Det er ikke er angreb fra min side. Jeg søger blot indsigt i hvad der er baggrunden for at du har valgt at lave huller i din datters ører søm lille baby.

Jeg mp indrømme at hvis grunden "kun" er fordi du syns det er pænt.... ?!?!? Blir jeg en smule rød i kinderne, for der er da mange ting jeg syns er pænt, men ikke lig med at gøre det. Det der gør at jeg selv vælger det ene fremfor det andet er en overvejelse af behov. Jeg ser på om det udelukkende er mine behov/ideer/meninger der er ved at blive opfyldt, eller om det reelt set er mit barns behov/bedste. I mine øjne er der slet ikke er taget udgangspunkt i din datters behov.
- Jeg tænker sådan altid når jeg ser små børn med smykker i ørerne, og har haft dårlig samvittighed, fordi jeg tænkte der da måtte være en anden grund til det, end at det fx. bare er "pænt".... Men åbenbart ikke

Har altid haft lyst til at spørge en af jer mødre der har givet jeres piger hullet i ørerne for at I kunne kaste lys over det og gøre mine tanker til skamme
- Havde helt klart forventet en mere velovervejet årsag!!

Jeg er en smule forbavset, og nok også forarget! Og mine tanker der opstår i mit hovede når jeg ser så små børn med huller i ørerne, er ikke blevet ændret

Jeg er ked af det lyder hårdt, men det skrevne ord lyder oftere hårdere end det er.

/Jo

Anmeld

26. marts 2011

SpunkenJo

Kay skriver:

jeg fik selv huller i ørene et par md. før jeg blev 4 år... fordi jeg bad om at få det... jeg har en veninde der fik det som "baby" tror nok hun var 14 md. og hun er så ked af det i dag, da hun ikke ønsker at havde det... og det er jo en ting hendes mor har "tvunget" hende til...

og til den med at det heler let... ja nogle huller gør... det kommer an på hvor på kroppen... jeg har 2 huller i hvert øre... men har i 10 år kun brugt det nederste... men det øverste er der stadig og jeg kan putte en ring i (har lige prøvet nu for føreste gang i 10 år). havde hul oppe øverst i "øre rundingen" og det voksede sammen efter 1 md. jeg tog min navlepircing ud da jeg fyldte 18 og den er stadig grim og ikke lukket helt her 6 år efter.... så den der med at det heler jo hvis man ikke bruger det giver jeg ærlig talt ikke en fløjtende fis for!!

jeg mener lige som mange andre, at når barnet selv er gammelt nok til at bede om det, og forstå hvad det indebære, er det ok.. ik før, mener jeg... da dete er noget de skalæ leve med resten af livet... man tatovere heller ikke bare sit barn... eller giver det en pircing et andet sted på kroppen... og i bund og grund er huller i ørene jo en pircing!

Helt enig!!

Er selv arret fra piercinger, men har da i det mindste selv taget beslut ingen. Er ikke bitter, men havde været det hvis min mor havde været med til at påføre mig ar for livet!!!

Anmeld

26. marts 2011

twinny

Jeg ville vente til min datter var gammel nok til selv at tage stilling til det....

Anmeld

26. marts 2011

Pige2009

AA10 skriver:

kan ikke finde nogen oplysninger omkring dette men er der nogen der ved hvornår det er tilladt..? eller er det bare helt op til en selv..?

Det er vidt op til forældrene, men jeg synes det er helt ud i hampen at give børn huller i ørerne før de er kommet i skole eller i hvet fald nærmer sig den alder

Anmeld

26. marts 2011

Pige2009

Fru Nielsen skriver:

Altså jeg mener jo at hvis man bruger lidt alm logisk tænkning så har man svaret......

Et barn "må" få huller i ørene den dag de selv er gamle nok til at være med til at tage den beslutning. Den dag de selv er gamle nok til at give udtryg for at de godt kunne tænke sig det..... Gør man det før, så er det forældrenes behov man stiller og langt fra barnets! Jeg syntes det er forfærdeligt at nogen vælger at få lavet huller i ørene på sine børn, inden de bliver gamle nok til at kunne give deres egen mening....

Kan jo stille den lidt op. Som voksen, hvem ville så finde sig i at blive tvunget til at få lavet en form for kropsudsmykning?? Det vil man da gerne selv have lidt at sige i.... Og jeg syntes ikke det er anderledes med børn!

Så mit helt klare råd ville være at du vælger at vente til den dag din datter selv kan være med til at bestemme om hun har lyst til at få skudt en genstand gennem ørene.....

Helt enig - synes det er helt ud i hampen at forældrene har behov for at dekorere sine børn på den måde

Anmeld

26. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Jeg tager det ikke personligt. Det er bare skide irriterende man ikke har lov til sige det man vil uden at der er en hel masse der overfaldet dig. De gør sådan så man aldrig har lyst til kommentar i en debat. Det er unfair

Alle mennesker er forskellig og for min skyld må de sige det de har lyst til. Men de skal os acceptere at vi har en mening. Det er sku da kedelig hvis alle var enige.

Jeg vil gerne lige understrege, at der ikke er tale om et angreb. Jeg sætter blot spørgsmålstegn ved dine valg, og forsøger at sætte mig ind i det.

Jeg sætter heller ikke spørgsmålstegn ved om du er en go mor eller ej, jeg stiller mig blot meget undrende over det valg du har foretaget på din datters vegne vedrørende smykker i øreflipperne. For jeg forstår stadig ikke at man kan få sig selv til at udsætte sin guldklump for det, - bare fordi det er pænt.....
- det er huller/ar for ALTID!!

Anmeld

26. marts 2011

twinboys

lillespurv20 skriver:

Har en veninde der arbejder hos en guldsmede forretning og hun siger at der ikke er nogen aldersgrænsen, men at det er forældrene selv der bestemmer hvornår de vil udsætte barnet for det

Nemlig mine drenge får det ikke thi hi... ikke nu ihvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.