huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

PeruBaby

Det er skægt så meget forskel der er på kulturer mht at få huller i ørene!

Jeg bor i Peru, og her får jeg at vide at ALLE at jeg er en meget "ond" mor fordi jeg ikke har fået skudt øreringe i min datters øreflipper allerede. Min datter er 2,5 mdr! Ifølge folk her så gør det ikke ondt på babyen når den er helt lille - under 1 mdr - men det gør det  - ifølge dem - efterfølgende...

Det "sjove" er bare at ingen har noget at have denne påstand i, i og med at de ALLE har fået huller i ørene som helt spæde... så jeg ved ikke lige hvor de har det fra at det skulle gøre så forfærdelig meget mere ondt at få lavet huller senere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Ts bedte om der var en regel om hvornår børne kan have huller. Så synes ikke vi skal sidde og diskutere om alt mulig andet. Jeg gør det jeg har lyst til med min datter. Så vidt jeg kan se så gør jeg ikke noget der er ulovlig.
Jeg elsker min datter, kunne aldrig finde på udsætte hende for noget dårligt. Så må du bare dømme mig som du vil

Igen, jeg dømmer ikke, men søger svar

Anmeld

26. marts 2011

tinasmor

AA10 skriver:

det genere ikke mig personligt.. vi alle er forskellige og sådan kan man blive ved.. Jeg synes det er bedre de for det når de er små og ikke kan huske smerten, end når de bliver større og mærker smerten.. men det er bare min mening.. Nu var mit indlæg heller ikke til for at dette emne skulle diskuteres, det er da i orden men det var mere for og høre om det var tilladt men god dag og weekend til jer alle trods ueningheden

Jeg er enig I, at når man kun spørger til råd om en specik ting, så behøver man måske ikke en masse kommentare om man er til det eller ej (da det jo ikke var det dit spørgsmål var omkring)

Jeg tror nemlig det er meget kulturelt betinget. Ikke noget jeg ville gøre på min datter. Men min arabiske veninde og spanske veninder har begge fået det gjort.

Anmeld

27. marts 2011

AA10

Baagøe skriver:

Det er vidt op til forældrene, men jeg synes det er helt ud i hampen at give børn huller i ørerne før de er kommet i skole eller i hvet fald nærmer sig den alder

heheh ok men det er jo din mening og jeg har en anden

Anmeld

27. marts 2011

AA10

Dinna88 skriver:

Jeg har ikke læst alle svar - jeg ved ikke om der er nogle love for det.

Men! Lad være med at gå ind til en random smykkeforretning og få dem lavet. De har blot taget et kursus i det, og aner ikke en brik om piercings. De bruger en "pistol" som ikke er steril. Ved en rigtig piercer bruges en kanyle der skal sendes tilbage til sygehuset efter brug. Og de VED hvad de laver

oki doki tak

Anmeld

27. marts 2011

Diana...

ZamanogDania skriver:

Når hun bliver ældre kan hun bare sige hun ikke vil have huller i ørerne. Så svært er det ikke. Hullet lukker sig hurtigt hvis man ikke bruger den. Jeg havde næsepiercing for halvandet år siden. Men bestemte mig at gider ikke mere. Efter en måned var hullet lukket.

Der er meget stor forskel på hul i næsen og øret de alm huller i ørene lukker sig nemlig ikke igen jeg har ikke haft øreringe i mine i 7 år og da jeg så fik lyst til det igen kunne jeg stadig  jeg har rigtig mange huller i ørene og det er kun de 3 øverste der er lukket sig. 

Anmeld

27. marts 2011

Diana...

PeruBaby skriver:

Det er skægt så meget forskel der er på kulturer mht at få huller i ørene!

Jeg bor i Peru, og her får jeg at vide at ALLE at jeg er en meget "ond" mor fordi jeg ikke har fået skudt øreringe i min datters øreflipper allerede. Min datter er 2,5 mdr! Ifølge folk her så gør det ikke ondt på babyen når den er helt lille - under 1 mdr - men det gør det  - ifølge dem - efterfølgende...

Det "sjove" er bare at ingen har noget at have denne påstand i, i og med at de ALLE har fået huller i ørene som helt spæde... så jeg ved ikke lige hvor de har det fra at det skulle gøre så forfærdelig meget mere ondt at få lavet huller senere

Jeg fik det da jeg var 7 år og det gjorde bestemt ikke ond  Man mærker et stik JA men det gjorde ikke ond 

Anmeld

27. marts 2011

PeruBaby

Diana... skriver:

Jeg fik det da jeg var 7 år og det gjorde bestemt ikke ond  Man mærker et stik JA men det gjorde ikke ond 

Nej præcist! Jeg fik først huller da jeg var 14år, men synes også at kan huske, at det var meget hurtigt overstået...

Jeg synes bare det er lidt skægt at se (både i denne debat men også mine erfaringer herude) hvordan ens syn på huller i ørene i vid udstrækning er kulturelt betinget.

Anmeld

27. marts 2011

Pige2009

AA10 skriver:

heheh ok men det er jo din mening og jeg har en anden

Ja, men det anfægter jeg jo heller ikke - fremfører blot min

Anmeld

27. marts 2011

Pige2009

PeruBaby skriver:

Nej præcist! Jeg fik først huller da jeg var 14år, men synes også at kan huske, at det var meget hurtigt overstået...

Jeg synes bare det er lidt skægt at se (både i denne debat men også mine erfaringer herude) hvordan ens syn på huller i ørene i vid udstrækning er kulturelt betinget.

Jeg sad just og tænkte det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.