huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Dinna88

AA10 skriver:

kan ikke finde nogen oplysninger omkring dette men er der nogen der ved hvornår det er tilladt..? eller er det bare helt op til en selv..?

Jeg har ikke læst alle svar - jeg ved ikke om der er nogle love for det.

Men! Lad være med at gå ind til en random smykkeforretning og få dem lavet. De har blot taget et kursus i det, og aner ikke en brik om piercings. De bruger en "pistol" som ikke er steril. Ved en rigtig piercer bruges en kanyle der skal sendes tilbage til sygehuset efter brug. Og de VED hvad de laver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

smølfine

ZamanogDania skriver:

Når hun bliver ældre kan hun bare sige hun ikke vil have huller i ørerne. Så svært er det ikke. Hullet lukker sig hurtigt hvis man ikke bruger den. Jeg havde næsepiercing for halvandet år siden. Men bestemte mig at gider ikke mere. Efter en måned var hullet lukket.

Bliver simpelthen nød til at rette dig, ved ikke om andre har kommenteret på dit indlæg, men hullet lukke sig altså ikke og det forsvinder da slet ikke, det vil altid være at se. Taler af egen erfaring, da jeg i en årerække ikke gik med øreringe, en venindes mor spurgte så på et tidspunkt om hun måtte prøve at sætte et øreting i og den gik lige igennem. Min kæreste havde hul i øret da han var helt ung, nu i en alder af 33, kan man stadig se hvor hullet har været, så desværre er det ikke bare at tage øreringen ud, der vil altid være et mærke efter det!

Anmeld

26. marts 2011

Pige2009

Kay skriver:

blev lige nød til at læse det hele igen... for forstår ikke hvad du mener med overfaldet... det eneste jeg kan læse er at nogle er uenige og andre er enige... og det hele er skrevet i en god sober tone... så jeg vil da ikke sige der er nogel der overfalder andre... men det kan godt være vores grænser er forskellige her

Jeg har just gjort det samme, men nu skrev du, så behøver jeg ikke kommentere yderligere

Anmeld

26. marts 2011

Kay

smølfine skriver:

Bliver simpelthen nød til at rette dig, ved ikke om andre har kommenteret på dit indlæg, men hullet lukke sig altså ikke og det forsvinder da slet ikke, det vil altid være at se. Taler af egen erfaring, da jeg i en årerække ikke gik med øreringe, en venindes mor spurgte så på et tidspunkt om hun måtte prøve at sætte et øreting i og den gik lige igennem. Min kæreste havde hul i øret da han var helt ung, nu i en alder af 33, kan man stadig se hvor hullet har været, så desværre er det ikke bare at tage øreringen ud, der vil altid være et mærke efter det!

ja

Anmeld

26. marts 2011

ZamanogDania

SpunkenJo skriver:

Jeg vil gerne lige understrege, at der ikke er tale om et angreb. Jeg sætter blot spørgsmålstegn ved dine valg, og forsøger at sætte mig ind i det.

Jeg sætter heller ikke spørgsmålstegn ved om du er en go mor eller ej, jeg stiller mig blot meget undrende over det valg du har foretaget på din datters vegne vedrørende smykker i øreflipperne. For jeg forstår stadig ikke at man kan få sig selv til at udsætte sin guldklump for det, - bare fordi det er pænt.....
- det er huller/ar for ALTID!!

Okey. Du må tænke det du har lyst. Hav en god dag.

Anmeld

26. marts 2011

AnneBJ

CiSo skriver:

Helt ærlig, der bliver jo ikke spurt om folks mening omkring huller i ørene og alder.. Ts spørger bare om nogle kender til alders grænsen!

Syntes godt nok det er on fair og skrive alt det andet når ts har taget beslutningen omkring at hendes datter skal have det.. Så kan vi andre vel blande os fuldstændig udenom.

Til Ts jeg kender ikke til aldersbegrænsningerne, på huller i ørene! 

Jeg fik selv huller i ørene da jeg var 1 år, og der er da aldrig gået noget af mig af den grund.. 

Anmeld

26. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Okey. Du må tænke det du har lyst. Hav en god dag.

Jeg tolker det som om at den eneste grund til huller i ørerne er dit behov?

Selv go dag

Anmeld

26. marts 2011

mamax3

AA10 skriver:

kan ikke finde nogen oplysninger omkring dette men er der nogen der ved hvornår det er tilladt..? eller er det bare helt op til en selv..?

Det kommer MEGET an på hvor i landet det er ... i odense er der et sted hvor de må når de er 6 år ellers er det først når de er 8 år. Har haft fat i samtlige i odense da min datter gerne ville ha huller i ørene...
Men ved en udenlansk gør de det selv på små babyer så der er ingen grænser.

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Nu er der så flere der giver dig ret, men jeg vil altså lige påpege at det bestemt ikke er sikkert at arret er til at se! Jeg haft syv huller i ørerne - fire af dem er vokset sammen og kan IKKE ses, to af dem har jeg jævnligt stave i, så de vokser ikke sammen, og et helt tredje bruger jeg ALDRIG og har ikke gjort det i mange år (rent faktisk er det sådan at jeg lavede det, men lavede det for lavt, så har aldrig haft en stav i) og det er meget tydeligt, og meget brugbart endnu. Det fyldes med skidt, men det presses bare ud med staven. Så der er altså intet at sige med sikkerhed.

det kommer også an på størrelsen af hullet. Min øjenbrynspiercing er så småt ved at vokse sammen - jeg vil ikke kunne sætte min normale stav i, og hold op, hvor heler det pænt. Jeg er helt sikker på at det en dag er helt væk - dog har jeg en veninde som fik lavet sin øjenbryns piercing af en der kom til at sætte den ned i hårrødderne, så hendes ar og meget grimt. Det handler altså også om hvor man får lavet sine piercings. 

Anmeld

26. marts 2011

ZamanogDania

SpunkenJo skriver:

Jeg tolker det som om at den eneste grund til huller i ørerne er dit behov?

Selv go dag

Ts bedte om der var en regel om hvornår børne kan have huller. Så synes ikke vi skal sidde og diskutere om alt mulig andet. Jeg gør det jeg har lyst til med min datter. Så vidt jeg kan se så gør jeg ikke noget der er ulovlig.
Jeg elsker min datter, kunne aldrig finde på udsætte hende for noget dårligt. Så må du bare dømme mig som du vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.