huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

AA10

Valkyrien skriver:

Nu mærker små børn stortset ikke noget, når de får dem lavet! Så jeg ville ikke have nogle problemer med.

Min niece og jeg har nogenlunde smertetærskel. Jeg var 13, da jeg fik mine lavet og hun var 3. Jeg var altså den der græd og havde megen smerte bagefter, hun havde ikke nogle smerter. Vi fik at vide af pieceren at det er meget normalt, for det gør altså stortset ikke ondt på de små.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

ZamanogDania

AA10 skriver:

tror ikke du skal tag det så personligt søde.. vi alle er forskellige og Alhamdulillah for det <3 god dag til dig og familien inshAllah

Jeg tager det ikke personligt. Det er bare skide irriterende man ikke har lov til sige det man vil uden at der er en hel masse der overfaldet dig. De gør sådan så man aldrig har lyst til kommentar i en debat. Det er unfair

Alle mennesker er forskellig og for min skyld må de sige det de har lyst til. Men de skal os acceptere at vi har en mening. Det er sku da kedelig hvis alle var enige.

Anmeld

26. marts 2011

AA10

ZamanogDania skriver:

Jeg tager det ikke personligt. Det er bare skide irriterende man ikke har lov til sige det man vil uden at der er en hel masse der overfaldet dig. De gør sådan så man aldrig har lyst til kommentar i en debat. Det er unfair

Alle mennesker er forskellig og for min skyld må de sige det de har lyst til. Men de skal os acceptere at vi har en mening. Det er sku da kedelig hvis alle var enige.

hehe ja lige præcis

Anmeld

26. marts 2011

ZamanogDania

Lukasmor skriver:

Bare tanken om at jeg skulle sætte mit barn i en stol oppe hos guldsmeden og barnet ikke vidste hvad der skulle ske.. Jamen det er da bare fordi mor vil have du skal se pæn ud - man må lide for skønheden.. Ej, undskyld men det er simpelthen ikke til at sætte sig ind i!

Der er jo ingen der siger du skal sætte dig ind i det

Anmeld

26. marts 2011

Brams

lillespurv20 skriver:

Så lidt

Tror det er en smags sag, jeg ville aldrig give min datter lov (11 mdr) Før hun forstod hvad det indebar med at holde dem rene og det med at det gør ondt når de bliver skudt i!

Helt enig

Anmeld

26. marts 2011

Kay

ZamanogDania skriver:

blev lige nød til at læse det hele igen... for forstår ikke hvad du mener med overfaldet... det eneste jeg kan læse er at nogle er uenige og andre er enige... og det hele er skrevet i en god sober tone... så jeg vil da ikke sige der er nogel der overfalder andre... men det kan godt være vores grænser er forskellige her

Anmeld

26. marts 2011

ZamanogDania

Kay skriver:

blev lige nød til at læse det hele igen... for forstår ikke hvad du mener med overfaldet... det eneste jeg kan læse er at nogle er uenige og andre er enige... og det hele er skrevet i en god sober tone... så jeg vil da ikke sige der er nogel der overfalder andre... men det kan godt være vores grænser er forskellige her

Det er ikke første gang de "overfalder" en. Hver gang man skriver noget som nogle åbenbart er ikke enige, så er man en dårlig mor fordi man vil udsætte sit barn for det. Det jo det de mener. jeg er en fantastisk mor. Og elsker mit barn for den hun er. Jeg valgte at hi fik huller fordi hun er så lille at det ikke vil gør så ondt. Og fordi jeg synes hun ser så godt ud med den. Og det er IKKE fordi jeg ikke er tilfreds med hende. Fordi hun er den smukkeste barn i hele verden(det synes alle mødre).

Anmeld

26. marts 2011

Kay

ZamanogDania skriver:

Det er ikke første gang de "overfalder" en. Hver gang man skriver noget som nogle åbenbart er ikke enige, så er man en dårlig mor fordi man vil udsætte sit barn for det. Det jo det de mener. jeg er en fantastisk mor. Og elsker mit barn for den hun er. Jeg valgte at hi fik huller fordi hun er så lille at det ikke vil gør så ondt. Og fordi jeg synes hun ser så godt ud med den. Og det er IKKE fordi jeg ikke er tilfreds med hende. Fordi hun er den smukkeste barn i hele verden(det synes alle mødre).

jeg kan godt se at de er uenige med dig, men jeg læser ingen stæder at de mener at mødre der giver deres børn huller i ørene er dårlige mødre!?

jeg kan lidt fornemme at du føler dig overfaldet og trådt på, og så er det jo også i orden at forsvare sig...

men helt personlig ser jeg det mere som at i er uenige om dette emne, og man skal for begge parters vedkommende passe på med at overtolke det er bliver skrevet... da man der igennem let kommer op og toppes... hvis du ved hvad jeg mener??

Anmeld

26. marts 2011

Laura.

Fru Nielsen skriver:

Altså jeg mener jo at hvis man bruger lidt alm logisk tænkning så har man svaret......

Et barn "må" få huller i ørene den dag de selv er gamle nok til at være med til at tage den beslutning. Den dag de selv er gamle nok til at give udtryg for at de godt kunne tænke sig det..... Gør man det før, så er det forældrenes behov man stiller og langt fra barnets! Jeg syntes det er forfærdeligt at nogen vælger at få lavet huller i ørene på sine børn, inden de bliver gamle nok til at kunne give deres egen mening....

Kan jo stille den lidt op. Som voksen, hvem ville så finde sig i at blive tvunget til at få lavet en form for kropsudsmykning?? Det vil man da gerne selv have lidt at sige i.... Og jeg syntes ikke det er anderledes med børn!

Så mit helt klare råd ville være at du vælger at vente til den dag din datter selv kan være med til at bestemme om hun har lyst til at få skudt en genstand gennem ørene.....

Jeg er helt enig.

I den guldsmed hvor jeg arbejder, har vi en aldersgrænse på 8 år.. Jeg skyder selv huller i øerne på folk, og er også før blevet spurgt af forældrepar, om jeg ville lave huller i øerne på deres lille datter som måske kun har været et par mdr. gammel. Husker især engang hvor forældrene blev blev små irriteret og kunne ikke forstå, hvorfor jeg ikke ville gøre det.

Selvom vi har en aldersgrænse på 8 år, kan jeg godt gøre det på en på 6 år... det kommer simpelthen helt an på, hvordan pigen er og hvor villig hun selv er til det. Jeg skal høre det fra pigen selv, ellers gør jeg det ikke. Jeg har nemlig været ude for så mange gange at det et forældrenes ønske og ikke pigens selv, hvilket resulterer i et hylene og såret barn i forretningen.. og moderen siger til barnet at de ikke forlader forretningen før hun har fået nr. 2 skudt i... Dét vil jeg slet ikke være med til, og det er derfor jeg har den holdning.

Undskyld sidesporet her.. det var jo ikke det ts spurgte til.. men aldersgrænsen i mange guldsmede er 6-7 år... men tror ikke at der er særlig mange som vil lave huller på sådan et lille purk.. men du må spørge rundt omkring...

Anmeld

26. marts 2011

ZamanogDania

Kay skriver:

jeg kan godt se at de er uenige med dig, men jeg læser ingen stæder at de mener at mødre der giver deres børn huller i ørene er dårlige mødre!?

jeg kan lidt fornemme at du føler dig overfaldet og trådt på, og så er det jo også i orden at forsvare sig...

men helt personlig ser jeg det mere som at i er uenige om dette emne, og man skal for begge parters vedkommende passe på med at overtolke det er bliver skrevet... da man der igennem let kommer op og toppes... hvis du ved hvad jeg mener??

Som sagt de må gerne være uenige.
Ja man kan tit misforstår hinanden på skrift. Så det må være det jeg gør. Jeg er slet ikke sur. Jeg er her for at have det sjov og også skrive med nogle dejlige tøser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.