huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

AA10

NO skriver:

Kan simpelthen blive så ked af sådan nogle debatter som denne 

HVORFOR vil man udsætte sit barn for smerte, bare fordi det ser sødt ud? 

Hvad når barnet skal i dagpleje/vuggestue/børnehave? 
Hvad hvis der går betændelse i?  

Puha, for helt ondt i maven.

(undskyld mit sure indlæg )

det genere ikke mig personligt.. vi alle er forskellige og sådan kan man blive ved.. Jeg synes det er bedre de for det når de er små og ikke kan huske smerten, end når de bliver større og mærker smerten.. men det er bare min mening.. Nu var mit indlæg heller ikke til for at dette emne skulle diskuteres, det er da i orden men det var mere for og høre om det var tilladt men god dag og weekend til jer alle trods ueningheden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

CiSo

Helt ærlig, der bliver jo ikke spurt om folks mening omkring huller i ørene og alder.. Ts spørger bare om nogle kender til alders grænsen!

Syntes godt nok det er on fair og skrive alt det andet når ts har taget beslutningen omkring at hendes datter skal have det.. Så kan vi andre vel blande os fuldstændig udenom.

Til Ts jeg kender ikke til aldersbegrænsningerne, på huller i ørene! 

Jeg fik selv huller i ørene da jeg var 1 år, og der er da aldrig gået noget af mig af den grund.. 

Anmeld

26. marts 2011

lukasmor

SpunkenJo skriver:

- bare fordi det ser sødt ud?

Jeg syns det er en stor ting at høre ved en så lille baby. Det er også en varig ting. De huller har hin jo resten af livet.

Selvom jeg syns at tatoveringer er fede ku jeg da aldrig drømme om at give min søn sådan en.....

Du må da have en "bedre" grund, end at det ser sødt ud? Eller hvad?

Jo

Bare tanken om at jeg skulle sætte mit barn i en stol oppe hos guldsmeden og barnet ikke vidste hvad der skulle ske.. Jamen det er da bare fordi mor vil have du skal se pæn ud - man må lide for skønheden.. Ej, undskyld men det er simpelthen ikke til at sætte sig ind i!

Anmeld

26. marts 2011

N1

AA10 skriver:

det genere ikke mig personligt.. vi alle er forskellige og sådan kan man blive ved.. Jeg synes det er bedre de for det når de er små og ikke kan huske smerten, end når de bliver større og mærker smerten.. men det er bare min mening.. Nu var mit indlæg heller ikke til for at dette emne skulle diskuteres, det er da i orden men det var mere for og høre om det var tilladt men god dag og weekend til jer alle trods ueningheden

Det er jeg glad for, for det er heller ikke af personlige årsager at jeg har skrevet indlægget 

Men jeg mener bare at hvis børn vil have huller i ørene, må de selv komme og sige det. Ja, det gør ondt og de vil huske smerten - og hurra for det, for hvis de ikke husker det vil de da komme til at rende rundt med piercinger og tatoveringer over det hele.. 

Men ja, håber du fik svaret på det du ledte efter  God weekend til dig og din familie.

Anmeld

26. marts 2011

ZamanogDania

SpunkenJo skriver:

- bare fordi det ser sødt ud?

Jeg syns det er en stor ting at høre ved en så lille baby. Det er også en varig ting. De huller har hin jo resten af livet.

Selvom jeg syns at tatoveringer er fede ku jeg da aldrig drømme om at give min søn sådan en.....

Du må da have en "bedre" grund, end at det ser sødt ud? Eller hvad?

Jo

Jeg kan godt lide når min datter har øreringe. Så er det smag og behag. Du må bare lad være med gør det. Det er dit valg.
Desuden jeg havde os ørering på da jeg var lille, og jeg synes ikke på nogen måder min mor har gjord noget dÅrlig. Og hun er ikke den eneste.

Man har ikke engang lov til sige hvad man vil her i baby.dk. Så bliver man bare overfaldet. Det sku da ikke sjov. Jeg har aldrig i mit liv oplevet sådan en situation. Kun her i baby.

Anmeld

26. marts 2011

Henriette1973

lillespurv20 skriver:

Ja hurra for forskellighed Jeg kan knap tåle at se hende blive vaccineret, så jeg ville slet ikke kunne tåle at påføre hende unødvendig smerte ved at give hende huller i ørene

Er bare så enig...

Anmeld

26. marts 2011

AA10

ZamanogDania skriver:

Jeg kan godt lide når min datter har øreringe. Så er det smag og behag. Du må bare lad være med gør det. Det er dit valg.
Desuden jeg havde os ørering på da jeg var lille, og jeg synes ikke på nogen måder min mor har gjord noget dÅrlig. Og hun er ikke den eneste.

Man har ikke engang lov til sige hvad man vil her i baby.dk. Så bliver man bare overfaldet. Det sku da ikke sjov. Jeg har aldrig i mit liv oplevet sådan en situation. Kun her i baby.

tror ikke du skal tag det så personligt søde.. vi alle er forskellige og Alhamdulillah for det <3 god dag til dig og familien inshAllah

Anmeld

26. marts 2011

Kay

jeg fik selv huller i ørene et par md. før jeg blev 4 år... fordi jeg bad om at få det... jeg har en veninde der fik det som "baby" tror nok hun var 14 md. og hun er så ked af det i dag, da hun ikke ønsker at havde det... og det er jo en ting hendes mor har "tvunget" hende til...

og til den med at det heler let... ja nogle huller gør... det kommer an på hvor på kroppen... jeg har 2 huller i hvert øre... men har i 10 år kun brugt det nederste... men det øverste er der stadig og jeg kan putte en ring i (har lige prøvet nu for føreste gang i 10 år). havde hul oppe øverst i "øre rundingen" og det voksede sammen efter 1 md. jeg tog min navlepircing ud da jeg fyldte 18 og den er stadig grim og ikke lukket helt her 6 år efter.... så den der med at det heler jo hvis man ikke bruger det giver jeg ærlig talt ikke en fløjtende fis for!!

jeg mener lige som mange andre, at når barnet selv er gammelt nok til at bede om det, og forstå hvad det indebære, er det ok.. ik før, mener jeg... da dete er noget de skalæ leve med resten af livet... man tatovere heller ikke bare sit barn... eller giver det en pircing et andet sted på kroppen... og i bund og grund er huller i ørene jo en pircing!

Anmeld

26. marts 2011

Manakauapo

Nu mærker små børn stortset ikke noget, når de får dem lavet! Så jeg ville ikke have nogle problemer med.

Min niece og jeg har nogenlunde smertetærskel. Jeg var 13, da jeg fik mine lavet og hun var 3. Jeg var altså den der græd og havde megen smerte bagefter, hun havde ikke nogle smerter. Vi fik at vide af pieceren at det er meget normalt, for det gør altså stortset ikke ondt på de små.

Anmeld

26. marts 2011

Kay

Kay skriver:

jeg fik selv huller i ørene et par md. før jeg blev 4 år... fordi jeg bad om at få det... jeg har en veninde der fik det som "baby" tror nok hun var 14 md. og hun er så ked af det i dag, da hun ikke ønsker at havde det... og det er jo en ting hendes mor har "tvunget" hende til...

og til den med at det heler let... ja nogle huller gør... det kommer an på hvor på kroppen... jeg har 2 huller i hvert øre... men har i 10 år kun brugt det nederste... men det øverste er der stadig og jeg kan putte en ring i (har lige prøvet nu for føreste gang i 10 år). havde hul oppe øverst i "øre rundingen" og det voksede sammen efter 1 md. jeg tog min navlepircing ud da jeg fyldte 18 og den er stadig grim og ikke lukket helt her 6 år efter.... så den der med at det heler jo hvis man ikke bruger det giver jeg ærlig talt ikke en fløjtende fis for!!

jeg mener lige som mange andre, at når barnet selv er gammelt nok til at bede om det, og forstå hvad det indebære, er det ok.. ik før, mener jeg... da dete er noget de skalæ leve med resten af livet... man tatovere heller ikke bare sit barn... eller giver det en pircing et andet sted på kroppen... og i bund og grund er huller i ørene jo en pircing!

læste lige mit eget indlæg... og af frygt for at det måske lydder lidt for dømmende, og ja... skal i vide at jeg går ind for forskellighed... og min mening er min mening... og har fuld forståelse for at andre har en anden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.