huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Mi

Som fortalt af andre, så vil guldsmede først lave det fra 6-7 års alderen. Jeg ville aldrig give mine børn ørestikker i. Når de leger så kan de hænge fast i tøjet på de andre børn og få revet øreflippen op  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

ZamanogDania

SpunkenJo skriver:

Af ren nysgerrighed, hvorfor vælger man at give en baby huller i ørerne??

Synes hun ser meget sød i de små øreringe

Anmeld

26. marts 2011

ZamanogDania

MarianneSonne skriver:

Som fortalt af andre, så vil guldsmede først lave det fra 6-7 års alderen. Jeg ville aldrig give mine børn ørestikker i. Når de leger så kan de hænge fast i tøjet på de andre børn og få revet øreflippen op  

Man kan bare købe de der små øreringe. De sidder ikke fast i noget. Min datter er 15 måneder og ikke en eneste gang har det været et problem. Hendes øreringe er så små at de ikke kan Hænge sig fast på noget

Anmeld

26. marts 2011

Bellinda89

Jeg synes ærlig talt det er synd at stikke huller i øerne på sådan en lille en..!! Synes det er noget barnet selv skal tage stilling til når de blir ældre

Men mener også af de fleste guldsmede har en aldersgrænse , ved 6-7 års alderen

Anmeld

26. marts 2011

lisesp83

Fru Nielsen skriver:

Altså jeg mener jo at hvis man bruger lidt alm logisk tænkning så har man svaret......

Et barn "må" få huller i ørene den dag de selv er gamle nok til at være med til at tage den beslutning. Den dag de selv er gamle nok til at give udtryg for at de godt kunne tænke sig det..... Gør man det før, så er det forældrenes behov man stiller og langt fra barnets! Jeg syntes det er forfærdeligt at nogen vælger at få lavet huller i ørene på sine børn, inden de bliver gamle nok til at kunne give deres egen mening....

Kan jo stille den lidt op. Som voksen, hvem ville så finde sig i at blive tvunget til at få lavet en form for kropsudsmykning?? Det vil man da gerne selv have lidt at sige i.... Og jeg syntes ikke det er anderledes med børn!

Så mit helt klare råd ville være at du vælger at vente til den dag din datter selv kan være med til at bestemme om hun har lyst til at få skudt en genstand gennem ørene.....

er bare så super meget enig her.

Hvorfor skal de have øreringe i sådan en alder? Det kan da kun være for forældrenes skyld.

Jeg ville klart vente med min datter - indtil den dag hun selv kommer og har et brændende ønske om huller i ørerne. Ikke et sekund før.

Anmeld

26. marts 2011

ZamanogDania

Fru Nielsen skriver:

Altså jeg mener jo at hvis man bruger lidt alm logisk tænkning så har man svaret......

Et barn "må" få huller i ørene den dag de selv er gamle nok til at være med til at tage den beslutning. Den dag de selv er gamle nok til at give udtryg for at de godt kunne tænke sig det..... Gør man det før, så er det forældrenes behov man stiller og langt fra barnets! Jeg syntes det er forfærdeligt at nogen vælger at få lavet huller i ørene på sine børn, inden de bliver gamle nok til at kunne give deres egen mening....

Kan jo stille den lidt op. Som voksen, hvem ville så finde sig i at blive tvunget til at få lavet en form for kropsudsmykning?? Det vil man da gerne selv have lidt at sige i.... Og jeg syntes ikke det er anderledes med børn!

Så mit helt klare råd ville være at du vælger at vente til den dag din datter selv kan være med til at bestemme om hun har lyst til at få skudt en genstand gennem ørene.....

Når hun bliver ældre kan hun bare sige hun ikke vil have huller i ørerne. Så svært er det ikke. Hullet lukker sig hurtigt hvis man ikke bruger den. Jeg havde næsepiercing for halvandet år siden. Men bestemte mig at gider ikke mere. Efter en måned var hullet lukket.

Anmeld

26. marts 2011

AA10

lillespurv20 skriver:

Ja hurra for forskellighed Jeg kan knap tåle at se hende blive vaccineret, så jeg ville slet ikke kunne tåle at påføre hende unødvendig smerte ved at give hende huller i ørene

hehe lige præcis ja ok så kan jeg godt forstå det

Anmeld

26. marts 2011

N1

Kan simpelthen blive så ked af sådan nogle debatter som denne 

HVORFOR vil man udsætte sit barn for smerte, bare fordi det ser sødt ud? 

Hvad når barnet skal i dagpleje/vuggestue/børnehave? 
Hvad hvis der går betændelse i?  

Puha, for helt ondt i maven.

(undskyld mit sure indlæg )

Anmeld

26. marts 2011

lukasmor

lillespurv20 skriver:

Ja hurra for forskellighed Jeg kan knap tåle at se hende blive vaccineret, så jeg ville slet ikke kunne tåle at påføre hende unødvendig smerte ved at give hende huller i ørene

Enig Kan ikke se hvorfor man skal påføre sine børn smerte pga. udsmykning

Anmeld

26. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Synes hun ser meget sød i de små øreringe

- bare fordi det ser sødt ud?

Jeg syns det er en stor ting at høre ved en så lille baby. Det er også en varig ting. De huller har hin jo resten af livet.

Selvom jeg syns at tatoveringer er fede ku jeg da aldrig drømme om at give min søn sådan en.....

Du må da have en "bedre" grund, end at det ser sødt ud? Eller hvad?

Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.