huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

MaliksMor

Christine skriver:

Det synes jeg altså ikke

Og desuden gik mit svar før på at jeg bestemt synes det lyder uansvarligt hvis det er noget man "bare" gør. Det er en barnedåb jo heller ikke. Og den gør ikke ondt..

ej. du mener virkelig ikke det med at de for et ar? de vokser jo sammen også er der intet at se. og snakkede med en veninde lige før, en piercing bliver lavede med en nål, og en ørering er med en pistol - så det kan heller ikke samlignes.

nej. men, en vacc. gør også ondt? og ja den er nødvendig, men, det er øreringene måske også for nogle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

nvm

CamillaRH skriver:

ej. du mener virkelig ikke det med at de for et ar? de vokser jo sammen også er der intet at se. og snakkede med en veninde lige før, en piercing bliver lavede med en nål, og en ørering er med en pistol - så det kan heller ikke samlignes.

nej. men, en vacc. gør også ondt? og ja den er nødvendig, men, det er øreringene måske også for nogle.

Anmeld

28. marts 2011

SpunkenJo

Tutter skriver:

Nu har jeg lige læst alle sider igennem! Grunden til SpunkenJo bliver ved med og spørge dig, er fordi du ikke har svaret hende, men andre.. Du har citeret Rockertand på side 11, og svarede mig på det, da jeg spurgte om det var jeres kultur..

Så SpunkenJo har ingen ærlig chance haft for at vide du har skrevet det, det eneste du har sagt til hende er at du synes det er pænt, og det er nok den grund hun undre sig over, hvis du fra start havde sagt, jamen jeg synes det er pænt og så er det kulturelt  Jamen så havde den været lukket der

Vi spørger jo ikke fordi vi ser ned på dig eller din kultur, men simpelthen fordi vi er nysgerrige..

Ååååhhh tak fordi du har læst tilbage. Var selv på vej. For mente bestemt også jeg havde svaret.
(men misset noget )

Præcis

Anmeld

28. marts 2011

Laura.

CamillaRH skriver:

En vaccine er livs nødvendig, det er det andet ikke.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

nvm skriver:

Anmeld

28. marts 2011

Christine

CamillaRH skriver:

Det er vist ret forskelligt fra person til person om hullet heler og hvordan.
Jamen der pegede du lige på det som nogle af os ikke forstår. Vi forstår at en vaccine forhindrer at børn får nogle meget farlige sygdomme, men vi kan ikke rigtigt sætte os ind i hvorfor øreringe er nødvendige når de nu gør ondt og KAN give komplikationer.
Det er jo netop dér vores opfattelse af tingene er forskellig.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

Dk_lady skriver:

En vaccine er livs nødvendig, det er det andet ikke.

altså. en dåb er ikke nødvendig. omskæring er ikke nødvendig. øreringe er ikke nødvendig. men men men, for nogle er det

kultur forskel. og, en masse forskellige personer det aller bedste svar.

Anmeld

28. marts 2011

Shibby

SpunkenJo skriver:

Man kan komme tilskade på mange ting, men hvorfor tilføje flere ting der "kan" være potentielt farligt?

- og specielt jos dem der har hullerne. Jeg gik selv i BHV med en pige som tumlede med sine ørestikker i, hvilket resulterede i at ørestikkeren bled trykket ind i hovedet bag øret fordi en af de andre børn landede oven på hendes øre. Av

Fordi du skrev: jeg tænker på mit barns sikkerhed på "legepladsen"

Så nævnte jeg de ting som ofte er på legepladser..glemte vidst gyngerne og rutchebanen som som jeg syntes er så meget farligere på en legeplads end en pige med hul i ørerne...

Det var uheldigt for den scene du nævner,men dit barn kan også få kastet en skovl i hovedet i morgen-det ville også være smadderærgeligt og uheldigt,men den slags sker. De fleste børn bliver kede af det,skal trøstes,glemmer sandsynligvis hverken det med den eventuelle skovl eller ørering det næste stykke tid,men de rejser sig ofte og leger videre og overlever

Gir det mening? I hope

Anmeld

28. marts 2011

Becks

SpunkenJo skriver:

Ååååhhh tak fordi du har læst tilbage. Var selv på vej. For mente bestemt også jeg havde svaret.
(men misset noget )

Præcis

Synes heller ikke jeg havde set hun havde svaret dig udover at det var pænt.. Men først på side 22

Det var så lidt

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

Christine skriver:

Det er vist ret forskelligt fra person til person om hullet heler og hvordan.
Jamen der pegede du lige på det som nogle af os ikke forstår. Vi forstår at en vaccine forhindrer at børn får nogle meget farlige sygdomme, men vi kan ikke rigtigt sætte os ind i hvorfor øreringe er nødvendige når de nu gør ondt og KAN give komplikationer.
Det er jo netop dér vores opfattelse af tingene er forskellig.

jeg ville personligt ikke selv gøre det, men forstår ikke at folk regere på den måde - overfor en ørering

men, dejligt med en masse forskellige holdninger.

Jeg har netop givede dig svarede(ligesom de andre) At dem som vælger det, gør det endten pga. kultur- eller fordi DE synes det ser sødt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.