huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

nvm

ZamanogDania skriver:

Sorry men du tager det jo selv personligt. Du gør jo grin med os. Det er som om min datter render rundt med en store ørering som kan skade dit barn. Min datter har en så lille ørering så man ikke engang kan se for hendes hår. Hun har gået i dagpleje i 3 måneder, og ingen er kommet i skade, jeg spurgte os dagplejeren, hvis hun synes det genere andre kan jeg tage det ud. hun sagde nej nej man lægger jo ikke mærke til det.

og min datter har haft i snart 4 år, der sku heller ingen skade sket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Christine

CamillaRH skriver:

men man tager et valg for barnet, til en dåb.

Som barnet kan vælge til eller fra i konfirmationsalderen, uden ar. Der er heller ikke den mindste smule risiko for infektion ved en barnedåb og jeg synes der er forskel når det er noget fysisk. Det jeg også er lidt ked af mht. øreringe er det med at pådutte barnet at se ud på en bestemt måde og at skulle være opmærksom på at udsmykke sig så tidligt. Altså signalværdien i det..

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Jeg koger ikke op. jeg skrev os til SpunkenJo hvad grunden var, men det gad hun ikke reagere på

Beklager jeg har overset din begrundelse: kultur.

Det er en overvejelse jeg kan forholde mig til. Er ikke enig, men kan ligeså godt "forstå" den, som det at omskære sine drengebørn af samme årsag.

Ikke enig, men det giver absolut mere menig at gøre det af kulturelle årsager end fordi man syns det er "pænt" eller bare har "lyst"

Anmeld

27. marts 2011

Shibby

Jeg er ikke latterlig fordi jeg tænker på mit barns sikkerhed på "legepladsen"

Jeg gør ikke grin med din kultur, fordi jeg tænker på mit barns sikkerhed.

Der er ingen grund til at blive personlig og angribe mig på den måde
- dårlig stil.

Plasticskovle med ofte set skarpe kanter,cykler som børn på legepladser køre rundt på uden det store overblik over andre børn i deres vilde "hvem er hurtigst lege",sand og mudder der kan kastes fra det ene barn til det andet,grene der ofte er i nærheden af legepladser er let tilgængelige for børn,nogen prikker andre børn med de pinde de finder,,borde med skarpe kanter findes i de fleste hjem og børnehaver samt skoler,hårde kølige gulve er normale ting der findes i vuggestuer,børnehaver ect.

...Og du frygter dit barns sikkerhed-pga en ørestikker.

Sagt i en god mening, du bør virkelig geare ned..

Anmeld

27. marts 2011

MaliksMor

Christine skriver:

Som barnet kan vælge til eller fra i konfirmationsalderen, uden ar. Der er heller ikke den mindste smule risiko for infektion ved en barnedåb og jeg synes der er forskel når det er noget fysisk. Det jeg også er lidt ked af mht. øreringe er det med at pådutte barnet at se ud på en bestemt måde og at skulle være opmærksom på at udsmykke sig så tidligt. Altså signalværdien i det..

uden ar - come on..

man lægger overhovedet ikke mærke til det lille bitte hul. jeg har kun mine på meget sjældent, og man kan ikke se at jeg har "huller i ørene" det er måske at overdrive det lidt meget

Anmeld

28. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Sorry men du tager det jo selv personligt. Du gør jo grin med os. Det er som om min datter render rundt med en store ørering som kan skade dit barn. Min datter har en så lille ørering så man ikke engang kan se for hendes hår. Hun har gået i dagpleje i 3 måneder, og ingen er kommet i skade, jeg spurgte os dagplejeren, hvis hun synes det genere andre kan jeg tage det ud. hun sagde nej nej man lægger jo ikke mærke til det.

På mit barnvegne tager jeg det op, idet jeg tænker at man i en tumleleg kan være uheldig.

Anmeld

28. marts 2011

Christine

CamillaRH skriver:

uden ar - come on..

man lægger overhovedet ikke mærke til det lille bitte hul. jeg har kun mine på meget sjældent, og man kan ikke se at jeg har "huller i ørene" det er måske at overdrive det lidt meget

Det synes jeg altså ikke

Og desuden gik mit svar før på at jeg bestemt synes det lyder uansvarligt hvis det er noget man "bare" gør. Det er en barnedåb jo heller ikke. Og den gør ikke ondt..

Anmeld

28. marts 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Så nu tror jeg at I lige skal finde kammertonen piger!!

Tal pænt til og om hinanden.
Det er fint at være uenige, men vær det med respekt for hinandens forskellige synspunkter.

Kærligst
Sussie

<< Moderarot på baby.dk <<

Anmeld

28. marts 2011

Becks

ZamanogDania skriver:

Jeg koger ikke op. jeg skrev os til SpunkenJo hvad grunden var, men det gad hun ikke reagere på

Nu har jeg lige læst alle sider igennem! Grunden til SpunkenJo bliver ved med og spørge dig, er fordi du ikke har svaret hende, men andre.. Du har citeret Rockertand på side 11, og svarede mig på det, da jeg spurgte om det var jeres kultur..

Så SpunkenJo har ingen ærlig chance haft for at vide du har skrevet det, det eneste du har sagt til hende er at du synes det er pænt, og det er nok den grund hun undre sig over, hvis du fra start havde sagt, jamen jeg synes det er pænt og så er det kulturelt  Jamen så havde den været lukket der

Vi spørger jo ikke fordi vi ser ned på dig eller din kultur, men simpelthen fordi vi er nysgerrige..

Anmeld

28. marts 2011

SpunkenJo

Shibby skriver:

Plasticskovle med ofte set skarpe kanter,cykler som børn på legepladser køre rundt på uden det store overblik over andre børn i deres vilde "hvem er hurtigst lege",sand og mudder der kan kastes fra det ene barn til det andet,grene der ofte er i nærheden af legepladser er let tilgængelige for børn,nogen prikker andre børn med de pinde de finder,,borde med skarpe kanter findes i de fleste hjem og børnehaver samt skoler,hårde kølige gulve er normale ting der findes i vuggestuer,børnehaver ect.

...Og du frygter dit barns sikkerhed-pga en ørestikker.

Sagt i en god mening, du bør virkelig geare ned..

Man kan komme tilskade på mange ting, men hvorfor tilføje flere ting der "kan" være potentielt farligt?

- og specielt jos dem der har hullerne. Jeg gik selv i BHV med en pige som tumlede med sine ørestikker i, hvilket resulterede i at ørestikkeren bled trykket ind i hovedet bag øret fordi en af de andre børn landede oven på hendes øre. Av

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.