huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

MaliksMor

SpunkenJo skriver:

En meget konkret grund med gode overvejelser bag

Det kan man da forholde sig til

Om man så er enig elle ej, det er jo en helt anden sag

ha ha.

ja. jeg ved skam hellere ikke om jeg er enig selv omkring den beslutning, jeg prøver bare at trække det ud..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Becks

ZamanogDania skriver:

Jamen hvorfor er det så vigtigt for dig at forstår det? Det forstår jeg simpelhen ikke!!!

Prøv nu og hør her, I 3 går simpelthen i forsvarsposition konstant!

Vi prøver og forstå hvorfor I gør det, det er ikke livsnødvendigt for os at forstå.. Men så kunne det jo være der ikke var denne her diskussion hvis én af jer svarede, istedet for at tro vi ser ned på jer og angriber jer!

Er det fordi det er jeres eller jeres mænds kultur der siger I skal gøre det? F.eks i Spanien der er det normalt jo og det forstår jeg!

Anmeld

27. marts 2011

Laura.

CamillaRH skriver:

nemmelig

go' aften ..

i lige måde da..

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

CamillaRH skriver:

de fleste små piger synes det er pænt - og, ellers kan man jo tage dem ud igen.

dejligt med lidt postivit (omskæring) har fået meget høvl pga. min beslutning.

jeg kan sagtens forstå hvad du mener med det. jeg kan ikke rigtig gi' dig det svar du ønsker, da jeg aldrig selv ville gøre det.

det eneste jeg ville med mit svar - var bare at du ikke kan samligne de to ting jeg mener personligt at en omskæring er langt værre end et par sølle øreringe. det overrasker mig lidt at du bedre kan forstå det frem for huller i ørene.

Jeg kan ærlig talt slet ikke forstå nogen af tingene

Men men men, du har overvejet det grundigt (lyder det til) og har ikke "bare" gjort det fuldstændig hovedløst og uden grund.

Det jeg søgte hos mødrende til børnene med huller i ørerne er måske lidt at de har en anden grund end fordi de bare lige havde lyst. For det er sådan det ser ud med mine øjne.

Og jeg syns en sådan beslutning bør være fulgt af grundige overvejelser. Og jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan få sig selv til at udsætte dit barn for sådan en oplevelse på så tyndt et grundlag

Jeg respekterer dit valg fordi du ikke bare har gjort det hovedløst
- men forstår det nok ikke

Anmeld

27. marts 2011

MaliksMor

Dk_lady skriver:

i lige måde da..

Tak

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

nvm skriver:

FORDI DET HAVDE JEG IKKE LYST TIL......

Præcis: DU havde ikke LYST til at vente......

Kan du selv se det?

Læs hba jeg har skrevet til CamillaRH

Anmeld

27. marts 2011

Christine

Rockertand skriver:

Når jeg skriver "barnets tarv", så mener jeg, at man som forældre i alle gerninger handler for at gøre det bedste for sit barn - vil du mene, at når du laver huller i dit barns ører, så gør du dette, fordi det er det bedste for dit barn - eller er det for DIN skyld? Svar mig på det meget enkle spørgsmål!!

Så JA, jeg mener ikke, at huller i ørene er i barnets interesse - og hvordan du end ser på det, så udsætter du dit barn for et indgreb, som KAN resultere i overfølsomhed, infektioner, unødige traumer mod øreflippen - alt sammen for forældrenes skyld???

Jeg er enig. Og det er langt fra sikkert at man løber ind i infektion osv. osv. af de ubehagelige ting som huller i ører (og alle andre steder) KAN medføre, men jeg er enig i at den blotte RISIKO for at det sker er nok til at det burde ligge forældre fjernt at løbe den risiko på sit barns bekostning..
Men jeg er også så tosset at jeg mener børn skal kunne lege frit og have det sjovt, uden at skulle tænke over om deres øreringe sidder fast eller lignende og at de desuden ikke skal have fokus på deres udseende og frem for alt skal have de mindst risikable og mest naturlige forhold. Og jeg bryder mig heller ikke om når noget gør ondt på et barn og jeg er af den overbevisning at det gør ondt at blive stukket hul i.
Jeg ved godt at tråden ikke blev startet for at få disse svar, men jeg synes ikke man skal lukke øjnene for de argumenter der er IMOD at gøre den slags ved babyer. Barnet skal nok få de øreringe når hun er gammel nok, HVIS det er det hun vil.. huller kan man altid få.

Anmeld

27. marts 2011

ZamanogDania

Tutter skriver:

Prøv nu og hør her, I 3 går simpelthen i forsvarsposition konstant!

Vi prøver og forstå hvorfor I gør det, det er ikke livsnødvendigt for os at forstå.. Men så kunne det jo være der ikke var denne her diskussion hvis én af jer svarede, istedet for at tro vi ser ned på jer og angriber jer!

Er det fordi det er jeres eller jeres mænds kultur der siger I skal gøre det? F.eks i Spanien der er det normalt jo og det forstår jeg!

Jeg har jo svaret at jeg gør det fordi det er noget kultural i vores kultur. du kan bare læse det hvis du går lidt tilbage. Og self. skal vi forsvar os selv når de kommer med det samme spørgsmål hele tiden når man har svaret på det

Anmeld

27. marts 2011

nvm

SpunkenJo skriver:

Præcis: DU havde ikke LYST til at vente......

Kan du selv se det?

Læs hba jeg har skrevet til CamillaRH

hmmm hvad er problemet???

ømmm bare fordi du har din mening og din holdning ændre der ikke på hvad jeg vil og gør....

får jeg flere piger har jeg tænkt mig at gøre præcis det samme.

jeg skammer mig ikke over det.

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

Christine skriver:

Jeg er enig. Og det er langt fra sikkert at man løber ind i infektion osv. osv. af de ubehagelige ting som huller i ører (og alle andre steder) KAN medføre, men jeg er enig i at den blotte RISIKO for at det sker er nok til at det burde ligge forældre fjernt at løbe den risiko på sit barns bekostning..
Men jeg er også så tosset at jeg mener børn skal kunne lege frit og have det sjovt, uden at skulle tænke over om deres øreringe sidder fast eller lignende og at de desuden ikke skal have fokus på deres udseende og frem for alt skal have de mindst risikable og mest naturlige forhold. Og jeg bryder mig heller ikke om når noget gør ondt på et barn og jeg er af den overbevisning at det gør ondt at blive stukket hul i.
Jeg ved godt at tråden ikke blev startet for at få disse svar, men jeg synes ikke man skal lukke øjnene for de argumenter der er IMOD at gøre den slags ved babyer. Barnet skal nok få de øreringe når hun er gammel nok, HVIS det er det hun vil.. huller kan man altid få.

Du skriver det, jeg tænker det samme

Havde ikke overvejet det der med "farlig leg" og øreringene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.