huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

SpunkenJo

CamillaRH skriver:

jeg ville personligt aldrig gøre det - da jeg mener barnet selv skal ha' lov at vælge.

men, når det er sagt. så synes jeg overhovedet ikke du kan samligne en omskæring med at få hul i ørene.

Malik skal omskærres pga. religion. når man laver hul i ørene er der jo ikke et bedre svar end " det ser pænt ud " det er jo grunden til at man laver det.. de piercinger jeg har, har jeg også fordi jeg synes det er pænt.. så synes ikke du skal jokke mere i det, da de har svarede.. (ja, det er en debat) men nu for det til at lyde som om at man mishandler barnet..

Mishandel er et meget negativt ord og det mener jeg ikke. Men at udsætte sine børn for smerte på den måde blot fordi man vil dække sit eget forfængelige behov kam jeg slet ikke sætte mig ind i.

Omskæring, tja.... Det kan jeg bedre sætte mig ind i. (hvis det er drenge vi taler om) der kan være medicinske grunde som fx. Forhudsforsnævring. Derudover er der også grunden at det er mere renligt.

Det er da årsager man kan forholde sig til.

Pænt er subjektivt, og det er jo ikke sikkert barnet syns det er så pænt med huller i ørerne om nogen år......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Jamen hvorfor er det så vigtigt for dig at forstår det? Det forstår jeg simpelhen ikke!!!

Fordi jeg simpelthen ikke forstår dig!! Jeg vil gerne forstå dig og beder dig om at hjælpe mig med det.

Kan du ikke argumentere for dig, eller hvad er årsagen?

Anmeld

27. marts 2011

nvm

SpunkenJo skriver:

Mishandel er et meget negativt ord og det mener jeg ikke. Men at udsætte sine børn for smerte på den måde blot fordi man vil dække sit eget forfængelige behov kam jeg slet ikke sætte mig ind i.

Omskæring, tja.... Det kan jeg bedre sætte mig ind i. (hvis det er drenge vi taler om) der kan være medicinske grunde som fx. Forhudsforsnævring. Derudover er der også grunden at det er mere renligt.

Pænt er subjektivt, og det er jo ikke sikkert barnet syns det er så pænt med huller i ørerne om nogen år......

min datter på 4 ELSKER sine huller i ørene, og dem fik hun da hunvar lidt under et år.

hvis ikke man elsker dem er de selvf. velkommen til at at dem ud,det forbyder jeg skam ikke.....

Anmeld

27. marts 2011

Hasselnødden

Fru Nielsen skriver:

Altså jeg mener jo at hvis man bruger lidt alm logisk tænkning så har man svaret......

Et barn "må" få huller i ørene den dag de selv er gamle nok til at være med til at tage den beslutning. Den dag de selv er gamle nok til at give udtryg for at de godt kunne tænke sig det..... Gør man det før, så er det forældrenes behov man stiller og langt fra barnets! Jeg syntes det er forfærdeligt at nogen vælger at få lavet huller i ørene på sine børn, inden de bliver gamle nok til at kunne give deres egen mening....

Kan jo stille den lidt op. Som voksen, hvem ville så finde sig i at blive tvunget til at få lavet en form for kropsudsmykning?? Det vil man da gerne selv have lidt at sige i.... Og jeg syntes ikke det er anderledes med børn!

Så mit helt klare råd ville være at du vælger at vente til den dag din datter selv kan være med til at bestemme om hun har lyst til at få skudt en genstand gennem ørene.....

Jeg er fuldstændig enig med dig, gode tanker

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

CamillaRH skriver:

som jeg skrev før.

når de skriver at det ser sødt ud, så er det jo en grund?

når man laver øreringe eller noget lign. er det jo pga. det ser pænt/sødt ud.

Min søn skal omskærres, og det er primært pga. religion. (min mands) og vi venter godt nok til han selv forstå det, men det betyder jo ikke at han vil.

ligesom at mange døber deres børn. JO man kan godt samlige at blive omskåret med en dåb, da man tager et valg for barnet. (og ja, en omskæring "lyder" og er mere voldsom, men det er stadig et valg man tager for barnet )

En meget konkret grund med gode overvejelser bag

Det kan man da forholde sig til

Om man så er enig elle ej, det er jo en helt anden sag

Anmeld

27. marts 2011

Laura.

CamillaRH skriver:

som jeg skrev før.

når de skriver at det ser sødt ud, så er det jo en grund?

når man laver øreringe eller noget lign. er det jo pga. det ser pænt/sødt ud.

Min søn skal omskærres, og det er primært pga. religion. (min mands) og vi venter godt nok til han selv forstå det, men det betyder jo ikke at han vil.

ligesom at mange døber deres børn. JO man kan godt samlige at blive omskåret med en dåb, da man tager et valg for barnet. (og ja, en omskæring "lyder" og er mere voldsom, men det er stadig et valg man tager for barnet )

Ja, det er den begrundelse vi har fået atvide og det bliver åbenbart ved det.. tænker bare at der må være noget mere bag..? Men pyt nu bare med det.. vi kommer ikke længere end her, så der er ingen grund til at køre i samme smøre hele tiden..

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

nvm skriver:

min datter på 4 ELSKER sine huller i ørene, og dem fik hun da hunvar lidt under et år.

hvis ikke man elsker dem er de selvf. velkommen til at at dem ud,det forbyder jeg skam ikke.....

Hvorfor ventede du ikke til hun så var 4 år og selv kunne have indflydelse på det?

Anmeld

27. marts 2011

MaliksMor

SpunkenJo skriver:

de fleste små piger synes det er pænt - og, ellers kan man jo tage dem ud igen.

dejligt med lidt postivit (omskæring) har fået meget høvl pga. min beslutning.

jeg kan sagtens forstå hvad du mener med det. jeg kan ikke rigtig gi' dig det svar du ønsker, da jeg aldrig selv ville gøre det.

det eneste jeg ville med mit svar - var bare at du ikke kan samligne de to ting jeg mener personligt at en omskæring er langt værre end et par sølle øreringe. det overrasker mig lidt at du bedre kan forstå det frem for huller i ørene.

Anmeld

27. marts 2011

nvm

SpunkenJo skriver:

Hvorfor ventede du ikke til hun så var 4 år og selv kunne have indflydelse på det?

FORDI DET HAVDE JEG IKKE LYST TIL......

Anmeld

27. marts 2011

MaliksMor

Dk_lady skriver:

Ja, det er den begrundelse vi har fået atvide og det bliver åbenbart ved det.. tænker bare at der må være noget mere bag..? Men pyt nu bare med det.. vi kommer ikke længere end her, så der er ingen grund til at køre i samme smøre hele tiden..

nemmelig

go' aften ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.