CamillaRH skriver:
jeg ville personligt aldrig gøre det - da jeg mener barnet selv skal ha' lov at vælge.
men, når det er sagt. så synes jeg overhovedet ikke du kan samligne en omskæring med at få hul i ørene.
Malik skal omskærres pga. religion. når man laver hul i ørene er der jo ikke et bedre svar end " det ser pænt ud " det er jo grunden til at man laver det.. de piercinger jeg har, har jeg også fordi jeg synes det er pænt.. så synes ikke du skal jokke mere i det, da de har svarede.. (ja, det er en debat) men nu for det til at lyde som om at man mishandler barnet..
Mishandel er et meget negativt ord og det mener jeg ikke. Men at udsætte sine børn for smerte på den måde blot fordi man vil dække sit eget forfængelige behov kam jeg slet ikke sætte mig ind i.
Omskæring, tja.... Det kan jeg bedre sætte mig ind i. (hvis det er drenge vi taler om) der kan være medicinske grunde som fx. Forhudsforsnævring. Derudover er der også grunden at det er mere renligt.
Det er da årsager man kan forholde sig til.
Pænt er subjektivt, og det er jo ikke sikkert barnet syns det er så pænt med huller i ørerne om nogen år......
Anmeld