huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

nvm

CamillaRH skriver:

du kan slet ikke samligne at blive omskåret med at få huller i ørene..

jo jo smukke, en diller er det samme som nogen øreflipper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Hun er nødt til deltager når du spørger hende om noget. Hun skrev noget til Ts men det var dig der svarede tilbage. Hun anbefaler ts om en creme, men du svare hende.

Jeg søger svar på noget jeg slet ikke kan forstå!

Anmeld

27. marts 2011

MaliksMor

nvm skriver:

jo jo smukke, en diller er det samme som nogen øreflipper

det er det underligste, jeg nogensiden har hørt

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

CamillaRH skriver:

Jeg ved slet ikke hva jeg skal sammenligne det med. For i min optik er det bare ikke noget man gør ved små børn. Og forsøger blot at forstå hvad der får en mor til at gøre sådan ved sit barn?!?!

Men ingen vil svare. Kun at det er pænt, og at det ikke gør ondt på dem når de er så små, og at man jo bare kan tage dem ud, så vokser de jo sammen igen.

Er gennemgående uenig !

Anmeld

27. marts 2011

Laura.

CamillaRH skriver:

Nu ved jeg ikke hvor tidligt sådan noget kan blive gjort.. men tror at vi er der nu, hvor vi søger svar fra mødre som vælger at tage sådan nogle valg på børnenes bekostning.. ikke at omskæring og huller i øerne kan sammenlignes, men det er stadig et indgreb og vi er bare flere som er nysgerrige efter at høre begrundelsen for det..

Anmeld

27. marts 2011

ZamanogDania

SpunkenJo skriver:

Jeg søger svar på noget jeg slet ikke kan forstå!

Jamen hvorfor er det så vigtigt for dig at forstår det? Det forstår jeg simpelhen ikke!!!

Anmeld

27. marts 2011

nvm

ZamanogDania skriver:

Jamen hvorfor er det så vigtigt for dig at forstår det? Det forstår jeg simpelhen ikke!!!

jeg forstår det heller ikke. hvad skal det bruges til???

Anmeld

27. marts 2011

MaliksMor

SpunkenJo skriver:

Jeg ved slet ikke hva jeg skal sammenligne det med. For i min optik er det bare ikke noget man gør ved små børn. Og forsøger blot at forstå hvad der får en mor til at gøre sådan ved sit barn?!?!

Men ingen vil svare. Kun at det er pænt, og at det ikke gør ondt på dem når de er så små, og at man jo bare kan tage dem ud, så vokser de jo sammen igen.

Er gennemgående uenig !

jeg ville personligt aldrig gøre det - da jeg mener barnet selv skal ha' lov at vælge.

men, når det er sagt. så synes jeg overhovedet ikke du kan samligne en omskæring med at få hul i ørene.

Malik skal omskærres pga. religion. når man laver hul i ørene er der jo ikke et bedre svar end " det ser pænt ud " det er jo grunden til at man laver det.. de piercinger jeg har, har jeg også fordi jeg synes det er pænt.. så synes ikke du skal jokke mere i det, da de har svarede.. (ja, det er en debat) men nu for det til at lyde som om at man mishandler barnet..

Anmeld

27. marts 2011

Christine

Fru Nielsen skriver:

Altså jeg mener jo at hvis man bruger lidt alm logisk tænkning så har man svaret......

Et barn "må" få huller i ørene den dag de selv er gamle nok til at være med til at tage den beslutning. Den dag de selv er gamle nok til at give udtryg for at de godt kunne tænke sig det..... Gør man det før, så er det forældrenes behov man stiller og langt fra barnets! Jeg syntes det er forfærdeligt at nogen vælger at få lavet huller i ørene på sine børn, inden de bliver gamle nok til at kunne give deres egen mening....

Kan jo stille den lidt op. Som voksen, hvem ville så finde sig i at blive tvunget til at få lavet en form for kropsudsmykning?? Det vil man da gerne selv have lidt at sige i.... Og jeg syntes ikke det er anderledes med børn!

Så mit helt klare råd ville være at du vælger at vente til den dag din datter selv kan være med til at bestemme om hun har lyst til at få skudt en genstand gennem ørene.....

Jeg kan i hvert fald ikke sige det bedre.

Anmeld

27. marts 2011

MaliksMor

Dk_lady skriver:

Nu ved jeg ikke hvor tidligt sådan noget kan blive gjort.. men tror at vi er der nu, hvor vi søger svar fra mødre som vælger at tage sådan nogle valg på børnenes bekostning.. ikke at omskæring og huller i øerne kan sammenlignes, men det er stadig et indgreb og vi er bare flere som er nysgerrige efter at høre begrundelsen for det..

som jeg skrev før.

når de skriver at det ser sødt ud, så er det jo en grund?

når man laver øreringe eller noget lign. er det jo pga. det ser pænt/sødt ud.

Min søn skal omskærres, og det er primært pga. religion. (min mands) og vi venter godt nok til han selv forstå det, men det betyder jo ikke at han vil.

ligesom at mange døber deres børn. JO man kan godt samlige at blive omskåret med en dåb, da man tager et valg for barnet. (og ja, en omskæring "lyder" og er mere voldsom, men det er stadig et valg man tager for barnet )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.