huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

SpunkenJo

Kay skriver:

jeg tænker lidt at... ja når jeg diskutere med ikke kristne veninder... der får deres barn døbt.... eller med teenagere der ikke tror på gud men bliver konfiermeret... fordi det er en del af ens kulturelle baggrund!?

Interessant vinkel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Laura.

SpunkenJo skriver:

Det er en interessant debat. Og jeg forestillet mig at det er udbytterigt for alle parter.

Jeg savner dog lidt mere fra fløjen med børnene der har huller i ørerne. Jeg hører mest at "det er mit valg" og grunden....? Ja, ag det ser pænt ud. Jeg tænker at der må ligge nogen flere overvejelser bag....

Ja, jeg har selv spurgt til det, men selvfølgelig fået det samme svar.. - "Det er pænt" "Der min mening" .. hm...?  Men tror ikke at vi får nærmere begrundelse desværre..

Anmeld

27. marts 2011

Becks

Kay skriver:

jeg har læst den sætning her mange gange nu... og kan simpelthend ikke se at jeg har misforstået det...  

men hvis du mener det... så er vi nok bare dybt ueninge lige på det punkt!

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

Dk_lady skriver:

Ja, jeg har selv spurgt til det, men selvfølgelig fået det samme svar.. - "Det er pænt" "Der min mening" .. hm...?  Men tror ikke at vi får nærmere begrundelse desværre..

Og det frustrerer mig en smule, for jeg syns det er en tynd årsag til at arre sit barn for livet og samtidig give dem en dårlig oplevelse. Heæt unødvendigt i mine øjne.

- blir lidt ked på babyernes vegne

Anmeld

27. marts 2011

nvm

SpunkenJo skriver:

Vil du så også lade dine drengebørn omskære fordi det er "pænt"?

Jeg forestiller mig man har nogle overvejelser inden man gør sådan noget. Vil du ikke dele dem med os andre?

jeg har intet imod at drenge blir omskåret så længe det blir gjort ordenligt.

og var jeg sammen med en mand der havde den tradition at der skulle ske den slags, så ville jeg overveje det ja

næææ faktisk ikke, kan ikke se nogen grund til jeg skulle dele noget med jer!!!

Anmeld

27. marts 2011

ZamanogDania

SpunkenJo skriver:

Og det frustrerer mig en smule, for jeg syns det er en tynd årsag til at arre sit barn for livet og samtidig give dem en dårlig oplevelse. Heæt unødvendigt i mine øjne.

Kan du huske en dårlig oplevelse da du var 4 eller 5 måneder?
Min datter smilede efter 20 sek. så dårlig oplevelse var det nu heller ikke.

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

nvm skriver:

jeg har intet imod at drenge blir omskåret så længe det blir gjort ordenligt.

og var jeg sammen med en mand der havde den tradition at der skulle ske den slags, så ville jeg overveje det ja

næææ faktisk ikke, kan ikke se nogen grund til jeg skulle dele noget med jer!!!

Du virker som om du er i forsvarsposition...?

Jeg kan ikke forstå hvorfor du deltager i debatten når du alligevel ikke ønsker at bidrage med noget?

Det får mig til at tænke du slet ikke har en fornuftig grund til det du har udsat dine døtre for. Ja, det er jo bare min tanke.

Anmeld

27. marts 2011

Laura.

SpunkenJo skriver:

Jeg forstår dig udemærket.. 

Det kan godt være at det er meget almindeligt at man gør sådan noget i udlandet, og nogle så ikke ser noget problem i også at gøre det på deres små... men det er altså ikke så almindeligt herhjemme, og derfor er der så mange som stiller spørgsmålstegn ved det og søger en god forklaring på det... og det er jo også forståeligt !

Jeg ville aldrig nogen sinde byde min datter det, bare fordi det er flot.. jeg ser ingen grund til at gøre det.. Har selv sagt nej til forældrepar, som ønskede at få lavet huller i deres få mdr`s gamle datter.. men jeg skal ikke være med til at yde smerte på et lille purk, som ikke selv har noget valg.. Jeg synes det er meget forkert, og det må de mødre jo også bare acceptere..

Anmeld

27. marts 2011

nvm

SpunkenJo skriver:

Du virker som om du er i forsvarsposition...?

Jeg kan ikke forstå hvorfor du deltager i debatten når du alligevel ikke ønsker at bidrage med noget?

Det får mig til at tænke du slet ikke har en fornuftig grund til det du har udsat dine døtre for. Ja, det er jo bare min tanke.

OMG. jeg skriver faktisk ikke noget til dig i debatten, men til TS....

såååååå synes ærligt talt ikke du skal blande dig i hvad jeg gør og ikke gør....!!!

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

ZamanogDania skriver:

Kan du huske en dårlig oplevelse da du var 4 eller 5 måneder?
Min datter smilede efter 20 sek. så dårlig oplevelse var det nu heller ikke.

Min kognitive hukommelse; nej
Min fysiske; højst sandsynligt....

Men der tror jeg du skal have fat i en neurolog.

Men som udgangspunkt er det ikke en positiv oplevelse for babyer når de græder..... Ligesom en vaccination heller ikke er det!

Min dreng vidste godt hva han skulle da scenariet hos lægen gentog sig, og var ked allerede inden stikket anden gang. Så en del af ham ku huske hva der var sket. Men nej, han kan ikke huske situationen når han blir større.

Børn husker først fra de er ca. 3 år gamle når deres sprog er udviklet til at kunne beskrive deres oplevelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.