huller i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Kay

Tutter skriver:

Det ved jeg, og derfor skal man huske i et forum som dette, at det skrevne ord oftest lyder hårdere end det er

lige netop nemlig...

og de ord med barnets tarv trigger mig.... i mit arbejde som pædagog har vi pligt til (det har alle mennesker foresten) at anmelde forældre til kommunen, hvis vi har MISTANKE om at de ikke kan varetage barnets tarv.... så at skrive (og det må du da give mig ret i at der står) at forældre der ønsker at deres lille pige får øreringe i som spæd/baby ikke kan varetage barnets tarv. mener jeg er meget hårde ord!

og den mening har jeg på trods af at jeg ikke mener det er ok at pirce barnet uden barnet har givet udtryk for de gerne vil!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

SpunkenJo

nvm skriver:

nææ det vel heller ikke meingen man altid skal forstå hinanden..

jeg kan ikke give dig nogen forklaring på det, det bare sådan jeg er og sådan jeg vil gøre med mine børn.(dog ikke drenge).

og jeg fortryder ikke

Du har anvendt tryllecreme (Emla). Jeg forestiller mig det er for det skal tage noget af smerten fra indgrebet.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man vil udsætte sin baby for sådan noget.

Hvor opstår den tanke? Jeg ku godt tænke mig at få oplyst en saglig årsag til at man vil lade sit barn blive udsat for en sådan oplevelse samt hvorfor man vil påføre dem ar for livet.

Mht FB, så er det jo for at få respons man lavet sig en opdatering. Og man kan ikke forvente at alle er enige i de valg man foretager sig.

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

Laulund87 skriver:

Tænkte jeg nemlig..

Det var også bare en konstatering, ikke noget problem Talte nok bare med mig selv

Tænke højt er ofte en go ting. Så kan man ligesom smage på om det man får formuleret sig også er fornuftigt

Anmeld

27. marts 2011

Becks

Kay skriver:

lige netop nemlig...

og de ord med barnets tarv trigger mig.... i mit arbejde som pædagog har vi pligt til (det har alle mennesker foresten) at anmelde forældre til kommunen, hvis vi har MISTANKE om at de ikke kan varetage barnets tarv.... så at skrive (og det må du da give mig ret i at der står) at forældre der ønsker at deres lille pige får øreringe i som spæd/baby ikke kan varetage barnets tarv. mener jeg er meget hårde ord!

og den mening har jeg på trods af at jeg ikke mener det er ok at pirce barnet uden barnet har givet udtryk for de gerne vil!!

Jeg giver dig fuldstændig ret i, at det er det der står..

Men det er ikke i en sådan forbindelse det er skrevet, selvom man godt kan misforstå den..

Anmeld

27. marts 2011

Laulund87

SpunkenJo skriver:

Tænke højt er ofte en go ting. Så kan man ligesom smage på om det man får formuleret sig også er fornuftigt

Præcis

Anmeld

27. marts 2011

nvm

Du har anvendt tryllecreme (Emla). Jeg forestiller mig det er for det skal tage noget af smerten fra indgrebet.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man vil udsætte sin baby for sådan noget.

Hvor opstår den tanke? Jeg ku godt tænke mig at få oplyst en saglig årsag til at man vil lade sit barn blive udsat for en sådan oplevelse samt hvorfor man vil påføre dem ar for livet.

Mht FB, så er det jo for at få respons man lavet sig en opdatering. Og man kan ikke forvente at alle er enige i de valg man foretager sig.

kan ikke forstå hvorfor du går så meget op i at få et svar på hvad folk vælger at gøre med deres børn. Alle kan ha for og imod. alle er forskellige og sådan er det bare.

nogen synes det her er noget af det væreste i verden og andre synes ikke.

synes ikke jeg behøver at komme med alle mulig ting hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. det MINE børn og MIT valg hvordan og hvad jeg gør med dem.....

mange af jer taler som om det bare er en kæmpe forbrydelse, og der ikk findes noget værre....

husk på i mange lande er det noget af det første de gær med barnet når det er født, så værre er det vidst heller ikke.

forstår ikke det er så vigtigt for dig

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

Dk_lady skriver:

Jeg synes det er en fin debat hvor kan kan ytre deres meninger til emnet.. desuden er der flere som har svaret ts på hendes spørgsmål.. så jeg ser heller ikke at der er noget galt i at tråden har taget en lidt anden vinkel..

Det er en interessant debat. Og jeg forestillet mig at det er udbytterigt for alle parter.

Jeg savner dog lidt mere fra fløjen med børnene der har huller i ørerne. Jeg hører mest at "det er mit valg" og grunden....? Ja, ag det ser pænt ud. Jeg tænker at der må ligge nogen flere overvejelser bag....

Anmeld

27. marts 2011

Kay

Tutter skriver:

Jeg giver dig fuldstændig ret i, at det er det der står..

Men det er ikke i en sådan forbindelse det er skrevet, selvom man godt kan misforstå den..

jeg har læst den sætning her mange gange nu... og kan simpelthend ikke se at jeg har misforstået det...  

men hvis du mener det... så er vi nok bare dybt ueninge lige på det punkt!

Anmeld

27. marts 2011

Kay

SpunkenJo skriver:

Det er en interessant debat. Og jeg forestillet mig at det er udbytterigt for alle parter.

Jeg savner dog lidt mere fra fløjen med børnene der har huller i ørerne. Jeg hører mest at "det er mit valg" og grunden....? Ja, ag det ser pænt ud. Jeg tænker at der må ligge nogen flere overvejelser bag....

jeg tænker lidt at... ja når jeg diskutere med ikke kristne veninder... der får deres barn døbt.... eller med teenagere der ikke tror på gud men bliver konfiermeret... fordi det er en del af ens kulturelle baggrund!?

Anmeld

27. marts 2011

SpunkenJo

nvm skriver:

kan ikke forstå hvorfor du går så meget op i at få et svar på hvad folk vælger at gøre med deres børn. Alle kan ha for og imod. alle er forskellige og sådan er det bare.

nogen synes det her er noget af det væreste i verden og andre synes ikke.

synes ikke jeg behøver at komme med alle mulig ting hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. det MINE børn og MIT valg hvordan og hvad jeg gør med dem.....

mange af jer taler som om det bare er en kæmpe forbrydelse, og der ikk findes noget værre....

husk på i mange lande er det noget af det første de gær med barnet når det er født, så værre er det vidst heller ikke.

forstår ikke det er så vigtigt for dig

Vil du så også lade dine drengebørn omskære fordi det er "pænt"?

Jeg forestiller mig man har nogle overvejelser inden man gør sådan noget. Vil du ikke dele dem med os andre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.