Jeg gik selv rundt et par år dengang jeg var lille og jeg vil (med meget røde kinder) sige at for os unger udviklede det sig faktisk til business. For dælen vi kunne samle mange penge sammen sådan en eftermiddag, et par 100 kr ja nogen gange mere. Og i dag sidder jeg faktisk med en lidt flov smag i munden, for vi gjorde det jo for pengenes skyld, totalt, det var da begrænset HVOR meget vi havde klædt os ud. Da jeg blev ældre eller tæt ved teenager stoppede jeg fordi jeg synes det var pinligt.
Så jo selve ideen med fastelavn, at gå rundt og synge, udklædte er faktisk rigtig god synes jeg, MEN det burde ikke være penge der blev givet ved dørerne, men slik eller lignende. 
Samfundet har også ændret sig meget siden vi selv var børn, det er bare en anden kultur i dag og vi + vores børn har bare et andet forhold til bl.a. penge. For jeg tror som flere skriver at i dag vil mange unger blive skuffet over hvis man kun giver dem en to-krone eller en flad femmer (og nej jeg synes ikke jeg modsiger mig selv, for jeg SYNES jeg havde et andet forhold til penge, selvom jeg også var grisk, indrømmet. Da jeg fandt ud af hvor "berigende" det kunne være at rasle, da GLÆDEDE jeg mig da til næste år! men vi var super glade for alt hvad der blev givet og forventede ikke at der blev givet "big money" ved dørerne). Men 100 kr for mange børn i dag er jo ingenting..... desværre.
Åhh ja jeg ved godt det blev lidt rodet.. men er FOR at rasle SLIK, IMOD at rasle for PENGE..

Anmeld