Hvornår blev rasling til fastelavn til tiggeri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

Kongmulle

Lullaby skriver:

Ja jeg synes også det er synd. Jeg føler at der mistes noget godt.

Ja lige præcis. Sådan har jeg det også. Kan selv huske det fra jeg var barn. Det var så sjovt at klæde sig ud og folk blev så glade. Syntes det er synd det skal gå tabt for børnene i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Kongmulle

TinaPina skriver:

Men det er ikke "min" tradition. Jeg forventer altså heller ikke at jehovas vidner køber julekort ved døren når der samles ind til julemærkehjemmene

Dvs du ikke betragter dig selv som Dansker? For ellers er det VORES tradition. Om du så er en del af den eller ej må du så selv om,men fordi DU Ikke gider, så er det stadig en DANSK tradition.

Anmeld

6. marts 2011

TinaPina

Kongmulle skriver:

Jo det er kun den ENE dag om året vi fejrer fastelavn. Sådan har det altid været.

Ja den ene dag der er fastelavn, men vi kommer ikke udenom at det ikke er den eneste dag der kommer udklædte folk og banker på.

I må rigtig gerne holde fastelavn, selvfølgelig, men jeg gider altså ikke

Anmeld

6. marts 2011

Lullaby

Diana... skriver:

Jamen så det jo klart at det er ved at udgå det fastelavn halløj når intet er god nok og de ikke er taknemmelige fo hvad de får! Så gider folk jo ikk til sidst.

Det har da også noget med opdragelse at gøre. Hvis ikke man præger sine børn til at blive glade for en 2 kr i sådan et tilfælde så har man da svigtet sin opgave som forældre synes jeg..

Anmeld

6. marts 2011

Lullaby

celkt skriver:

jamen, det er tradition, at det først er dagen efter fasten, altså fastelavn. Men det glemmer de fleste tilsyneladende....

Tror faktisk ikke at det ville have gjort den store forskel. Folk ville nok alligevel ikke have lukket op..

Anmeld

6. marts 2011

Kongmulle

TinaPina skriver:

Ja den ene dag der er fastelavn, men vi kommer ikke udenom at det ikke er den eneste dag der kommer udklædte folk og banker på.

I må rigtig gerne holde fastelavn, selvfølgelig, men jeg gider altså ikke

Så må du da lære at skille tingene ad. Jeg forstår godt i peger fingre ad halloween,men det er heller ikke dansk. Men det er fastelavn altså!

Anmeld

6. marts 2011

MorTilMalene

jeg tror det har lidt og gøre med alle "de store børn" også rasler.. men de gør det jo kun for pengenes skyld.. det er jo ikke voldsomt fedt og se en 17 årig dreng/pige med sit eget tøj på der går rundt og vil have man giver dem penge...

men for lige og være lidt positiv så har vi haft besøg af naboen lille dreng klædt ud som løve.. han ringede på og sagde noged ingen i verden ville kan forstå... men det var sååååååååååååå sødt.. så fik han en krone eller sådan noget.. han er så dejlig.. han er 2 år.. hehe..

Anmeld

6. marts 2011

Lullaby

TinaPina skriver:

Nej fastelavn har altså ikke været en tradition i min familie. Så det er "jeres"

Mit barn skal selvfølgelig klædes ud når der skal slåes katten af tønden sammen med de andre i institutionen, men derudover er det eneste der er en tradition her, altså fastelavnbollen

Det er en dansk tradition så det kan godt være i ikke fejrer den på samme måde som os, men det er stadig en tradition i dk..

Anmeld

6. marts 2011

Kongmulle

Lullaby skriver:

Det har da også noget med opdragelse at gøre. Hvis ikke man præger sine børn til at blive glade for en 2 kr i sådan et tilfælde så har man da svigtet sin opgave som forældre synes jeg..

Nemlig. Det har klart noget med forældrene at gøre. Folk er sgu så materialistiske i dag og det overfører de på børnene. Vores unger er glade for alt hvad de får og de kunne aldrig drømme om at kommentere mønten som værende for lille.

Anmeld

6. marts 2011

TinaPina

Kongmulle skriver:

Dvs du ikke betragter dig selv som Dansker? For ellers er det VORES tradition. Om du så er en del af den eller ej må du så selv om,men fordi DU Ikke gider, så er det stadig en DANSK tradition.

Nu er det smukke ved at være dansker jo, at man har friheden til at vælge. Og om folk holde fastelavn eller ej, gør dem hverken til mere eller mindre dansk. Ikke i mine øjne i hvert fald.

Det der med at gå rundt og banke på til fastelavn var altså bare ikke noget man gjorde da jeg var barn, så derfor er det ikke en del af det for mig. Hvad der så står i "reglerne" er for mig underordnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.