Jeg kan sku ikke sætte mig ind i folks holdning, at det er tiggeri... Det er en tradition, som har eksisteret i mere end 100 år..
Her i huset havde min store tøs en veninde på besøg, og hun har arbejdet hele weekenden på hendes udklædning.. hun er elleve og har selv lavet den... og hun hjalp veninden med hendes, så der er lagt et kæmpe arbejde i det.. synes det skal anerkendes!!!!!!! og inden de gik sagde de til hianden, at de ville blive glade for det, som de fik, om det var slik eller penge... ( deres indbyrdes samtale, uden de viste jeg lyttede med..)
De fik ikke slik, men penge, som de brugte på slik, og resten er sparet op.. hun var endda så sød, at hun ville dele med lillebror, som er syg herhjemme... Men de nåede at møde en gammel kælling( undskylder mit udtryk, men er arrig
), som råbte om, at det var tiggeri og hun fandme ikke give nogen unger penge.. hva fanden sker der for hende.. de blev så kede af det, da de havde knoklet med udklædningen... og at de slet ikke ser det som tiggeri, da de ikke forventede penge, men bare sjov og ballade... måske lidt anerkendelse for deres arbejde... de havde jo gjort noget for det.... hun brugte hele fredag aften og noget af lørdagen, samt søndag formiddag.....
Her kom desværre ingen.. her ville de ha fået lidt små mønter og de slap op, så har huset altid slik, som jeg kan give...
Her er jeg vild med børn og ser dem altså ikke som tiggere, men som børn, der har det sjovt... hvorfor gøre det til noget negativt?????????? Anerkend børnene for deres glæde, humør, sang, for overvinder de en masse ved at gå dør til dør... Smil til dem
Kærlig Hilsen og fastelavns hilsner Mette med 2 mega syge børn, men stadig havde overskuddet til at smile til en masse børn, hvis de var dukket op....