Jeg har nu aldrig selv ringet på dørerne da jeg var barn. Ikke fordi jeg ikke måtte, men fordi jeg ikke turde. Var meget genert som barn.
Jeg synes desværre også det er gået hen og blevet til en konkurrence børnene i mellem. Hvis de får 5 kr. eller mindre hver bliver de sure eller skuffet. Jeg har endda oplevet nogle blive skide sure og gå igen, da jeg tilbød dem slik i stedet for, fordi jeg løb tør for mønter. Der blev jeg gal i skralden.
Jeg synes også det er forkasteligt når børnene kommer og IKKE er udklædte, og synger med meget lidt iver i stemmen. Så siger jeg simpelthen til dem at de må komme igen når de er klædt ud.
Fastelavn er desværre ikke som den har været. Halloween er ved at tage over og det synes jeg også er rigtig trist. At vi ikke engang kan holde vores egne traditioner i hævd.
Jeg kan godt forstå du er blevet skuffet over naboerne hvis de ikke har åbnet døren. Jeg ser det ikke som tiggeri hvis børnene går op i det både med udklædning og sang. Så er det jo bare en slags belønning man giver dem.
Men det er jo om mandagen man skal ud at rasle og ikke om søndagen......
Anmeld