For gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

MariaJ

Jeg vil sige et sted mellem 40 og 45. Derefter synes jeg risikoen for at få et sygt barn bliver for høj, og det er vel også deromkring naturen siger stop for de fleste kvinder. Jeg kan ikke se for mig at jeg ville planlægge en graviditet så meget senere end det. Om man skulle blive gravid senere ved et uheld er en lidt anden snak synes jeg.

Jeg synes virkelig ens perspektiv ændrer sig med alderen, og jeg har tit rigtig svært ved at relatere til de argumenter, der altid kommer op i den her slags tråde. Jeg er 36, har lige fået den første og håber da bestemt ikke vi er færdige med at få børn. Jeg kunne godt have ønsket mig at vi havde fået barn tidligere, men det er fordi jeg ønskede mig en familie, og ikke fordi jeg føler mig for gammel til at blive mor nu.

Der er mange af de unge forældre herinde, der taler som om man står med det ene ben i graven, når man er 40. Det er der selvfølgelig nogen der gør, men det er da heldigvis ikke det normale. Jeg tror helt ærligt, hånden på hjertet, ikke at jeg er mere træt, dårligere kan tåle natteroderi eller har mindre energi til at lege med mit barn nu end for ti år siden. Ja, jeg er selvfølgelig træt, når jeg har været oppe syv gange på en nat og skal på arbejde dagen efter, men det kan jeg da også høre de unge forældre herinde er. Hvis bare man lever til gennemsnitsalderen kommer man da til at holde til ens barn er godt voksen, og forhåbentlig kan stå på egne ben, selv hvis man får dem, når man er 45 .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

MariaJ

Eva. skriver:

Skrev lige lidt mere til..jeg synes det er fint så længe naturen kan gøre kvinden gravid..

Jeg fik den sidste da jeg var 30 år og jeg føler mig nu her som 35 år for gammel eller måske bare færdig med at få børn...men det er nok ikke pga alderen for kunne jeg ændre noget, så havde jeg først fået efter de 30 år...

Så det jeg vil sige er nok bare at det kommer an på hvornår man selv mærker man er færdig med børn, mere end hvornår man er for gammel.

Jeg ville ikke gide flere børn, jeg vil nyde at jeg stadig er ung når mine børn er store, der skal da være bare lidt fordele ved at have fået børn tidligt..

Det er jo også noget helt andet, når man er begyndt tidligt. Jeg tror også jeg ville være klar til at puste lidt ud snart, hvis jeg havde haft små børn siden jeg var i starten af tyverne .

Omvendt har man jo slet ikke det behov, hvis man først har fået børn sent. Jeg ville synes det var dødsygt at sidde hjemme med en tom rede, og begynde at vente på børnebørnene om en 5-7 år. Min farmor blev bedstemor (til mig), da hun var 43. DET ville jeg slet ikke føle mig parat til. Det er jo lige om fem minutter .  

Anmeld

8. februar 2011

MariaJ

dorthemus skriver:

Det er vel op til den enkelte at vurdere...eller til naturen sætter en stopper for det.

Jeg er selv 39 år med et barn på 8 måneder og gad dæleme godt én mere

Hæ hæ. Kan huske at du for nogle måneder siden altid skrev i de her tråde at du ikke skulle have flere . Jeg kan saftsuseme godt forstå at du kunne have lyst til en til. Håber Prince Charming dukker op i dit liv snart.

Maria

Anmeld

8. februar 2011

MariaJ

celkt skriver:

jeg håber bare at min krop/psyke en dag kommer og siger at nu den ikke oooorke flere babyer...!!  For sådan som det er nu, tror jeg aldrig nogensinde jeg holder op med at være skruk... Jeg er mor til tre, hvoraf den yngste er knap 2 mnd, og jeg ville da gerne have et par stykker til..

Men så skal kroppen jo også lige kunne holde til det, syntes godt det var lidt hårdt i sidste rundte...

personligt tror jeg jeg vil stoppe omkring de 35... men lad os nu se, det kan jo være jeg mener noget andet når vi når forbi det tal.. hihi

Det kan jo være at dine børn kan begynde at levere nogle børnebørn på et tidspunkt til at tage det værste af skrukheden .

Anmeld

8. februar 2011

Aves.

MariaJ skriver:

Det er jo også noget helt andet, når man er begyndt tidligt. Jeg tror også jeg ville være klar til at puste lidt ud snart, hvis jeg havde haft små børn siden jeg var i starten af tyverne .

Omvendt har man jo slet ikke det behov, hvis man først har fået børn sent. Jeg ville synes det var dødsygt at sidde hjemme med en tom rede, og begynde at vente på børnebørnene om en 5-7 år. Min farmor blev bedstemor (til mig), da hun var 43. DET ville jeg slet ikke føle mig parat til. Det er jo lige om fem minutter .  

Lige præcis min pointe, kommer jo an på hvor meget af ens liv man har brugt på børn...det er snart 15 år siden jeg blev gravid med den ældste og jeg har stadig en lille en i børnehave 1½ år endnu, så jeg er mættet og har fået nok om 10 år..

Min mor blev mormor som 45 årig og min mormor som 35 årig..

Jeg skal bestemt ikke sidde og vente på børnebørn om 5-10 år, men jeg skal leve og nyde friheden...rejse en masse, udleve mine ambitioner og drømme som ikke er muligt nu med små børn, nyde manden i mit liv uden vi skal være afhængige af børn, møder på skoler, legeaftaler, fritidsinteresser og alt det andet der hører med...Jeg nyder mine unger nu og ved da godt at de ikke om 5 år kan klare sig helts elv, men der er altså en anden frihed med børn på 10, 13 og 19 år.. weeee..

Anmeld

8. februar 2011

Vial

Anonym skriver:

Hvornår er man for gammel til at få nr 2-3 el 4 barn ?

Syntes generelt kvinder bliver ældre og ældre , bare se på kronprinsessen og Betina Aller

Lige en nyttig info:

Der står i Se & Hør (betinas eget blad!), at hun har barnepige om natten til sine tvillinger, fordi (jeg citerer) Livet er da for kort til at lave ting, man ikke gider.

Så kunne jeg da blive mor som 65 årig.. hahaha.

Nu mere fit man er og passer på sin krop, nu ældre kan man vel være som mor. Plus det er et spørgsmål om gener. Nogle ser tudse gamle ud som 35 årige (og opfører sig sådan) andre er evige unge..

Jeg tænker, at jeg også gerne vil have et par mere. Det skulle være i slut 30'erne, så twinserne er selvhjulpende.

Anmeld

8. februar 2011

Vial

KaMa skriver:

Lige en nyttig info:

Der står i Se & Hør (betinas eget blad!), at hun har barnepige om natten til sine tvillinger, fordi (jeg citerer) Livet er da for kort til at lave ting, man ikke gider.

Nu mere fit man er og passer på sin krop, nu ældre kan man vel være som mor. Plus det er et spørgsmål om gener. Nogle ser tudse gamle ud som 35 årige (og opfører sig sådan) andre er evige unge..

Jeg tænker, at jeg også gerne vil have et par mere. Det skulle være i slut 30'erne, så twinserne er selvhjulpende.

FUUUCK, skrev "et par" mere. Er det mon et freudiansk slip??

Håber jeg ikke. Vil kun have EN næste gang! Punktum.

Anmeld

8. februar 2011

B&J

har tit tænkt 30år men jeg er overhovede ikke sikker er kun lige 24 i næste månede og jeg har det sådan bare barnet har trykke rammer en kærlig familie og en masse kærlighed og trykhed er man vel ikke for gammel

Anmeld

8. februar 2011

MariaJ

KaMa skriver:

Lige en nyttig info:

Jo, jeg tænker faktisk også at jeg er ekstra forpligtet til at passe godt mig selv, fordi vi har valgt at få barn sent. Det er selvfølgelig ingen garanti, men jeg synes man skal gøre hvad man selv kan, for at man ikke bliver gammel for tidligt, når man har små børn. 

Anmeld

8. februar 2011

MariaJ

KaMa skriver:

FUUUCK, skrev "et par" mere. Er det mon et freudiansk slip??

Håber jeg ikke. Vil kun have EN næste gang! Punktum.

Ha ha . Måske du er sådan en, der kun kan få tvillinger .

Min bror og hans kæreste fik tvillinger, da de skulle have nummer seks (som så blev nummer seks OG syv). Man ved aldrig hvad der venter en.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.