For gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

MariaJ

Eva. skriver:

Lige præcis min pointe, kommer jo an på hvor meget af ens liv man har brugt på børn...det er snart 15 år siden jeg blev gravid med den ældste og jeg har stadig en lille en i børnehave 1½ år endnu, så jeg er mættet og har fået nok om 10 år..

Min mor blev mormor som 45 årig og min mormor som 35 årig..

Jeg skal bestemt ikke sidde og vente på børnebørn om 5-10 år, men jeg skal leve og nyde friheden...rejse en masse, udleve mine ambitioner og drømme som ikke er muligt nu med små børn, nyde manden i mit liv uden vi skal være afhængige af børn, møder på skoler, legeaftaler, fritidsinteresser og alt det andet der hører med...Jeg nyder mine unger nu og ved da godt at de ikke om 5 år kan klare sig helts elv, men der er altså en anden frihed med børn på 10, 13 og 19 år.. weeee..

Nej, jeg forstår godt hvad du mener. Jeg mente heller ikke at man bare skulle sidde med hænderne i skødet, og vente på at blive bedstemor. Jeg er bare slet ikke parat til det der "nu er børnene fløjet fra reden" voksenliv, som mine forældre jo snart havde da de var i min alder. Men jeg kan sagtens forstå dig. Jeg ville sikkert have det på samme måde, hvis jeg havde haft børn i mange år. For mit vedkommende har jeg jo studeret, rejst, arbejdet og haft masser af tid til mig selv, kæresteforholdet, veninder og alle den slags ting i livet, så det gør ikke noget om det skal være lidt på stand by i nogle år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Cris

Det er afhængig, hvornår kvinden er klar til det... Det var en gang, hvor når man blev 50 år følte man sig lidt for gammel og livet var nærmest slut. I dag kan vi leve et sundt liv og være en smart glad mor på 50 år med små børn (jeg mener, at have nogle børn feks på 16, 13 og 10 eller noget lignende) Så det er bare en valg.

Anmeld

8. februar 2011

Aves.

MariaJ skriver:

Nej, jeg forstår godt hvad du mener. Jeg mente heller ikke at man bare skulle sidde med hænderne i skødet, og vente på at blive bedstemor. Jeg er bare slet ikke parat til det der "nu er børnene fløjet fra reden" voksenliv, som mine forældre jo snart havde da de var i min alder. Men jeg kan sagtens forstå dig. Jeg ville sikkert have det på samme måde, hvis jeg havde haft børn i mange år. For mit vedkommende har jeg jo studeret, rejst, arbejdet og haft masser af tid til mig selv, kæresteforholdet, veninder og alle den slags ting i livet, så det gør ikke noget om det skal være lidt på stand by i nogle år.

Netop...man behøver ikke kravle før man kan gå, men så må man jo kravle bagefter..

Anmeld

8. februar 2011

Rosa

KaMa skriver:

FUUUCK, skrev "et par" mere. Er det mon et freudiansk slip??

Håber jeg ikke. Vil kun have EN næste gang! Punktum.

Bordet fanger!!!! 

Anmeld

8. februar 2011

celkt

MariaJ skriver:

Ha ha . Måske du er sådan en, der kun kan få tvillinger .

Min bror og hans kæreste fik tvillinger, da de skulle have nummer seks (som så blev nummer seks OG syv). Man ved aldrig hvad der venter en.

altså, jeg tror min mand ville få mange grå hår, hvis der skulle vise sig at være både en nummer 4 og 5 derinde, når vi engang skal have den (formentligt) sidste... ;-)

ja, nu må man jo hellere passe på hvad man skriver, for man kan jo aldrig være helt sikker... hihi

Anmeld

8. februar 2011

dorthemus

MariaJ skriver:

Hæ hæ. Kan huske at du for nogle måneder siden altid skrev i de her tråde at du ikke skulle have flere . Jeg kan saftsuseme godt forstå at du kunne have lyst til en til. Håber Prince Charming dukker op i dit liv snart.

Maria

haha ja man skal passe på hvad man skriver 

Og tak, må se at komme op på hesten igen snart 

Anmeld

8. februar 2011

aarhusmor

Jeg er 40 nu og prøver stadig at få en mere. Hvis jeg sagtens kunne få børn ville jeg være stoppet nu. Men det kan jeg ikke og derfor fortsætter jeg i håbet. Jeg er kommet i begyndende overgangsalder nu og det begrænser jo yderligere muligheden. Er dybt ked af at det ikke lykkes at få en mere. Jeg stopper ikke før den rigtige overgangsalder går i gang. Men den kommer jo nok snart når det er begyndt

Anmeld

8. februar 2011

Kvindemin

Anonym skriver:

Hvornår er man for gammel til at få nr 2-3 el 4 barn ?

Syntes generelt kvinder bliver ældre og ældre , bare se på kronprinsessen og Betina Aller

Det har vi jo en masse forskellige holdninger til. Men MAX MAX MAX 32 vil jeg sige!!!
Og jeg er ikke 30 endnu, men vil ikke have flere end 2 børn.

Anmeld

8. februar 2011

Zafir

Jeg er jo tilhænger af at få sine børn så tidligt som muligt. Selvom vi bliver ældre og ældre, så skal man ikke vente, - hvis man har muligheden for at få sine børn.

Jeg syntes det er TIL GRIN, når pressen siger 'det unge par', omkring Kronprinsen og Mary...  Og mht Betinna Aller, så virker det som et af hendes 'projekter'... Hvilket jeg heller ikke syntes er fedt... mmm...

Jeg ved godt at der af forskellige grunde kan gå flere år, end man regner med, før man føder sine børn,  men jeg syntes ikke man skal vente, hvis man har muligheden for at få børn.

Anmeld

8. februar 2011

slettet_7530

dorthemus skriver:

Det er vel op til den enkelte at vurdere...eller til naturen sætter en stopper for det.

Jeg er selv 39 år med et barn på 8 måneder og gad dæleme godt én mere

hægter mig på her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.