For gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

MariaJ

dorthemus skriver:

haha ja man skal passe på hvad man skriver 

Og tak, må se at komme op på hesten igen snart 

Ja, man har et standpunkt, til man tager et nyt .

Maria (der arbejder på halv tid, trods maaange tråde herinde om at det kunne jeg i hvert fald aldrig finde på at gøre )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

MariaJ

Zafir skriver:

Jeg er jo tilhænger af at få sine børn så tidligt som muligt. Selvom vi bliver ældre og ældre, så skal man ikke vente, - hvis man har muligheden for at få sine børn.

Jeg syntes det er TIL GRIN, når pressen siger 'det unge par', omkring Kronprinsen og Mary...  Og mht Betinna Aller, så virker det som et af hendes 'projekter'... Hvilket jeg heller ikke syntes er fedt... mmm...

Jeg ved godt at der af forskellige grunde kan gå flere år, end man regner med, før man føder sine børn,  men jeg syntes ikke man skal vente, hvis man har muligheden for at få børn.

Helt enig i at det er noget fis at omtale folk på omkring de 40 som "det unge par", uanset om de lige har fået børn eller ej

Jeg læste i et engelsk dameblad, at nu gik man over til at kalde fok i 40-erne og 50-erne "middle youth" i stedet for "middle aged". The er simpelthen det værste vrøvl jeg længe har hørt. Hvorfor vil folk ikke være ved at de er voksne?

Min mand har en helt anden opfattelse af sin/vores alder inde i hovedet end jeg har, og omtaler os tit som "unge forældre". Det kan jeg slet ikke tage, for uanset hvordan man vender og drejer det, så er man altså ikke unge forældre, når man, som os, er midt i 30-erne. Han tror, jeg synes, der er noget negativt ved at være en gammel mor. Det synes jeg ikke der er, men jeg synes, der er noget negativt ved at omtale mig selv som ung forælder. Jeg synes det er længe siden jeg identificerede mig selv som ung på den måde.

Anmeld

9. februar 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Skrev lige lidt mere til..jeg synes det er fint så længe naturen kan gøre kvinden gravid..

Jeg fik den sidste da jeg var 30 år og jeg føler mig nu her som 35 år for gammel eller måske bare færdig med at få børn...men det er nok ikke pga alderen for kunne jeg ændre noget, så havde jeg først fået efter de 30 år...

Så det jeg vil sige er nok bare at det kommer an på hvornår man selv mærker man er færdig med børn, mere end hvornår man er for gammel.

Jeg ville ikke gide flere børn, jeg vil nyde at jeg stadig er ung når mine børn er store, der skal da være bare lidt fordele ved at have fået børn tidligt..

Kan godt være jeg er gal på den, men har du ikke skrevet på et tidspunkt at du godt kunne overveje et barn med din kæreste?

Anmeld

9. februar 2011

Aves.

Laulund87 skriver:

Kan godt være jeg er gal på den, men har du ikke skrevet på et tidspunkt at du godt kunne overveje et barn med din kæreste?

Jeg har så meget andet jeg hellere vil end et barn...så selvom det nok altid vil være sådan i mig at jeg ville have ønsket at jeg havde fået 5-6 unger, så er jeg for gammel nu...jeg har mødt manden jeg vil dele mit liv med, nu har vi 6 unger og jeg har ærligt bare lyst til at leve et liv med ham og nyde de få dage der er uden børn...så jeg er mættet af børn nu..

Anmeld

9. februar 2011

Corn

Jeg var 29 da jeg fik nr. tre og jeg synes, nu hvor jeg er blevet 30(i december) at jeg er aaaalt for ung til at sige, at jeg ikke skal have flere....

Min mormor blev "naturligt" gravid som 48-årig og det ligger til familien at være "i stand til" at få børn og have "normal" cyklus i den alder og op til omkring 55-60 år.

Men min egen grænse ligger nok omkring de 35, da jeg fik den første som 24-årig.

Veninder på 30 der ikke er startet endnu, kunne jeg sagtens forestille mig få børn indtil omkring de 40

Anmeld

9. februar 2011

Moar2011

Jeg synes ikke man som sådan kan sige for gammel, det er jo os til folk selv. men personlig synes jeg hvertfald helt bestemt at 40 år er vende punktet ..

men personlig er jeg selv sådan, at jeg gerne ville have mine børn inden jeg er 30år .. men alt kan jo ske osv,, og det er ikke for at støde nogen , slet ikk

Anmeld

9. februar 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Jeg har så meget andet jeg hellere vil end et barn...så selvom det nok altid vil være sådan i mig at jeg ville have ønsket at jeg havde fået 5-6 unger, så er jeg for gammel nu...jeg har mødt manden jeg vil dele mit liv med, nu har vi 6 unger og jeg har ærligt bare lyst til at leve et liv med ham og nyde de få dage der er uden børn...så jeg er mættet af børn nu..

Det lyder da også super fint

Jeg har aldrig forestillet mig at jeg skulle have mange børn..Har én datter, som har en sygdom, og jeg er bare glad for at have hende Hellere have én man har tid og overskud til, end at få flere som man ikke magter..

Anmeld

9. februar 2011

Lunae

Jeg synes det er ekstremt svært at sætte alder på! Personligt har jeg altid drømt om, at få mit første barn inden jeg blev 25! Det fik jeg camille blev født en måned inden min 24 års fødselsdag min personlige grænse er 40 år - når jeg bliver 40, så er der lukket! Men det kommer nok helt af sig selv, da jeg gerne vil have 2-4 år mellem hver og ikke regne med at jeg skal have 6 børn men nu må vi se!

Anmeld

9. februar 2011

Aves.

Laulund87 skriver:

Det lyder da også super fint

Jeg har aldrig forestillet mig at jeg skulle have mange børn..Har én datter, som har en sygdom, og jeg er bare glad for at have hende Hellere have én man har tid og overskud til, end at få flere som man ikke magter..

Præcis..og det kan jeg godt forstå...jeg ville nu godt have overskud til flere, men jeg vil gerne have et liv snart, eller med udsigt til et liv hvor jeg kan dyrke mig mig mig.. ej, men hvor jeg kan lave alt det jeg ikke gjorde i tyverne da jeg jo fik børn tidligt. Og så har jeg vidst også nok med at være alene med de tre her...så livet blev ikek som forventet, men så må man jo have nye drømme..

Anmeld

9. februar 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Præcis..og det kan jeg godt forstå...jeg ville nu godt have overskud til flere, men jeg vil gerne have et liv snart, eller med udsigt til et liv hvor jeg kan dyrke mig mig mig.. ej, men hvor jeg kan lave alt det jeg ikke gjorde i tyverne da jeg jo fik børn tidligt. Og så har jeg vidst også nok med at være alene med de tre her...så livet blev ikek som forventet, men så må man jo have nye drømme..

Uhh ja så kan man lige leve sin anden ungdom når man er i 40'erne Det vil jeg også glæde mig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.