For gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Hvornår er man for gammel til at få nr 2-3 el 4 barn ?

Syntes generelt kvinder bliver ældre og ældre , bare se på kronprinsessen og Betina Aller

I min verden er man for gammel til at få børn, når kroppen siger man er det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Ciss

Jeg skulle personlig ønske, at jeg var begyndt at få børn tidligere.... Men nu skulle jeg jo lige møde min mand først.

Den første fik jeg ved 33, den yngste ved 35. Det jeg mærker nu er, at jeg ikke ville orke endnu en ved f eks 37/38 - Og særlig meget senere tænker jeg ikke er aktuelt for mig. Jeg skulle gerne have haft en større familie, men man skal jo lige have overskud og opmærksomhed til de børn, man har.

Min mor fik mig, da hun var 36. Det betyder, at hun er i 70'erne i dag. Min ældste søsters børn er  + - 20 år nu, og jeg ser jo, at de har en helt anden kontakt med hende, end det mine børn kommer til at få. Og det er jeg meget ked af.

Jeg tror alligevel, jeg ville have haft problemer med at tage abort, om jeg skulle blive uplanlagt gravid ved f eks 42. Skulle det af en eller anden grund ske ved 52, tror jeg valget ville være et andet. Tænk dig at din mor er 70, når du bliver 18.....

Anmeld

8. februar 2011

Lillefe

Hmm.. altså vi vil gerne have en efternøgler.. og vi vil i forvejen gerne have 4-5 år normalt i mellem. Men da vi ikke har pladsen kan det jo være der går længere tid. Jeg vil bare nå det inden jeg er 40 så er jeg glad.. men allerhelst inden jeg er 37 ca.. så der ikke bliver alt for mange år i mellem

Anmeld

8. februar 2011

FruHolm <3

personligt vil jeg helst ikke have nogen efter jeg er fyldt 30, min mor var 40 da hun fik mig, det er ikk rart at have så gammel en mor når man er teenager, jeg er 20 år nu og har en mor på 60, en far på 61 og en farmor på 84 år, min mormor, morfar og farfar er døde, synes ikk mine børn skal miste sine bedsteforældre lige så tidligt som jeg gjorde.

min morfar døde 5 år før jeg blev født, min farfar døde da jeg var 13 og min mormor da jeg var 19

Anmeld

8. februar 2011

Pige2009

MoarHvidovre skriver:

Kronprinsessen er samme alder som mig og synes absolut ikke, at jeg er for gammel til, at få et barn til. Ikke fordi, at vi planlægger, at få nr. 3. Min personlige grænse er omkring de 40 år

Jeg har det lidt på samme måde, men jeg synes generelt, det er svært at trække en streg i sandet, hvad det angår

Anmeld

8. februar 2011

Sof

Jeg har ingen grænse for andre mennesker, den må de selv stille, men så længe kroppen kan, så er det jo op til hver enkelt at bestemme om de kan klare det og kan være god forældre.

For mit vedkommende så kommer den sidste inden jeg bliver 30. Ellers synes jeg der går for lang tid mellem den første og sidste. Jeg fik Silje da jeg var 19 og synes ikke der skal komme flere når hun først har ramt de 10-12 år

Anmeld

8. februar 2011

L.J.L

Jeg var ikke voksen nok før jeg blev 30, så vi fik vores dreng da jeg blev 31. Og jeg er bestemt ikke færdig med at få børn

Hvis jeg har en aldersgrænse vil jeg nok sige omkring 45 for mit eget vedkommende, eller så længe jeg føler mig ung af sind .

Min mor var selv 41 da hun fødte mig og min søster.

Anmeld

8. februar 2011

SiLiMiMa

hm... min personlige grænse VAR 35..... engang  indtil jeg blev skruk igen efter nr 3, som jeg fik med 34 år..... nr 4 fik jeg, da jeg var 37.....

jeg skal ikke ha flere børn nu, men hvis jeg skulle sætte en grænse for andre (høhø ), så må det nok blive 45 år. Nok mest fordi jeg tænker på, at risikoen for at miste sine forældre i en ung alder er større end hvis forældrene er unge...

heise

Anmeld

8. februar 2011

celkt

SussieThyssen skriver:

Hehe så meget som du ligner din oldemor, så skulle det ikke undre mig, at du bliver ved..indtil din ældste siger:
Mor nu stopper du...for mine børn skal ikke være ældre end dine!

hmmm... ja hvem mon det er der har sagt sådan... ;-)

EJ, så behøves emma og asbjørn da ikke skynde sig alt for mege tmed at få børn.... hihi

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

celkt skriver:

hmmm... ja hvem mon det er der har sagt sådan... ;-)

EJ, så behøves emma og asbjørn da ikke skynde sig alt for mege tmed at få børn.... hihi

Hehe...som Tummelumsen siger i Livsens ondskab:
"Det kan jo falde svært tilbage på en selv" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.