Krabben skriver:
Hej
Det er da en rigtig træls situation I står i.
Jeg har selv været kæreste med en soldat og levet i angst imens han var i Irak. Det var super hårdt... Men det gik, og tiden gik alligevel hurtigere end jeg havdre regnet med (heldigvis). Efterfølgende tog jeg selv ud at rejse i tre måneder og har ALDRIG fortrudt det. Jeg ved godt det ikke er det samme for vi havde ingen børn... Men vi havde begge nogle drømme vi ønskede at leve ud, og valgte at give hinanden plads. Vi er efterfølgende gået fra hinanden, men det havde intet at gøre med hans udsendelse eller min rejse...
Spørgsmålet er måske om din modstand imod hans ønske om udsendelse drejer sig om at du føler han vælger jer fra... Eller om det alene drejer sig om at han skal være væk i 6 måneder.
Hvis det handler om at blive valgt fra, er der jo heldigvis noget at arbejde med. Så vil jeg anbefale at I tager en lang snak, om hvordan I hver især har det med de valg I skal til at træffe, og forhåbentligt kommer du til at føle dig mere sikker på at han nok skal være der for dig og babyen uanset om han vælger udsendelse. Og måske kan I nå et kompromis der siger, ok tag afsted de seks måneder, men så må det også være nok. Derefter skal vi være en familie på fuld tid. Er han villig til den løsning? Og er du?
Er det mere en generel modstand imod at være fra hinanden i så lang tid, er det måske sværere at finde en løsning. For så handler det om jeres begges drømme, at du ikke vil leve i sådan en type parforhold, men ønsker en hverdag hvor man er fælles om alle de vigtige ting, og han gerne vil realisere sin drøm om at trække i trøjen for DK. Vælger du at bøje dig for hans ønske, er det jo ligeså meget at træde på din egen drøm, som det ville være at træde på hans ved at kræve han bliver hjemme.....
Uhh... Det er en svær afgørelse I skal træffe, jeg håber I alligevel finder en løsning I alle kan leve med. Ønsker jeg held og lykke med det.
Venligst
Krabben
Det handler om , at jeg føler han vælger mig fra og i den grad hans lille søn/datter. - og så kan jeg ikke undvære ham i 6mdr, for sådan en drøm. og kan slet ikke have at jeg sq få en hverdag om med en lille bebs alene, og samtidlig være positiv og ikke tænke på om der står en soldat udenfor min dør.
men alt det tænker han slet ikke på. han tror han er udødlig.
sidst vi diskuteret om det her, der spurgte jeg ham direkte om han så ku love det bare var den her ene gang han tog afsted. "nej, det kunne han ikke, blev and på så meget"
jeg er bang for at vi glider så meget fra hinanden, fordi vi stadig vil være ny bagte forældre, og det når han nærmest ikke at vænne sig til, før han rejser. så jeg er nervøs for han ikke kan kende mig,eller ville hans rolle, når han kommer hjem, og når vores forhold stadig væk er rigtig usikkert og teeneager agtig efter mit hovede, kan jeg ikke se styrken i at det vil holde.
jeg træder på min drøm ved at lade ham tag afsted, for så er det ikke bleven sådan som jeg håbede , med en skøn lille familie. - og er sikker på at det aldrig vil blive min tur til at udleve drømme, han ville sq ikke hver far på fuldtid mens jeg lever en drøm. det tror jeg ikke på.