Anonym skriver:
Jeg kunne godt lige bruge et par råd. hvorfor er det mænd ikk er som os damer? - hvorfor er min mand ligeglad med at skal være væk fra vores lille pus i 6mdr, hvordan kan et job/uddannelse være så vigtig ? - hvorfor ikk finde et andet job/uddannelse, som os gør mig glad, og så man kan være en rigtig familie. så vi undgår alle de konfligter og får det dejligt .
vi har snakket om det så mange gange, og jeg kan virkelig ikk affinde mig med hans valg, og hans agument er (det nu chancen er der, det nu den byder sig, har et helt liv med min barn bagefter) - er faktisk igen kommet dertil at så må vi gå hver tilsit, for så søger vi jo noget forskelligt. men det ville jeg bare være så ked af. men omvendt ved jeg os at han vælger os fra så. hvis ikk han både kan have os og hans job/uddannelse. - hvorfor han man ikke bare være det aller vigtigeste for ham, og så tag hans 2valg som han arbjede med før, det var han os glad for.
ved der er mange der nok ville sige, at det kan man ikke være bekendt at han skal vælge osvosv. - men har selv fået det samme valg.
Hej..
Jeg har en bror som også skal udsendes til jan/feb, og han har været det før.
De gange han har været udstatiorneret har han hart 2 lifes, som betyder at han kommer hjem 2*14 dage ca. -Ved godt at det ikke er meget han er hjemme på 6 måneder, men lidt har vel også betydning.
Og ang telefonsamtaler, så har de altså hele tiden adgang til en telefon. Og langt de fleste steder er der også internet/computer.. Hvis ikke en almindelig telefon, så har de satelit-telefon, som også fungere udemærket.
Af egne erfaringer er det da hårdt når ens nærmeste er væk så langtid, og oven i købet er i krig.
Men man bliver nødtil at acceptere at det er deres valg, og støtte dem så godt som muligt.
Og hvis ikke du kan leve med det nu, hvor han "bare" er på øvelse, så er det måske ikke det forhold du skal bruge mere energi på.
Men det skal ikke være en undskyldning at du kun kan snakke med ham én gang om ugen, for der er altså mulighed for mere end det.
Håber at du kommer godt ud af det, på den ene eller den anden måde.
Mvh Heidi