Gode råd søges (Kæresten)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

sarahb

Anonym skriver:

det kan ikk passe at han ikke kan gør mig lykkelig, på den måde hvor der så er plads til begge dele. det skal ikke kun være mig der rygger mig, det må han også.

Det er hans karriere ... Det er en ting han vil i 6 mdr... Det synes jeg bestemt der skal være plads til...
Men det er jo kun noget i kan finde ud af sammen, jeg ville bare gøre det for min mand og så håbe at han en dag gengælder det i stor stil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Gittemor09

Anonym skriver:

Og lige nu er han på øvelse fra igår til på fredag, og hvergang han er afsted går det op, for mig at jeg ikke kan det her med at man ikke har ham hjemme i en ugen af gangen og snart 6mdr, og man slet ikk ved om han kommer hjem igen. og kan slet ikk have tanken at vi bare kan være os selv, mens han lever sin drøm som er mellem liv og dø.

NEJ, kan ikke få ham til at blive hjemme, har igen fået den besked, at han tager sin uddannelse, så må jeg accepeter det eller ej.  det fortæller bare mig at vi ikk er vigtig nok til at han ville droppe den uddannelse.

på mit lyder det lidt som om at du allerede har besluttet dig for at gå fra ham, når han tager afsted....!!

hvorfor så ikke bare gøre det med det samme?? og du måtte jo have haft en ide om at denne uddannelse og jobvej er hans passion....

så skulle du måske ikke have fundet sammen med ham til at starte med.. mange kvinder kan ikke sætte sig ind i hvor meget det betyder for mænd at tjene sit land... og derfor prøver de at forklare os det, men mange gange uden held..

selvfølgelig er det ikke fedt... men måske skulle i også bare have set tiden an, og ventet med den lille til hans uddannelse evt. var forbi...

dette indlæg er ikke for at overfalde dig.. men det lyder bare lidt som om at det skal gøres på din måde, og at han ikke må fuldføre sin drøm..!!

Anmeld

15. december 2010

Disa

Anonym skriver:

okey, men jeg ville også at han brænder for mig og den lille og det gør han langt fra. og om jeg er alene nu eller for altid uden ham, ser jeg ikke noget forskel på. og det er ham selv der sir enten eller og at der ikke er noget at snakke om, jamen så må jeg jo gå til den side, hvor jeg ikk kan være med til det.

Hvis han ikke brændte for dig og barnet, så var i aldrig kommet så langt som i er nu.

Hvis min kæreste ikke kunne give mig plads til at bruge tid på det jeg godt kan lide, så ville jeg ikke være sammen med ham, og han ville bestemt ikke være sammen med mig hvis jeg sagde at han ikke måtte være sammen med sine venner eller bruge tid på sin elskede bil. Jeg går ikke op i biler, men det er det han elsker og det får ham til at slappe af. Det ville ikke være fair at spærre ham inde , sige at han skulle bruge tid på mig i stedet for bilen, han har meget mere overskud til mig når han har været ude i værkstedet et par timer.

Anmeld

15. december 2010

Dorthe1986

Vidste du at det var den vej han ville gå da i begyndte sammen?

Jeg havde engang en kæreste, der var imod alle de drømme jeg havde. På det tidspunkt drømte jeg om at læse til læge og ønskede at vlre med i Læger Uden Grænser. Det ville han ikke være med til (det var blot en drøm). Jeg fortalte ham også en dag, at hvis jeg blev læge ville det måske være nødvendigt at flytte til en anden by for at jeg kunne få job. Det ville han heller ikke være med til - så måtte jeg komme hjem på weekend... Dette ville han også byde mig hvis vi havde haft børn sammen. Hver gang der var noget, små eller store ting, jeg drømte om satte han altid en stopper for det, eller ødelagde min glæde.

Og jeg vil bare sige, at selvom du føler det er egoistisk at det er den vej han gerne vil gå, jamen så må du et eller andet sted give plads. Der er ikke noget værre end at blive bremset i ens drømme.... Hvis han blev hjemme fordi du krævede det, jamen så ville du få en ulykkelig bitter mand, resten af jeres forhold.

Måske du kunne sige til ham, okay tag afsted, men så må du også give plads til mig en dag. Noget for noget... Man kan ikke forlange at alle vil som man selv vil....

Giv plads, selvom du synes det er unfair... Det kunne jo være at når han kom hjem igen, havde han et helt nyt overskud til dig og baby

Anmeld

15. december 2010

LittleStarsMadeByUs <3

Jeg er selv gift med en mand der lever og ånder for Forsvaret, og livets følger dertil, at han kan og vil go skal blive udsendt i 3 -6 mdr.

Her tager vi det som en udfordring, han får en livs rejse, og det er det han brænder for, og jeg får en masse kvalitetstid med vores datter. Hun savner da sin far, det er da klart, men de ses over nettet og snakker i tlf sammen. Jeg kan godt se jeres er en lille baby, og det er meget følsomt når du lige har født osv. Jeg er IKKE ufølsom, men giv dog manden noget plads.

Han skal udleve sin drøm, som du skal med din, det handler om at respektere og elske hianden, og at du ikke får udlevet din drøm, det kan du kun takke dig selv for.

Jeg gjorde også noget meget utraditionelt, men ved du hvad, min mand støttede mig sku hele vejen igennem og sagde THUMPS UP, det er grunden til jeg har den stilling jeg har idag, at han støttede mig i min drøm.

Jeg håber i finder ud af det, men hvis i ikke lader hinanden udleve jeres drømme om fx arbejde og giver hinanden plads, så dør forholdet stille, fordi man er sur og træt og irriteret på den anden hele tiden.

Anmeld

15. december 2010

Shibby

Din kæreste har allerede taget sin beslutning. I er hans 2 priotet og hvor ringe er det lige. Drop ham. Lad ham gøre hvad han har lyst til og find en mand der vælger dig og dit barn som nr 1..! Held og lykke med kærligheden

Anmeld

15. december 2010

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

på mit lyder det lidt som om at du allerede har besluttet dig for at gå fra ham, når han tager afsted....!!

hvorfor så ikke bare gøre det med det samme?? og du måtte jo have haft en ide om at denne uddannelse og jobvej er hans passion....

så skulle du måske ikke have fundet sammen med ham til at starte med.. mange kvinder kan ikke sætte sig ind i hvor meget det betyder for mænd at tjene sit land... og derfor prøver de at forklare os det, men mange gange uden held..

selvfølgelig er det ikke fedt... men måske skulle i også bare have set tiden an, og ventet med den lille til hans uddannelse evt. var forbi...

dette indlæg er ikke for at overfalde dig.. men det lyder bare lidt som om at det skal gøres på din måde, og at han ikke må fuldføre sin drøm..!!

Jeg vidste ikke at han var så vild efter den uddannelse,

nej jeg skulle nok ikke have fundet sammen med ham til at starte på, men vi var 2 om at ville have hinanden, og havde lagt ud jeg havde utrolig svært ved hans vlag, så det var han os klar over.

det eneste han har sagt til mig, er at komme ned og skyde og tjene pengene, kan skam ikke se en pind i at han gør det for at tjene hans land. :s

Anmeld

15. december 2010

LittleStarsMadeByUs <3

Shibby skriver:

Din kæreste har allerede taget sin beslutning. I er hans 2 priotet og hvor ringe er det lige. Drop ham. Lad ham gøre hvad han har lyst til og find en mand der vælger dig og dit barn som nr 1..! Held og lykke med kærligheden

Jeg synes faktisk ikke man bare kan stille det sådan op, ja, hans drøm er at komme i krig, men jeg synes ikke det har noget at gøre med at de er hans anden priotet. Nogle jobs, kan man ikke sige sig fra en udstationering, medmindre man skriver sin egen fyreseddel.

De var nok aldrig kommet så langt til at skulle have et barn sammen, medmindre de elsker hianden, go hvis jeg barn har været planlagt har i sikkert også vidst ca. du du blev gravid han skulle afsted, nomalt, og læs normalt, fåe man en varsling på 6 mdr, inden man begynder de indledende øvelser, som din kæreste er igang med.

Anmeld

15. december 2010

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal blive boen og leve sammen med ham, når vi ønsker hver for drøm af livet.

har snart brugt 2½månede på at fortælle jeg ville være hans 1priotet, men intet ændre sig.

og hvergang han tager på øvelse, har vi baladen, og han forstår ikk hvor ked han gør mig, han tror bare jeg ville skændes.

Tak for dit råd.

Anmeld

15. december 2010

Shibby

Hendes kæreste har sat det sådan op så hvor ligger fejlen

Ts,-Du ved hvad du vil.

Man skal ville det samme ellers knækker det sgu før eller senere.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.