Gode råd søges (Kæresten)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

Disa

Anonym skriver:

der kan jo næsten ikke findes en løsning på sådan en ting her, han står fast og jeg står fast. :s

Giv ham de 6 måneder og tag den derfra. Jeg er 100 på at du får en glad kæreste hjem igen. Giv ham noget så giver han også dig noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Anonym trådstarter

Skytten0111 skriver:

Hej..

Jeg har en bror som også skal udsendes til jan/feb, og han har været det før.

De gange han har været udstatiorneret har han hart 2 lifes, som betyder at han kommer hjem 2*14 dage ca. -Ved godt at det ikke er meget han er hjemme på 6 måneder, men lidt har vel også betydning.

Og ang telefonsamtaler, så har de altså hele tiden adgang til en telefon. Og langt de fleste steder er der også internet/computer.. Hvis ikke en almindelig telefon, så har de satelit-telefon, som også fungere udemærket.

Af egne erfaringer er det da hårdt når ens nærmeste er væk så langtid, og oven i købet er i krig.

Men man bliver nødtil at acceptere at det er deres valg, og støtte dem så godt som muligt.

Og hvis ikke du kan leve med det nu, hvor han "bare" er på øvelse, så er det måske ikke det forhold du skal bruge mere energi på.

Men det skal ikke være en undskyldning at du kun kan snakke med ham én gang om ugen, for der er altså mulighed for mere end det.

Håber at du kommer godt ud af det, på den ene eller den anden måde.

Mvh Heidi

jeg har bare fået afvide at det er en gang om ugen, så det er skam ingen undskyldning.

nej jeg kan ikke leve med at han er på øvelse nu i 4dage, jeg er bare et helt andet slags menneske, og sådan har jeg altid været, og det er der ikke været noget problem i før.

nej, du har nok ret, det er nok ikke det forhold jeg skal være i, men man har jo lov at håbe og kæmpe for det.

Anmeld

15. december 2010

Skytten0111

Og han kan ikke være ansat hos forsvaret, hvis han ikke på noget tidspunkt vil udsendes.

Men han kan godt takke nej til en mission, men der kommer bare en anden på et tidspunkt (måske til et værre sted end første tilbud)- og før eller siden skal han afsted. -Hvis det er i forsvaret han vil arbejde.

Øvelser hører i øvrigt med til en udstatiornering (de skal jo trænes op)

Anmeld

15. december 2010

Anonym trådstarter

Disa skriver:

Giv ham de 6 måneder og tag den derfra. Jeg er 100 på at du får en glad kæreste hjem igen. Giv ham noget så giver han også dig noget.

okey, jeg er måske bare meget negativ om det, men hvis han ingen gang nu , kan vise at jeg er vigtig for ham, hvorfor sq han så gøre det når han kommer hjem. - han kan ingen gang sige at det kun er den ene gang han tager afsted.

Anmeld

15. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

Jeg kunne godt lige bruge et par råd. hvorfor er det mænd ikk er som os damer? - hvorfor er min mand ligeglad med at skal være væk fra vores lille pus i 6mdr, hvordan kan et job/uddannelse være så vigtig ? - hvorfor ikk finde et andet job/uddannelse, som os gør mig glad, og så man kan være en rigtig familie. så vi undgår alle de konfligter og får det dejligt . 

vi har snakket om det så mange gange, og jeg kan virkelig ikk affinde mig med hans valg, og hans agument er (det nu chancen er der, det nu den byder sig, har et helt liv med min barn bagefter) - er faktisk igen kommet dertil at så må vi gå hver tilsit, for så søger vi jo noget forskelligt. men det ville jeg bare være så ked af. men omvendt ved jeg os at han vælger os fra så. hvis ikk han både kan have os og hans job/uddannelse. - hvorfor han man ikke bare være det aller vigtigeste for ham, og så tag hans 2valg som han arbjede med før, det var han os glad for.

ved der er mange der nok ville sige, at det kan man ikke være bekendt at han skal vælge osvosv. - men har selv fået det samme valg.

Og går du fra ham så er det helt sikkert han vil se sit barn meget meget mindre end han vil gøre fra om et halvt år og frem.

Er det noget nyt han har fundet på med det job, erd er mulighed for du kan tage med, kommer han hjem på ferie...?

Anmeld

15. december 2010

Anonym trådstarter

Skytten0111 skriver:

Og han kan ikke være ansat hos forsvaret, hvis han ikke på noget tidspunkt vil udsendes.

Men han kan godt takke nej til en mission, men der kommer bare en anden på et tidspunkt (måske til et værre sted end første tilbud)- og før eller siden skal han afsted. -Hvis det er i forsvaret han vil arbejde.

Øvelser hører i øvrigt med til en udstatiornering (de skal jo trænes op)

Kan ikke helt se hvad der er øvelse i at stoppe sprit billister.

Anmeld

15. december 2010

Loa

Forstår slet ikke hvorfor du søger råd herinde, du har jo truffet din beslutning, og nægter at rokke på den.

Jeg syntes dog det er mega råddent gjort at insisterer på at manden skal droppe sin drømme karriere, som det jo så tydeligt må være siden han er så opsat på at komme afsted.... Og at sætte det op mod hinanden, at i så ikke er hans 1 prioritet, det er alt for sort/hvidt og sådan ved jeg at de ikke ser på det.... Mangler ligesom bare nogle fakta såsom, hvor længe har i været sammen, og hvor længe har han haft denne karriere....? Jeg har lidt svært ved at tro det bare er en fiks idé fra hans side at han vil ud og tjene hans land, ergo må du jo have vist fra start af at det var det han ville.....

Hvorfor så vælge at få et barn nu? I håb om det kunne få ham til at blive hjemme....?

Jeg tror ikke i to er de rigtige fra hinanden, du vil have en med et alm. 8-16 job, så du kan få ham hver dag og for dig selv, og så er du sådan set ligeglad med om det er hans drømmejob han har.....

Tror i begge kan finde en der passer bedre til jer, og kan give jer det i søger......

Anmeld

15. december 2010

Anonym trådstarter

Jildes skriver:

Og går du fra ham så er det helt sikkert han vil se sit barn meget meget mindre end han vil gøre fra om et halvt år og frem.

Er det noget nyt han har fundet på med det job, erd er mulighed for du kan tage med, kommer han hjem på ferie...?

Han skal i krig. så kan desværre ikke tag med ham.

Anmeld

15. december 2010

Disa

Anonym skriver:

okey, jeg er måske bare meget negativ om det, men hvis han ingen gang nu , kan vise at jeg er vigtig for ham, hvorfor sq han så gøre det når han kommer hjem. - han kan ingen gang sige at det kun er den ene gang han tager afsted.

Fordi du gav ham plads og lov til noget han godt kan lide.

Men jeg kan godt forstå dig, jeg ville selv gå til at frygt for at der skete ham noget når han tog afsted og at mit barn ikke havde sin far. Men derfor skulle han stadig have lov til at udleve sin drøm, og jeg ville støtte ham 100 %.

Anmeld

15. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

Han skal i krig. så kan desværre ikke tag med ham.

Men så kommer han vel hjem på orlov?

Og har han ikke været prof. soldat da du mødte ham...du vidste vel dette var med i livet med ham,.....er man soldat så er det jo det man skal og det er jo bare et halvt år og med orlov.

Men nok en god idé at gifte jer inden han tager afsted hvis ikke I er det-....et hålvt år går stærkt og nu om stunder findes der jo mange muligheder for at holde kontakten.

Jeg ville ikke holde på min mand,  hans drømme er en del af ham og hvis du står i vejen, hvilken man har du så tilbage...hvis du dropper ham så har dit barn ikke meget far resten af livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.