Ja jeg forstår godt at du bliver chokkeret over at han slet ikke tænker at I skal være to om den lille. Og jeg ville nok også være skuffet, da man i min verden er to forældre tilstede det meste af tiden - havde det været dig som ville forlade dit barn 3 måneder gammel ville der jo ingen forståelse være nogen steder fra.
Men nu står manden jo altså med en anden opfattelse og du elsker ham stadig, so what to do?
Så vidt jeg kan læse er dit store problem ikke hans valg af uddannelse/job, men mere at han får dig til at føle dig ligegyldig og som nul og niks. Jeg tror godt man kan leve med at ens mand er udstationeret i længere perioder, hvis man føler sig højt elsket og savnet, når han er væk. Det bliver du jo nød til at tale med ham om - mærke efter og finde ud af, hvordan han kan gøre dig tryg og fortælle ham det. Hvordan kan han deltage ekstra aktivt i jeres barns liv senere hen, det ville jeg også tale med ham om.
Min far blev tvunget i værnepligt, da jeg var lille - og det overlevede mine forældre som familie. Du må alliere dig med hans og din egen mor og finde ud af hvordan du får bedst støtte, mens han er på farten. Inddrag ham i dine overvejeser og få han til at komme med løsningsforslag. I må lave aftaler om at skype regelmæssigt og i det hele taget må han vise at du er på hans rader hele tiden. ( Når jeg eller min mand er udenlands med arbejdet falder vi i søvn med skype på nogle nætter) man må finde sine egne ritualer, så man føler sig elsket.
Nå, lidt langt og rodet - men håber du kan bruge nogle af rådene:-)
Og husk så på, at følelserne kan hoppe op og ned i øjeblikket, så giv altid dine overvejelser nogle dage:-)
KH
Årrh dejligt endelig en der ikk kun sir at jeg er fej osv osv. ja, jeg tror du har helt ret, for ligeså snart han er på øvelse, så blir han en hel andet person, og hvis jeg feks skriver at jeg ikk føler han er træt af at skal undvære mig, blir han stædig og slet ikk kontakter mig. har sagt mange gange, hvad han skal gøre for at jeg føler mig tryg og elsket, men det glemmer han ligeså snart han er på farten med Mili/gutterne derinde. der går flere timer uden han skriver, ingen gang at ringe kan han, det skal jeg be ham om.
årrh der ligger bare så mange ting i alt det her, som i slet ikk kender til. men når man føler man ikk, laver andet end blive svigtet og overhørt, jamen så mister man sq modet, og sagde til ham så sent som for 14dage siden, at jeg snart har mistet modet hvis ikk han gør noget , ved de ting jeg ikke er tilfreds med. (og jeg selv arbejder med tingene) ..
som jeg skrev tidligere, så jeg bang for han aldrig vænner sig til faderen rollen når han kommer hjem, så skal han jo 10.000 abdre ting, besøge alle gutterne og fortælle hvor fedt det var dernede.
jeg/vi ville jo aldrig være det han står op for. forstå mig ret, han kan ingen gang accepeter at mit humør kan gå op og ned, han brokker sig og brokker sig. :s