Hvis nu man ikke har lyst til at amme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

Valle81

lotchen skriver:

Sidder lige her og tænker...

På et tidspunkt skal Oliver gerne blive storebror og det glæder jeg mig til! Iiiiih, at være gravid igen med stor fin mave; forventningens glæde; at få sådan en lille lækker sag, der ligger og knirker, ahrmen altså... (Og lagde I lige mærke til, at jeg let og elegant sprang over fødslen, hi hi).

Men så kommer det med amningen. Det kørte slet ikke med Oliver, de der skide suttebrikker tror jeg hæmmede produktionen rigtig meget, han suttede ikke ordentligt, blev ikke ordentligt mæt og jeg var helt generelt bare ikke særlig vild med det. Var ikke vild med tanken om at amme inden jeg føste og blev desværre kun bekræftet i at det ikke er noget for mig.

Så tror at jeg næste gang vil satse på at udfase amningen stille og roligt efter 1-2 mdr. Det gav en rolig og god barsel med Oliver.

Kunne godt tænke mig at vide, hvad jeres holdning til amning er?
SKAL mor død og pine amme fordi det er godt for barnet eller er det i jeres øjne OK at sige fra?

Ikke at jeg vil amme fordi I synes jeg ellers er en dum en, blev bare lige nysgerrig. Da jeg var gravid og ytrede mine følelser omkring amning, var der godt nok mange, der nærmest syntes det var misrøgt af barnet....

Kære søde dig:0)

Jeg fødte i 2004 min skønne datter Asta, jeg ammede hende i lidt over 3 mdr så vidt jeg husker og det var 3 mdr i helvede - konstante smertefulde åbne sår - smeretefulde brystspændninger - bryster der løb og løb med mælk - sår i overflod og jeg kunne blive ved.

Jeg følte et kæmpe press til at fortsætte og amme var noget MAN SKULLE - men en dag gjorde det så ondt at jeg var ved at tabe Asta og så sagde jeg slut - og det var slut fra den dag.

I marts 2010 fik jeg Anton og tænkte jeg giver det en chanche, jeg startede op, men kunne med det samme mærke ( efter en uge ca) at det ville blive nøjagtig det samme igen og det ville jeg ike byde mit barn. Så jeg tog på sygehuset og fik ammestoppiller og han flaske og jeg har ALDRIG fortrudt. Det gav ro og fred til alle:0)

Nu venter jeg mit 3. barn og har sagt og det er skrevet i min journal at jeg IKKE ØNSKER AT amme. Så jeg får ammestop piller med det samme. Jeg er ikke i tvivl - det er ikke for mig:0)

Man skal død og pine ikke amme - det er noget pjat. Hvis det virker for en og man synes det er fantastisk så er det skønt - men det virker ikke for alle og flasken er et skønt alternativ som altså overhovedet ikke er lige så bøvlet som folk gør det til:0)

I mædregruppen er der nogle der siger at åhh det må være så "besværligt" hvor jeg siger - nej han får sin flaske det er det - i skal tit amme 2-3 gange før jeres er måtte på en vågen tid og inden dee skal ude og sove og så viderere - i har "patterne fremme hele tiden" jeg skal lave en flaske og slut prut:0) Og så griner vi lidt af det - og jeg siger også - jeg slipper for at sidde og sigeaf han bed mig, når tænderne er kommet:0)

Jeg ville selv have ønsket at amning bare fungerede fir mig - jeg synes det er en smuk ting og ville enormt gerne - men måtte vælge hvilken mor jeg ville være - hysterisk amende eller rolig flaskende:0)

En mor sidder lngt fra i brysterne - så mærk efter og vælg lige det du ønsker for dig og dit barn og resten af familien:0)

Knus

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Mi

I.E.K. skriver:

Med alt den man spiser idag af homonforstyrrende stoffer, E-stoffer og lignende, så må man spørge sig selv om ikke det også går i modermælken

Hvilke tal og undersøgelse refererer du til? Faktisk anbefaler ekspert i modermælksforurening Allan Astrup Jensen, at man stopper efter 4 mdr. Han har trods alt en national indsigt, i stedet for EU's "all over" anbefalinger.

I Danmark kan man med god samvittighed tage et valg, netop fordi vi har så gode alternativer.  

Med alt det homonforstyrrende, E stoffer og lign man ikke kan undgå at indtage i dag, så må man spørge sig selv om ikke også noget af det går i modermælken.

Anmeld

22. november 2010

Valle81

MarianneSonne skriver:

Ja der er virkelig nogle som er amme-fanatikere. Jeg har heller aldrig følt at jeg glip af nærhed. Tværtimod, så syntes jeg at jeg havde god øjenkontakt med mine piger når jeg gav dem flaske, og min mand bakkede vældig op om flasken, for han ville jo også gerne være med. Man skal vælge det som man har det godt med, men har hørt om flere som har kæmpet for amning i flere måneder, med gråd og smerter og sultne utilfredse børn. Det er bare ikke det værd syntes jeg, hverken for mor, baby eller øvrige familie.

¨

Meget enig - at æmpe så maaaaaaaaange måneder måske for at de så skal være TOP NICE i måske to måneder - det kan altså også blive for meget af det gode:0)

Anmeld

22. november 2010

LinLin

Mumto3 skriver:

Det bedste ved at amme (ud over det er super nemt at 'tilberede' maden) , er at man kan have sine børn for sig selv! Man kan til hver en tid sige: Jeg tror hun er sulten nu, og så tage barnet ud af armene på 'hvem det nu er' der står med barnet i armene, og man kan få det tilbage. Det har jeg brugt RIGTIG meget!!!

Det kan man da også med et flaskebarn!?!?

Anmeld

22. november 2010

quar20

lotchen skriver:

Det var da en god SP

Jeg måtte virkelig markere mig til sidst overfor min SP og sige, at det var altså vores barn og vores valg.

Ja hun var super dejlig..!!

Men jeg hylede også vildt fordi jeg bare Så gerne ville amme..!! Følte virkelig det var et nederlag for mig at der ikke var nok efter 3 små uger..!!

Det er bare Så irriterende når man skal mande sig op, og forklarer at det altså er ens eget valg..!!

Anmeld

22. november 2010

LinLin

første gang ammede jeg til han var 6 mdr - på trods af sår, revner osv i 7 UGER!!!

Anden gang: fik igen sår og revner (har haft to gange "supersugere"!) og valgte at stoppe efter 3 uger: var igang med svampekur og havde pumpet ud for at skåne mine brystvorter, men det resulterer jo desværre i at mælkeproduktionen nedsættes og jeg kunne bare slet ikke overskue at skulle starte forfra og "ligge og hvile og amme og ikke lave andet" (som shp sagde var nedvendigt for at det kom op at køre igen) - specielt ikke når der også er en storebror at tage hensyn til! - det støttede min shp 100%! - hun syntes det lød som den helt rigtige beslutning for vores familie.

Så Adam er på flaske (og han ser ud til at overleve det ) - glad, frisk dreng!

Anmeld

22. november 2010

Valle81

Det bedste ved at amme (ud over det er super nemt at 'tilberede' maden) , er at man kan have sine børn for sig selv! Man kan til hver en tid sige: Jeg tror hun er sulten nu, og så tage barnet ud af armene på 'hvem det nu er' der står med barnet i armene, og man kan få det tilbage. Det har jeg brugt RIGTIG meget!!!

Hm, det har jeg da også gjort med mine børn - er de sultne så lader jeg dem da ikke bare blive ved dem der sidder med dem. Altså det er sku da mit barn og jeg bestemmer da suverænt hvornår jeg vil have det dem hos mig. Og er de sultne så er det da over til mig, flaske eller ej. Og jeg giver dem mad - flaske eller ej.

Ej det var  - sorry - virkelig en underlig ting at skrive.

Tror ikke helt jeg har fattet din pointe med det i hvert fald:0)

Anmeld

22. november 2010

Skouboe

Begge mine børn er ret hurtigt endt som flaskebørn - den store efter 14 dage og den lille efter 2 måneder, og skal jeg have nummer 3 engang, bliver det nok direkte på flasken, så jeg tager en ammestop pille på hospitalet.

Jeg har et par kommentarer her:

En overlæge på Riget fortalte mig at den officielle anbefaling i DK nu hedder amning i 4 måneder, og grunden til at de lige har ændret den fra 6 til 4 er netop at at mælken bliver "forurenet" af det skidt moderen har i kroppen. Da kroppen bruger fedt depoterne til at producere mælk, er det ikke kun det skidt moderen har indtaget i graviditeten, men hele livet, der kommer i mælken. Rigtigt mange skadelige stoffer er ophobet i fedtvævet.

De anti-stoffer, der er i mælken findes primært i rå-mælk og barnet har fået alt hvad det kan få i løbet af 1-2 uger. Det er kun hvis moderen efterfølgende udvikler en infektion at barnet får nogle "ekstra" antistoffer mod denne specifikke infektion.

MME er sammensat så det indeholder præcist det dit barn har brug for, fuldstændigt ligesom modersmælk. Det er kun ved kraftig fødevareallergi at amning gør en forskel. Dog er energiniveauet i MME højere end i modersmælk, for at kompensere for at der ikke er lige meget energi i alle mødres mælk - man vil være sikker på at alle børn bliver mætte.

Der er dog et højere indhold af mælkesukker i modersmælk, hvilket virker mildt afførende, så dels pga. dette og dels pga. den lavere energimængde i modersmælk er det sjældent at ammebørn bliver forstoppede.

Anmeld

22. november 2010

Mum33

MarianneSonne skriver:

Med alt det homonforstyrrende, E stoffer og lign man ikke kan undgå at indtage i dag, så må man spørge sig selv om ikke også noget af det går i modermælken.

Ja. Tror også det er derfor de anbefaler at stoppe efter de 4. mdr. Lidt skræmmende, men logisk nok at vores livsstil "går i mælken".

Anmeld

22. november 2010

Laulund87

Skouboe skriver:

Begge mine børn er ret hurtigt endt som flaskebørn - den store efter 14 dage og den lille efter 2 måneder, og skal jeg have nummer 3 engang, bliver det nok direkte på flasken, så jeg tager en ammestop pille på hospitalet.

Jeg har et par kommentarer her:

En overlæge på Riget fortalte mig at den officielle anbefaling i DK nu hedder amning i 4 måneder, og grunden til at de lige har ændret den fra 6 til 4 er netop at at mælken bliver "forurenet" af det skidt moderen har i kroppen. Da kroppen bruger fedt depoterne til at producere mælk, er det ikke kun det skidt moderen har indtaget i graviditeten, men hele livet, der kommer i mælken. Rigtigt mange skadelige stoffer er ophobet i fedtvævet.

De anti-stoffer, der er i mælken findes primært i rå-mælk og barnet har fået alt hvad det kan få i løbet af 1-2 uger. Det er kun hvis moderen efterfølgende udvikler en infektion at barnet får nogle "ekstra" antistoffer mod denne specifikke infektion.

MME er sammensat så det indeholder præcist det dit barn har brug for, fuldstændigt ligesom modersmælk. Det er kun ved kraftig fødevareallergi at amning gør en forskel. Dog er energiniveauet i MME højere end i modersmælk, for at kompensere for at der ikke er lige meget energi i alle mødres mælk - man vil være sikker på at alle børn bliver mætte.

Der er dog et højere indhold af mælkesukker i modersmælk, hvilket virker mildt afførende, så dels pga. dette og dels pga. den lavere energimængde i modersmælk er det sjældent at ammebørn bliver forstoppede.

Du kommer altid med de der skønne facts!

Det elsker jeg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.