Hvis nu man ikke har lyst til at amme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

klmf

Noneother skriver:

Nu var det heller ikke dig, men mere generelt jeg mente med bekvemmelighed.
Jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at følge dig her, men nu har jeg osse altid set amning som det mest naturlige i verden.

Okay, jeg fik bare læst det som en reference til mit indlæg

Det er egentlig også lidt svært at forklare, men for mig er det en følelse af sådan fysisk ubehag, jeg bryder mig slet ikke om det og det føles netop slet ikke naturligt for mig. Det gælder kun mig selv, synes det ser rigtig hyggeligt og rart ud når andre gør det, jeg kan bare ikke ret godt have det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

CarinaSB

Jeg ville ikk amme .. Kunne ikk lide at amme ... Jeg havde det virkelig ubageligt ved at amme .. Jeg rystede over hele kroppen så snart han skulle ligges til .. Men sygeplejeskerne blev ved med at sige at jeg skulle ligge ham til .. Selvom at jeg sagde at jeg ikk brød mig om det .. Så da Noah var 10 dage gamml gav jeg ham flaske .. 

Anmeld

21. november 2010

Low

lotchen skriver:

Sidder lige her og tænker...

På et tidspunkt skal Oliver gerne blive storebror og det glæder jeg mig til! Iiiiih, at være gravid igen med stor fin mave; forventningens glæde; at få sådan en lille lækker sag, der ligger og knirker, ahrmen altså... (Og lagde I lige mærke til, at jeg let og elegant sprang over fødslen, hi hi).

Men så kommer det med amningen. Det kørte slet ikke med Oliver, de der skide suttebrikker tror jeg hæmmede produktionen rigtig meget, han suttede ikke ordentligt, blev ikke ordentligt mæt og jeg var helt generelt bare ikke særlig vild med det. Var ikke vild med tanken om at amme inden jeg føste og blev desværre kun bekræftet i at det ikke er noget for mig.

Så tror at jeg næste gang vil satse på at udfase amningen stille og roligt efter 1-2 mdr. Det gav en rolig og god barsel med Oliver.

Kunne godt tænke mig at vide, hvad jeres holdning til amning er?
SKAL mor død og pine amme fordi det er godt for barnet eller er det i jeres øjne OK at sige fra?

Ikke at jeg vil amme fordi I synes jeg ellers er en dum en, blev bare lige nysgerrig. Da jeg var gravid og ytrede mine følelser omkring amning, var der godt nok mange, der nærmest syntes det var misrøgt af barnet....

Den tanke har jeg selv haft. Når jeg en gang i fremtiden skal have nummer 2 så tror jeg ikke at jeg vil amme. Allerede efter 2 måneder havde jeg ikke nok til at mætte min sin og han tog ikke nok på men han tabte mig ikke. Også bare følesen når der bliver suttet på min brystvorte bryder jeg mig bestemt ikke om og det har jeg aldrig gjort men jeg ammede kun min søn for hans skyld og jeg følte mig faktisk meget presset til at amme fordi man læser om (groft sagt) at folk synes man kun tænker på sig selv hvis man vælger det fra. Allerede nu tænker jeg meget på om jeg vil amme mit næste barn eller ej.

Anmeld

21. november 2010

klmf

MarianneSonne skriver:

Så vidt jeg ved er sundhedsstyrelsen anbefalinger lavet på baggrund af EU anbefalinger, som jo også skal henvende sig til mødre i lande, hvor der ikke er så gode alternativer som vi har i DK.

Begge gange jeg er stoppet med at amme har jeg vendt det med min SP (to forskellige) og de har sagt, at jeg helt sikkert skulle stoppe hvis jeg ikke havde lyst til at amme. At når baby havde fået det første mælk, så var det fint og at det var vigtigere at vi havde det godt sammen når pigerne skulle have mad.

Det var også den konklusion min SP nåede frem til, da hun måtte erkende at hun havde tabt slaget Det var bare sådan en god beslutning for os, der kom virkelig ro på - og en MÆT dreng, det var jo helt vildt at prøve

Anmeld

21. november 2010

Noneother

Det er et seriøst spørgsmål. For selvfølgelig er der fordele ved modermælk, men i nogle tilfælde er der også ulemper ved amning. Relationen mellem mor og barn er ikke nødvendigvis god ved amning. Jeg kunne slet ikke have amningen, så flaske gav os en meget bedre stemning og relation.

Syntes bare det er så doktrinær bare at udråbe amning som det bedste. Forskellige sitationer og familier har brug for noget forskelligt.

Det ændrer jo stadig ikke på at modermælk i reglen er det sundeste i ca. 95% af tilfældene. Den dag hvor nogen som helst ændrer deres anbefalinger for dette, skal jeg da overveje det igen.

Anmeld

21. november 2010

quar20

lotchen skriver:

Sidder lige her og tænker...

På et tidspunkt skal Oliver gerne blive storebror og det glæder jeg mig til! Iiiiih, at være gravid igen med stor fin mave; forventningens glæde; at få sådan en lille lækker sag, der ligger og knirker, ahrmen altså... (Og lagde I lige mærke til, at jeg let og elegant sprang over fødslen, hi hi).

Men så kommer det med amningen. Det kørte slet ikke med Oliver, de der skide suttebrikker tror jeg hæmmede produktionen rigtig meget, han suttede ikke ordentligt, blev ikke ordentligt mæt og jeg var helt generelt bare ikke særlig vild med det. Var ikke vild med tanken om at amme inden jeg føste og blev desværre kun bekræftet i at det ikke er noget for mig.

Så tror at jeg næste gang vil satse på at udfase amningen stille og roligt efter 1-2 mdr. Det gav en rolig og god barsel med Oliver.

Kunne godt tænke mig at vide, hvad jeres holdning til amning er?
SKAL mor død og pine amme fordi det er godt for barnet eller er det i jeres øjne OK at sige fra?

Ikke at jeg vil amme fordi I synes jeg ellers er en dum en, blev bare lige nysgerrig. Da jeg var gravid og ytrede mine følelser omkring amning, var der godt nok mange, der nærmest syntes det var misrøgt af barnet....

Det er en smags sag for mig om man har lyst til at amme eller ej..!! Man kan have rigtige dårlige erfaringer med amning, have oplevet noget tidligere der gør man simpelthen overskrider den vildeste grænse ved bare tanken om amning..

For mig syntes jeg det er et valg op til den enkelte om man har lyst til at amme eller ej..!! - Vi kan ikke komme udenom at det er bedst for baby med mors mælk, men hvorfor pine sig selv ud i de situationer men ved man ikke kan klarer..!!

Som min tidligere SP sagde til mig : En go mor sidder IKKE i brysterne og det skal IKKE tages som et nederlag hvis man IKKE kan amme, eller IKKE har lyst..!!

Anmeld

21. november 2010

klmf

CarinaSB skriver:

Jeg ville ikk amme .. Kunne ikk lide at amme ... Jeg havde det virkelig ubageligt ved at amme .. Jeg rystede over hele kroppen så snart han skulle ligges til .. Men sygeplejeskerne blev ved med at sige at jeg skulle ligge ham til .. Selvom at jeg sagde at jeg ikk brød mig om det .. Så da Noah var 10 dage gamml gav jeg ham flaske .. 

Synes det er fint de opfordrer til at prøve igen, for tænk nu hvis det bare var lidt startvanskeligheder og man endte med at blive vild med det. Men synes også man skal respektere et nej. Godt du tog sagen i egen hånd

Anmeld

21. november 2010

klmf

Low skriver:

Den tanke har jeg selv haft. Når jeg en gang i fremtiden skal have nummer 2 så tror jeg ikke at jeg vil amme. Allerede efter 2 måneder havde jeg ikke nok til at mætte min sin og han tog ikke nok på men han tabte mig ikke. Også bare følesen når der bliver suttet på min brystvorte bryder jeg mig bestemt ikke om og det har jeg aldrig gjort men jeg ammede kun min søn for hans skyld og jeg følte mig faktisk meget presset til at amme fordi man læser om (groft sagt) at folk synes man kun tænker på sig selv hvis man vælger det fra. Allerede nu tænker jeg meget på om jeg vil amme mit næste barn eller ej.

Tror måske der er flere af os 'ikke-vilde-med-amning' end jeg lige troede

Anmeld

21. november 2010

klmf

quar20 skriver:

Det er en smags sag for mig om man har lyst til at amme eller ej..!! Man kan have rigtige dårlige erfaringer med amning, have oplevet noget tidligere der gør man simpelthen overskrider den vildeste grænse ved bare tanken om amning..

For mig syntes jeg det er et valg op til den enkelte om man har lyst til at amme eller ej..!! - Vi kan ikke komme udenom at det er bedst for baby med mors mælk, men hvorfor pine sig selv ud i de situationer men ved man ikke kan klarer..!!

Som min tidligere SP sagde til mig : En go mor sidder IKKE i brysterne og det skal IKKE tages som et nederlag hvis man IKKE kan amme, eller IKKE har lyst..!!

Det var da en god SP

Jeg måtte virkelig markere mig til sidst overfor min SP og sige, at det var altså vores barn og vores valg.

Anmeld

21. november 2010

klmf

Noneother skriver:

Det ændrer jo stadig ikke på at modermælk i reglen er det sundeste i ca. 95% af tilfældene. Den dag hvor nogen som helst ændrer deres anbefalinger for dette, skal jeg da overveje det igen.

Jeg tror på, at omkostningerne kan blive så store at det overstiger det gode man vinder ved modermælken. Tør slet ikke tænke på, hvilken barsel jeg ville have haft og hvordan min selvsikkerhed som mor ville have set ud hvis jeg havde fortsat med at tvinge mig selv til at amme. Så hellere en gald mor, en gald unge og en far der ånder lettet op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.