Hvis nu man ikke har lyst til at amme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

Mi

For lige at give et indspark om at der er andre end sundhedsstyrelsen som har mening om amninger så er her en interresant side

http://www.flaskebarn.dk/?id=235799

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

LinLin

Valle81 skriver:

Hm, det har jeg da også gjort med mine børn - er de sultne så lader jeg dem da ikke bare blive ved dem der sidder med dem. Altså det er sku da mit barn og jeg bestemmer da suverænt hvornår jeg vil have det dem hos mig. Og er de sultne så er det da over til mig, flaske eller ej. Og jeg giver dem mad - flaske eller ej.

Ej det var  - sorry - virkelig en underlig ting at skrive.

Tror ikke helt jeg har fattet din pointe med det i hvert fald:0)

studsede over samme udtalelse!

Anmeld

22. november 2010

Anaglad

Hvis ikke det fungerer og man har givet det en chance, må man lade være så.

Jeg tror, at det er en god idé lige at prøve at give bryst i de første par uger til en månedstid, hvis man har mælk.. der er mange vigtige næringsstoffer i.

Men hvis man sidder og ikke har lyst, så tror jeg også barnet kan mærke det, hvilket nok kan give et mærkeligt forhold mellem mor og barn?

Man er ikke tvunget til at amme.. gør hvad du har det bedst med.

Jeg er gravid for første gang og vil bestemt gerne amme, hvis jeg har mælk.

Anmeld

22. november 2010

Mumto3

Valle81 skriver:

Hm, det har jeg da også gjort med mine børn - er de sultne så lader jeg dem da ikke bare blive ved dem der sidder med dem. Altså det er sku da mit barn og jeg bestemmer da suverænt hvornår jeg vil have det dem hos mig. Og er de sultne så er det da over til mig, flaske eller ej. Og jeg giver dem mad - flaske eller ej.

Ej det var  - sorry - virkelig en underlig ting at skrive.

Tror ikke helt jeg har fattet din pointe med det i hvert fald:0)

Det jeg mente var: Nogle gange har jeg oplevet at folk har siddet meget længe med mit barn, længere end jeg bryder mig om, og/eller at min barn er gået fra arm til arm og på et tidspunkt har det bare været for meget. Så er det en nem undskyldning at sige: jeg tror mit barn er sulten, (altså stikke folk en hvid løgn), end at sige: Nu vil jeg ikke have du holder mit barn mere, nu vil jeg selv holde hende/ham.

Jeg har hørt fra nogen der havde flaskebarn at det var lidt sværere for dem, fordi nogle tilbyder: Skal jeg så ikke give hende flaske? og der er det måske svært (for nogen) at sige: Nej, du må ikke give mit barn mad, det vil jeg selv.

Så min pointe var det amningen kunne være en undskyldning for at andre ikke skulle holde ens barn i laaang tid af gangen.

Det handlede ikke om at barnet var sulten!

Håber det er lidt mere klart hvad jeg mener nu.

Anmeld

22. november 2010

Mumto3

DAs mor skriver:

Det kan man da også med et flaskebarn!?!?

Ja, det er rigtigt! men jeg har hørt fra nogen med flaskebørn, at det kan være svært, når folk så tilbyder: jeg vil gerne give hende flasken, så at sige. Nej, du må ikke give mit barn mad, det vil jeg selv.

Der er jo ikke nogen der tilbyder at amme barnet for en

Anmeld

22. november 2010

Corn

Hvis man ikke har lyst til at amme, så skal man da endelig ikke gøre det. Så bliver det ikke den hyggestund, som jeg synes baby har krav på, når man taler amning. En flaske af en forældre der har lyst til at give mad, er helt klart en bedre løsning for alle parter, end en anstrengt og besværlig amning.

Jeg er amme-fanatiker, og VIL amme, men det får mig ikke til at mene at alle andre også skal.

Jeg ammede kun nr. 2 i 4 mdr, og det har jeg faktisk lidt dårlig samvittighed over selvom han hovedsagligt fravalgte mig 

Nr. 1 fuldammende jeg i 4 måneder og deltid indtil 8 mdr.

Nr. 3 har jeg indtil videre fuldammet i 5 mdr og regner med at gøre det i 6mdr. Deltid indtil jeg ikke har lyst til det mere, sikkert omkring de 8-10 mdr

Dog vil jeg sige, at jeg synes første gang være sværest, for der vidste jeg ikke hvad det ville sige at amme, de to efterfølgende gange har været meget hyggeligere og bedre oplevelser

Anmeld

22. november 2010

BinaMor

Anaglad skriver:

Hvis ikke det fungerer og man har givet det en chance, må man lade være så.

Jeg tror, at det er en god idé lige at prøve at give bryst i de første par uger til en månedstid, hvis man har mælk.. der er mange vigtige næringsstoffer i.

Men hvis man sidder og ikke har lyst, så tror jeg også barnet kan mærke det, hvilket nok kan give et mærkeligt forhold mellem mor og barn?

Man er ikke tvunget til at amme.. gør hvad du har det bedst med.

Jeg er gravid for første gang og vil bestemt gerne amme, hvis jeg har mælk.

selvfølgelig har du mælkman skal bare give det tid. kun hvis barnet græder meget og taber sig har man ikke nok og det sker så sjældnet. ellers er der tale om appetitspring og det er drøn hårdt og det er det som nogle opgiver på fordi de tror bebs ikke får nok.

held og lykke. og nu ingen stress over det

Anmeld

22. november 2010

Valle81

Mumto3 skriver:

Det jeg mente var: Nogle gange har jeg oplevet at folk har siddet meget længe med mit barn, længere end jeg bryder mig om, og/eller at min barn er gået fra arm til arm og på et tidspunkt har det bare været for meget. Så er det en nem undskyldning at sige: jeg tror mit barn er sulten, (altså stikke folk en hvid løgn), end at sige: Nu vil jeg ikke have du holder mit barn mere, nu vil jeg selv holde hende/ham.

Jeg har hørt fra nogen der havde flaskebarn at det var lidt sværere for dem, fordi nogle tilbyder: Skal jeg så ikke give hende flaske? og der er det måske svært (for nogen) at sige: Nej, du må ikke give mit barn mad, det vil jeg selv.

Så min pointe var det amningen kunne være en undskyldning for at andre ikke skulle holde ens barn i laaang tid af gangen.

Det handlede ikke om at barnet var sulten!

Håber det er lidt mere klart hvad jeg mener nu.

Okay på den måde.

Ja det afhænger jo meget af hvilken person man er  - altså som moderen men egentlig også som gæster :0)

Jeg har aldrig været bleg for at sige nej, men synes egentlig heller ikke jeg har mødt den med: skal jeg ikke lige give flasken:0) Det har faktisk nærmere været mig der har tilbudt hvis jeg har fundet det hele passende på givende tidspunkt - men klart at der finder nogle der har svært ved det:0(

Anmeld

22. november 2010

LR85

isabellamor skriver:

jeg har hvertfald tænkt mig at give det en chance og VED godt at det kan blive et meget stor besvær, men jeg ved også godt at der er mulighed for hjælp på noget hvidovre hospital har der hedder et amme ambulatorie som jeg helt sikkert vil give et kald hvis det hele synes uoverskueligt... mere fordi at jeg mener at jeg er skabt til at kunne fodre et spædbarn og så skal det sgu også lykkedes.. men hvis det bare ikke lykkedes og han taber sig så er der jo heldigvis et alternativ med mme.. (dog ikke lige så godt som amning)

men der er jo nogle kvinder der helt vælger det fra og sluger ammestoppillen og går direkte over til mme...  men jeg vil gerne prøve det...  men jeg dømmer ikke nogen for hvad de har lyst til...  de skal sgu have lov til at gøre det som de syntes er bedst for dem.. det er jo en meget forskellig opfattelse til amning folk har i dag... 

man er jo ikke tvunget til det...

Jeg går nu godt nok meget ind for amning, men jeg vil alligevel sige. Hvis du ikke har lyst, så har du ikke lyst, og så lad være. Det skal fungere optimalt for dig og den lille.

Du kan selvfølgelig lige prøve det af de første døgns tid, men hvis du er ked af det over det, så lad være og nyd dit barn med en flaske.

Anmeld

22. november 2010

Mumto3

Valle81 skriver:

Okay på den måde.

Ja det afhænger jo meget af hvilken person man er  - altså som moderen men egentlig også som gæster :0)

Jeg har aldrig været bleg for at sige nej, men synes egentlig heller ikke jeg har mødt den med: skal jeg ikke lige give flasken:0) Det har faktisk nærmere været mig der har tilbudt hvis jeg har fundet det hele passende på givende tidspunkt - men klart at der finder nogle der har svært ved det:0(

Ja, det er rigtig det er meget op til hvordan man er som person og hvordan relationerne er. Jeg har haft sværeste ved at sige fra overfor svigermor og svigerinde. De er virkelig meget meget søde og hensynsfulde, men nogle gange blev det bare for meget. -og så var jeg taknemlig over at jeg kunne stikke en hvid løgn, istedet for at skabe et 'drama' om 'hvorfor må vi nu pludselig ikke holde barnet'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.