Synes amning skal være første prioritet hvis man har det okay med det! Jeg var selv meget i tvivl om hvordan jeg ville have det med at amme. Altså psykisk i forhold til at der er et barn som skal sutte på ens bryster. Jeg brød mig slet ikke om det i starten og blev trist når jeg ammede. Men det blev hurtigt bedre og bedre og nu har jeg lidt krise over når det er slut med den form for nærhed som vi har, når jeg ammer!
Jeg brugte brikker i de første 4 måneder ca. og har derefter droppet dem uden problemer. Da han spiste 8-10 måltider om dagen kunne mine bryster ikke holde til at han suttede direkte på vorten, men nu hvor han også får grød og mos, og jeg derfor ammer langt mindre, går det super fint og det er meget nemmere! Min produktion har ikke lidt nød pga. brikkerne, har hele tiden haft masser af mælk.
Nå men summa sumarum er, at jeg er overbevist om at modermælk er det bedste for barnet, det det er det naturlige. At man skal gøre det hvis man kkan, men at det ikke skal være for enhver pris, hvis man virkelig har det ubehageligt med det fysisk eller psykisk! Det er hverken godt for mor eller barn!
Anmeld