Hvis nu man ikke har lyst til at amme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

Valle81

Mumto3 skriver:

Ja, det er rigtig det er meget op til hvordan man er som person og hvordan relationerne er. Jeg har haft sværeste ved at sige fra overfor svigermor og svigerinde. De er virkelig meget meget søde og hensynsfulde, men nogle gange blev det bare for meget. -og så var jeg taknemlig over at jeg kunne stikke en hvid løgn, istedet for at skabe et 'drama' om 'hvorfor må vi nu pludselig ikke holde barnet'.

Jeg kender godt typerne som er som du beskriver:0) Har selv en svigermor i den kategori  - men problemet har været lille da de bor langt væk og har set Anton sådan rundt regnet 3-5 gange i hans 8 mdrs levetid:0) he he

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Mumto3

Valle81 skriver:

Jeg kender godt typerne som er som du beskriver:0) Har selv en svigermor i den kategori  - men problemet har været lille da de bor langt væk og har set Anton sådan rundt regnet 3-5 gange i hans 8 mdrs levetid:0) he he

det gør det lidt lettere end når det er 3 gange om ugen svigermor kommer forbi med aftensmad, for så kan hun jo liiige holde imens vi sidder i ro og mag og spiser sammen. Det var super skønt at hun kom og hjalp så meget da vi havde fået den første, men alt med måde...

Anmeld

22. november 2010

anna-jonas

Det gode moderskab sidder IKKE i brysterne, men derimod i hjertet.

Jeg har ammet mine tre unger til de var mellem 10-12 mdr. og det har været 3 meget forskellige oplevelser. Baby'er er så forskellige i deres sutteteknik, så der er ikke 2 der kan sammenlignes. Min store søn, var en drøm at starte ud med at amme. Han viste mig faktisk hvordan det skulle gøres, og var tålmodig og mild. Han var en drømme ammer. Min mellemste pige var helt anderledes, og hvis hun havde været nr. 1, så er jeg sikker på at jeg havde opgivet, for det var ikke nogen fornøjelse den første mdr. Min tredje datter, er født 5 uger før tid, men hun var en ret god sutter, og jeg havde ingen problemer med at amme hende, da hun først var kommet af med sonde o.s.v.

Mit råd er at du skal prøve ad.................sådan ca. 2-3 uger, evt. supp. med mme. Hvis du stadig har modviljen, så bør du stoppe.

M.v.h Mette

Anmeld

22. november 2010

Valle81

Mumto3 skriver:

det gør det lidt lettere end når det er 3 gange om ugen svigermor kommer forbi med aftensmad, for så kan hun jo liiige holde imens vi sidder i ro og mag og spiser sammen. Det var super skønt at hun kom og hjalp så meget da vi havde fået den første, men alt med måde...

Bestemt - er altså - sorry svigermor - meget glaad for at hun bor så laaaaaaangt væk:0)

Anmeld

22. november 2010

Corn

ladydan1 skriver:

man skal ikke amme!

Men vil da lige fortælle at jeg med den første også kæmpede med suttebrikker og jeg var ved at blive vanvittig!

ammede kun i 3 mdr. 

Ved nr 2 var det ikke et problem..der var det største problem at jeg virker alt for stor til ham..men amningen gik faktisk fint.

3 gang..har jeg virkelig haft en meget brystglad pige. Inge  sut. ingen flaske KUN moar indtil hun var 6 mdr og jeg var ved at få spat. Nedtrappede så amningen indtil hun var 8½ mdr hvor jeg stoppede helt.

Det ER faktisk blevet bedre fra gang til gang. Der er som om brysterne fungerer bedre (hos mig).

Nu ved jeg godt du sagde du ikke brød dig om følelsen, men netop af hensyn til antistofferne som er i din modermælk ville jeg nok forsøge at amme de første mdr. 

Desuden er amningen jo også god for at få dit underliv til at trække sig helt sammen igen.

MEN det er jo ikke et must, et krav eller noget andet. Har du ikke lyst så meld du det ud. Har da hørt om folk som har haft flaske og mme med til fødslen og har fået en pille til at stoppe mælkeproduktionen.

:-) Sisse

Jeg vil give dig ret i, at det er blevet nemmere for hver gang. Denne 3. gang ser jeg ingen problemer i at fuldamme til 6 seks måneder, det havde jeg ikke orket ved nr. 1

Anmeld

22. november 2010

Ansemusen

Synes amning skal være første prioritet hvis man har det okay med det! Jeg var selv meget i tvivl om hvordan jeg ville have det med at amme. Altså psykisk i forhold til at der er et barn som skal sutte på ens bryster. Jeg brød mig slet ikke om det i starten og blev trist når jeg ammede. Men det blev hurtigt bedre og bedre og nu har jeg lidt krise over når det er slut med den form for nærhed som vi har, når jeg ammer!

Jeg brugte brikker i de første 4 måneder ca. og har derefter droppet dem uden problemer. Da han spiste 8-10 måltider om dagen kunne mine bryster ikke holde til at han suttede direkte på vorten, men nu hvor han også får grød og mos, og jeg derfor ammer langt mindre, går det super fint og det er meget  nemmere! Min produktion har ikke lidt nød pga. brikkerne, har hele tiden haft masser af mælk.

Nå men summa sumarum er, at jeg er overbevist om at modermælk er det bedste for barnet, det det er det naturlige. At man skal gøre det hvis man kkan, men at det ikke skal være for enhver pris, hvis man virkelig har det ubehageligt med det fysisk eller psykisk! Det er hverken godt for mor eller barn!

Anmeld

22. november 2010

Skouboe

Laulund87 skriver:

Du kommer altid med de der skønne facts!

Det elsker jeg!

Hehe

Nu er det her jo et emne jeg har researchet ret meget, eftersom amning har været et issue med mig. På den ene side havde jeg også den holdning at amning var klart det bedste for mit barn og på den anden side får jeg jo medicin, der går i mælken, så jeg har måttet træffe beslutningen om amning kontra risikoen ved at undvære medicinen.

Jeg nåede frem til 8 ugers amning, men jeg tror nok at hvis det engang blev til en 3'er ville jeg tage ammestoppillen på hospitalet.

Anmeld

22. november 2010

Lulle25

Altså bare det at jeg ved at det er det bedste for mit barn, er nok til at jeg ville kæmpe for at få det til at fungere, kunne aldrig finde på at sige ej det har jeg ikke lyst til. Det er det bedste for barnet. Har 3 børn og venter nr. 4 og har ammet alle mine børn til de var over 1 år.

Når det så er sagt skal det ikke forståes på den måde at jeg synes dem der giver flaske er dårlige mødre. For det er trods alt bedre for barnet at moderen er glad og tilfreds end at hun er helt ødelagt fordi amningen ikke fungere, så tror ikke man skal lytte til andre end sig selv, når man tager sådan en beslutning. Noget andet er at jeg tror når det er barn nr.2 3 eller 4... er der måske en fordel for de søskende der er at barnet får flaske, for så er man ikke så afhængig af at den lille baby altid skal med.

kh louise

Anmeld

22. november 2010

Isabella_mor

louiseandersen85 skriver:

Jeg går nu godt nok meget ind for amning, men jeg vil alligevel sige. Hvis du ikke har lyst, så har du ikke lyst, og så lad være. Det skal fungere optimalt for dig og den lille.

Du kan selvfølgelig lige prøve det af de første døgns tid, men hvis du er ked af det over det, så lad være og nyd dit barn med en flaske.

jeg har slet ikke skrevet at jeg ikke havde lyst...

men hvis det ikke lykkedes må jeg jo gå til alternativer..

Anmeld

22. november 2010

Becks

Synes det er op til én selv om man vil amme eller ej! Der er ikke nogen der skal tvinges..

Jeg selv, vil ikke amme når jeg får børn! Måske jeg ændre mening, når jeg føder, men tror det ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.